Gå til innhold

Om blomsten og bien, eller hvordan det var. (skrevet i går)

Anbefalte innlegg

Ja, så er vi i gang. Det er en ganske spesiell følelse, og vite at ventetiden kanskje snart er over.

I snart 4 år har vi ventet, håpet og gledet oss. Gleden gikk raskt over til fortvilelse, da vi skjønte at dette ikke gikk på egenhånd.

Noe av det mest selvfølgelige i livet, klarte ikke vi å få til. Så godt kunne ikke kroppen min fungere. Vi kunne ikke få barn. Vi måtte stille oss i kategorien, ufrivillig barnløse, dette var en stor omveltning, selv om jeg hadde på følelsen, hele tiden, at dette kom ikke til å bli enkelt.

Plutselig var det oss det gjaldt. Ikke lengre de vi hørte om, og som vi tenkte stakkars om. Nå var vi de stakkars det gjaldt.

Når diagnosen, endometriose, kom var dette på mange måter en lettelse. Endelig hadde vi fått svar. Ikke bare på hvorfor det ikke kom noe barn, men og på hvorfor jeg ikke helt fungerte i dagliglivet en uke i måneden.

Men det var å et slag i ansiktet, jeg kunne ikke få barn, det var min skyld at vi ikke kunne få barn. Jeg var ikke kvinne nok.

Slik føltes det, og slik kan det fremdeles føles.

Noe mangler i vårt liv, men vi skal få det til slutt. Vi må bare ha litt ekstra enn andre.

Den vanlig bien og blomsten, hjelper ikke på oss. For oss er sex til for å nytes, ikke lage barn. For det kan vi ikke, ikke på den måten ihvertfall.

I forrige uke tok jeg hormoner, og ble varm, og slem. Men det hjalp. De klarte å lage to finfine egg. I går satte jeg en sprøyte, for eggløsning. I morgen skal vi til pers.

Da skal jeg bli inseminert med min kjæres sæd. Ganske så uromantisk måte å lage barn på. Min kjære inn på et rom,med et blad under armen, og en kopp i hånden. Min tanke er om det i det hele tatt er mulig for han å få til noe på en slik måte.

Så skal resultatet renses og vaskes litt. Før jeg må opp i en stol, og få et kateter opp i livmoren.

Kan bli en morsom historie til det håpede resultatet, når det spør hvordan barn blir til.

Fortsetter under...

Så koselig skrevet. Siw. Ja, det er en rar følelse å pluteselig være en av dem "som noen kjenner som ikke kan få barn og må ha prøverør eller annen hjelp". Hos oss er det min kjære mann som er årsaken til vår ufrivillige barnløshet. Heldigvis er ekspertisen på området stor, og en vakker dag blir nok både du og jeg mødre.

Jeg skal til pers i København i begynnelsen på juli, og tar hormonkur for å gjøres "klar".

Gi oss tilbakemelding om ca. 14 dager, da.

Lykke til ønskes fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...