Gå til innhold

bruke svart dagmamma?


Gjest lurerpådet

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpådet

Jeg er enslig forsørger som snart skal ut i jobb. Har fått tak i dagmamma, men hun er svart. For meg er det i orden, men er det "i orden" for trygdekontoret, at jeg bruker svart dagmamma?? Jeg mener, får jeg alikevel støtte til barnepass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøttagløtt

Hei

Håper dette bare var feilformulert? At det du mener er at hun er uregistrert og jobber svart... mao at hun ike trekker skatt av lønnen du gir henne?

Vær litt OBS da vell...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerpådet

Hei

Håper dette bare var feilformulert? At det du mener er at hun er uregistrert og jobber svart... mao at hun ike trekker skatt av lønnen du gir henne?

Vær litt OBS da vell...!!!

Ærlig talt! Jeg trodde det var umulig å greie å misforstå innlegget mitt. Er du mindre begavet tøttagløtt? Alle skjønner vel at jeg ikke snakker om en dagmamma som er mørk i huden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig er det ikke iorden.

Du vil med andre ord tape veldig mye på å velge svart dagmamma. Finn en annen, eller avtal hvit betaling med et litt høyere beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerpådet

Nei, selvfølgelig er det ikke iorden.

Du vil med andre ord tape veldig mye på å velge svart dagmamma. Finn en annen, eller avtal hvit betaling med et litt høyere beløp.

Hvorfor er ikke det i orden? Vil trygdekontoret spørre meg om jeg bruker svart eller hvit dagmamma? Har de noe med det?

Jeg vil ikke ha noen annen dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerpådet

Hvorfor er ikke det i orden? Vil trygdekontoret spørre meg om jeg bruker svart eller hvit dagmamma? Har de noe med det?

Jeg vil ikke ha noen annen dagmamma.

Ser av svaret mitt at jeg kan høres sur ut, men det er jeg ikke altså. :o)

Jeg har brukt svart dagmamma før, men dette er noen år siden. Trygdekontoret sa ikke noe på det da, men det er kanskje andre regler nå?

Jeg vil helst slippe å bytte dagmamma, fordi jeg kjenner denne kvinnen og hun er veldig flink med barn. Hun passer også et annet barn som også mitt barn kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg fikk støtte fra trygdekontoret til barnepass hadde jeg svart dagmamma. Dette er 3 år siden så jeg vet ikke om noe er endret nå. Det ble ikke spurt om jeg brukte svart eller hvit dagmamma, men jeg måtte få en erklæring fra dagmammaen om hvor mye jeg betalte i mnd.

Jeg vet ikke om det har blitt endra rutiner på det om kanskje trygdekontoret melder fra til ligningskontoret, men de gjorde ikke det dengang ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerpådet

Når jeg fikk støtte fra trygdekontoret til barnepass hadde jeg svart dagmamma. Dette er 3 år siden så jeg vet ikke om noe er endret nå. Det ble ikke spurt om jeg brukte svart eller hvit dagmamma, men jeg måtte få en erklæring fra dagmammaen om hvor mye jeg betalte i mnd.

Jeg vet ikke om det har blitt endra rutiner på det om kanskje trygdekontoret melder fra til ligningskontoret, men de gjorde ikke det dengang ihvertfall

Endelig et seriøst ordentelig svar på det jeg faktisk spurte om, jeg hadde nesten gitt opp. ;o)

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Når jeg fikk støtte fra trygdekontoret til barnepass hadde jeg svart dagmamma. Dette er 3 år siden så jeg vet ikke om noe er endret nå. Det ble ikke spurt om jeg brukte svart eller hvit dagmamma, men jeg måtte få en erklæring fra dagmammaen om hvor mye jeg betalte i mnd.

Jeg vet ikke om det har blitt endra rutiner på det om kanskje trygdekontoret melder fra til ligningskontoret, men de gjorde ikke det dengang ihvertfall

Er du svart dagmamma er det skikkelig tåpelig å bekrefte skriftlig at du tar betaling for å passe barn! ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke det i orden? Vil trygdekontoret spørre meg om jeg bruker svart eller hvit dagmamma? Har de noe med det?

Jeg vil ikke ha noen annen dagmamma.

De vil ihvertfall kreve kvittering for det du har betalt.

Jobber du svart, er det ikke særlig lurt å gi kvitteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerpådet

De vil ihvertfall kreve kvittering for det du har betalt.

Jobber du svart, er det ikke særlig lurt å gi kvitteringer.

Men som jeg skrev så har jeg hatt svart dagmamma før, hun ga meg kvitteringer som jeg måtte vise på trygdekontoret, og det ble ingen "sak" ut av det. Jeg tror ikke trygdekontoret henger seg noe opp i akkurat det om dagmamma er svart eller hvit. Virker ikke slik skal man dømme ut i fra det "saklige" svaret til Grøneng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurerpådet

Er du svart dagmamma er det skikkelig tåpelig å bekrefte skriftlig at du tar betaling for å passe barn! ;-)))

Tusen takk for "saklig" svar.

Siden du svarer som du gjør, går jeg ut i fra at trygdekontoret ikke har noe med om jeg bruker svart eller hvit dagmamma, og at de heller ikke har noe med å "sjekke" hva slags dagmamma jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som jeg skrev så har jeg hatt svart dagmamma før, hun ga meg kvitteringer som jeg måtte vise på trygdekontoret, og det ble ingen "sak" ut av det. Jeg tror ikke trygdekontoret henger seg noe opp i akkurat det om dagmamma er svart eller hvit. Virker ikke slik skal man dømme ut i fra det "saklige" svaret til Grøneng.

Såvidt jeg kan se, sier Irene Grøneng det samme som meg.

I utgangspunktet hadde det ikke falt meg inn at en svart dagmamma var dum nok til å gi kvitteringer. Det var det som var mitt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerpådet

Såvidt jeg kan se, sier Irene Grøneng det samme som meg.

I utgangspunktet hadde det ikke falt meg inn at en svart dagmamma var dum nok til å gi kvitteringer. Det var det som var mitt utgangspunkt.

Ja, jeg ser du svarte det samme som Grøneng. Men det er jo ikke noe svar på mitt spørsmål. Slik jeg forstår det har ikke trygdekontoret noe med å sjekke om dagmamma jobber svart eller hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Tusen takk for "saklig" svar.

Siden du svarer som du gjør, går jeg ut i fra at trygdekontoret ikke har noe med om jeg bruker svart eller hvit dagmamma, og at de heller ikke har noe med å "sjekke" hva slags dagmamma jeg bruker.

Svart arbei er pr definisjon et lovbrudd.

Jeg ønsker ikke å sette løyvet mitt som rettshjelper på spill ved å gi deg råd om hvorvidt du kan utnytte et lovbrudd til din økonomiske vinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pokker forventer dere at folk som er ansatt her skal svare på sånt?? Dessuten smilte hun og blunka.

La Irene være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anitaM

Svart arbei er pr definisjon et lovbrudd.

Jeg ønsker ikke å sette løyvet mitt som rettshjelper på spill ved å gi deg råd om hvorvidt du kan utnytte et lovbrudd til din økonomiske vinning.

Økonomiske vinning? Jeg vil vel heller si at hun taper penger ved å bruke svart dagmamma.

Til lurerpådet:

Den forrige dagmammaen jeg brukte var svart, hun skrev ut kvitteringer til meg. Trygdekontoret spør ikke om du bruker svart eller hvit dagmamma.

Jeg vil likevel råde deg til å bruke hvit dagmamma, du tjener mer på det, og da har du også rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...