Gå til innhold

Hvite flekker på tennene!


Scuba

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har ei datter på 8 mnd og hun har fått to tenner i overmunnen.

De er kommet ganske langt ut og jeg ser at det er ganske store hvite flekker på de to.

Vi har vært flinke med og pusse dem fra de stakk frem.

Hva kan dette være for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei scuba.

Jeg antar at dette er en misfarging av selve tannemaljen. Det kan være flere årsaker til slik misfarging og ofte har det skjedd en forstyrrelse i dannelsen av tannemaljen.’

Sykdom med feber på den tiden da emaljen ble dannet er en hyppig årsak. For store doser av fluor og bruk av noen typer medisiner kan gi slike forandringer av tannemaljen. Som oftest betyr dette ingen ting for barnets tannhelse, det er heller ingen grunn til å engste seg for at de blivende tennene skal bli slik.

Følg med på frembruddet av de andre tennene og ta kontakt med en tannlege hvis du føler uro i forbindelse med dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege, lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...