Gå til innhold

ilder....


Wulfi

Anbefalte innlegg

Går å lurer på å skaffe oss ilder vi . Noen av dere gærninger her på DOL som har erfaring ? Er blitt anbefalt å kjøpe en valp ,men kunne godt tenkt meg å fått tak i en som er ferdig do og bitetrent egentlig. Hvor lang tid tar det sånn ca , å lære en valp å gå i kassen(e) sin(e) ? Noen tips ? Råd ? Noe som helst ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Åh, ildrande du!!!

*Stønn*

Ildere eter katter. Og føll. De har dessuten en magnetisk tiltrekningskraft på edderkopper. Ildere eter IKKE edderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ildere eter katter. Og føll. De har dessuten en magnetisk tiltrekningskraft på edderkopper. Ildere eter IKKE edderkopper.

og de gjør seg dårlig på campiungturer har jeg hørt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du får en hunn, må hun parres når det er tid for det. hvis ikke dør hun, faktisk.

og de biter, hehe de biter de biter ;) og lukter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

hvis du får en hunn, må hun parres når det er tid for det. hvis ikke dør hun, faktisk.

og de biter, hehe de biter de biter ;) og lukter..

Takk! :-)

Hørte du det, Wulfi?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

og de gjør seg dårlig på campiungturer har jeg hørt ;-)

Nemlig!

Det er gjerne da de begynner å gnafse på unger som sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilder er stinkdyr, og de stinker. En hund bruker vanligvis ikke lang tid på å bli renslig tror jeg, men vår på snart 7 mnd har fortsatt uhell. Noen skrev en gang at hvis man var bekymret for når hunden ble renslig, burdte de ikke skaffe seg en - jeg skjønner hva den personen mente: )

Kanskje du kan få en hund fra omplasseringen som allerede er renslig. Bare pass på å få veterinærattest, folk har blitt lurt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ilder for et par år siden. De er kjempeskjønne, men det er noe jobb med de. Jeg Kjøpte min når den var valp, og den var da nesten renslig. Den var kastrert(anbefales veldig). Du kan nesten ikke ha en ukastrert ilder, det brukes kun til avl.

Han var som sagt nesten renslig, men det blei noen kabler rundt om i huset. Bak sofaen var et yndet sted. Jeg syns ikke ilderen vår luktet noe særlig, men det har med luktkjertlene å gjøre.

Du må ha et STORT bur og masse av tid til å ha den løs ute i huset. Den skal helst gå tur med hver dag for ellers begynner den å lukte. Vi var heldig med vår ilder for den gnagde ikke på ting inne i huset, men det er nok mer vanlig at de gjør det enn at ikke de gjør det.

Kjernner noen som har ilder og det huset stinker vist ikke godt.

Vi måtte til slutt gi den bort for den begynte å bite ungene og det kunne vi ikke ha noe av. Nå har han det kjempebra der han er og har blitt stor og tykk.

Jeg anbefaler ikke ilder hvis du har små barn, men barn fra 6-7 år og oppover går dgreit med ilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Sånne avanserte rotter bør bare brukes til å mate slanger med.

Snuppa ønsker seg en pytonslange. Jeg synes i grunnen at barn burde få innfridd sånne beskjedne ønsker. Tenk så moro det skal bli når Wulfi har ilder og vi har slange!

*Ondt gliiiz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa ønsker seg en pytonslange. Jeg synes i grunnen at barn burde få innfridd sånne beskjedne ønsker. Tenk så moro det skal bli når Wulfi har ilder og vi har slange!

*Ondt gliiiz*

Hehe, du sier noe :)

Tror du Sør Korea klarer å banke Italia i morgen?

Lurer på om jeg skal gå for en liten satsning på den kampen. Tror kanskje Italia ryker i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Hehe, du sier noe :)

Tror du Sør Korea klarer å banke Italia i morgen?

