vimsa Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Er andre gangs fødende, og livredd. Forrige fødsel endte med hastekeisersnitt, og infeksjon deretter.Dattera mi er bare 20 mnd gammel, og den vonde opplevelsen jeg haade da sitter meg sterkt på minne. Håper av heil mitt hjerte at jeg får vaginalfødsel denne gangen, og at jeg slipper infeksjons marerittet en gang til. Er det stor sjangs for at slikt skjer flere ganger? Infeksjonen kom etter et døgn i senga sto jeg opp å tisset for første gang selv ette keisersnittet, da kom det ut 5 tamponger som var blitt glemt fjernet. Ble lagt inn på sykehuset to dager etter hjemkomst, var livredde å trodde faktisk jeg skulle dø, nå har angsten tatt meg, å søvn blir det lite av. Hjelp meg er så redd. Har forresten vært på samtale på sykehuset, men da ble jeg bare mere engstelig, for der begynte de å prate om at keisesnitt såret kunne rakne om jeg måtte sette i gang fødselen me mere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59271-10-dager-igjen-til-termin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Nu skall jag försöka att svara på ytterligare frågor från dig. (se ovan) Jag tycker att det är synd att du känner en sådan oro, för denna förlossningen, då chansen ändå är mycket stor att allt kommer att sluta bra. Risken för ytterligare ett kejsarsnitt, är allltid något högre om man tidigare har gjenomfört en, men den är ändå liten. Kan tyvärr inte ge dig några siffror på detta. Skulle det mot all förmodan ändå sluta med ett kejsarsnitt, så innebär inte detta att du får en infektion denna gången. Bra att du varit på samtal, men synd att du inte blev lugnare av detta. Du skall därför skriva ett brev med dina tankar och tidgare upplevelser, som du kan ge till din jordmor , när du kommer in till föden. Då kan de på bästa sätt stötta och uppmuntra dig under förlossningen. Jag hoppas och tror att du kommer att föda vaginalt denna gången, då chansen är stor för detta. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59271-10-dager-igjen-til-termin/#findComment-254128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.