Lurer på om jeg skal gå for en liten satsning på den kampen. Tror kanskje Italia ryker i morgen!

Jeg håper på "Gli Azurri", jeg da, vettu. Men når det er sagt, så har både Japan og Korea sparka seg inn i fotballhjertet mitt!

Jeg er fryktelig frustrert over Svensk tv, her slår man opp på VM sidene i Aftonbladet, ser at div kamper står oppført, og når jeg går inn på sidene til de svenske tv-kanalene, ja, så har de tatt bort programma!

Kan du fortelle meg hva som skjer? Hvilke kamper skal heeelt sikkert sendes på STV 1,2 eller4???

Dårlig tid har jeg også, skal på en sånn tvangsferie på hytta på fredag. På ubestemt tid.

*HU-HULK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på "Gli Azurri", jeg da, vettu. Men når det er sagt, så har både Japan og Korea sparka seg inn i fotballhjertet mitt!

Jeg er fryktelig frustrert over Svensk tv, her slår man opp på VM sidene i Aftonbladet, ser at div kamper står oppført, og når jeg går inn på sidene til de svenske tv-kanalene, ja, så har de tatt bort programma!

Kan du fortelle meg hva som skjer? Hvilke kamper skal heeelt sikkert sendes på STV 1,2 eller4???

Dårlig tid har jeg også, skal på en sånn tvangsferie på hytta på fredag. På ubestemt tid.

*HU-HULK*

Jeg fikk et tilbud fra UPC om å få Canal Digital via dem, så jeg bruker ikke lenger disse svenske kanalene.

Men jeg så i det minste siste delen av Brasil-kampen på svensk tv2, her på jobb istad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg fikk et tilbud fra UPC om å få Canal Digital via dem, så jeg bruker ikke lenger disse svenske kanalene.

Men jeg så i det minste siste delen av Brasil-kampen på svensk tv2, her på jobb istad.

Jeg MÅ se den kampen i morgen! Krysser fingra for at STV 1 ikke fucker opp ting her.

Da er det bare én kamp igjen på meg; Brasil - England på fredag. Semifinalen og finalen må da sendes på NRK?! Stort sett bare det som finnes inne på det bondelandet hvor jeg skal.

Canal Digital? Ser man det....

*Misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ se den kampen i morgen! Krysser fingra for at STV 1 ikke fucker opp ting her.

Da er det bare én kamp igjen på meg; Brasil - England på fredag. Semifinalen og finalen må da sendes på NRK?! Stort sett bare det som finnes inne på det bondelandet hvor jeg skal.

Canal Digital? Ser man det....

*Misunnelig*

Jeg tror du får se begge semifinalene på NRK og TV2 (de har delt det mellom seg), og jeg tror også du får en kvarfinale.

Jeg vet ikke om du får England - Brasil kampen..

Ja, Canal Digital er fin og ha den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg tror du får se begge semifinalene på NRK og TV2 (de har delt det mellom seg), og jeg tror også du får en kvarfinale.

Jeg vet ikke om du får England - Brasil kampen..

Ja, Canal Digital er fin og ha den :)

Det var da en lettelse. Får finne en eller annen bonde og besøke da, vi har ikke tv på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en lettelse. Får finne en eller annen bonde og besøke da, vi har ikke tv på hytta.

Sett deg på en pub!

Hmmm.. jeg tror jeg har fri til fredag, det var faen meg en god ide!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Sett deg på en pub!

Hmmm.. jeg tror jeg har fri til fredag, det var faen meg en god ide!!!

PUB?!

De kan spøke de...

BONDELAND, SDD, tjukkeste bondelandet med sauer, kuer og folk som sier mjelk i stedet for melk. Jau, jau. Det finnes vissnok noe som heter "Drøsestova" borte på det Wulfistedet, men der eter man dravle *Grøss* og snakker om traktorer.

Det er forresten slett ikke umulig at jeg reiser til by'n og ser finalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...