Gå til innhold

ilder....


Wulfi

Anbefalte innlegg

PUB?!

De kan spøke de...

BONDELAND, SDD, tjukkeste bondelandet med sauer, kuer og folk som sier mjelk i stedet for melk. Jau, jau. Det finnes vissnok noe som heter "Drøsestova" borte på det Wulfistedet, men der eter man dravle *Grøss* og snakker om traktorer.

Det er forresten slett ikke umulig at jeg reiser til by'n og ser finalen.

Hvis ikke Brasil - England kampen går på tv, så burde du stikke å se den kampen på pub, også.

Jeg tror det kan bli en spennende kamp!

Det er også langt bedre og dra en gang for mye, enn en gang for lite på pub :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Hvis ikke Brasil - England kampen går på tv, så burde du stikke å se den kampen på pub, også.

Jeg tror det kan bli en spennende kamp!

Det er også langt bedre og dra en gang for mye, enn en gang for lite på pub :)

Ja, jeg er faktisk seriøst begynt å overveie det. Et problem: Kampen spilles 8.30 norsk tid, hvor i svarte finner jeg en pub som er åpen på den tida???

Og nei, jeg drar IKKE til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er faktisk seriøst begynt å overveie det. Et problem: Kampen spilles 8.30 norsk tid, hvor i svarte finner jeg en pub som er åpen på den tida???

Og nei, jeg drar IKKE til Oslo.

Og faen, det tenkte jeg ikke på...

Jaja, da blir det til at jeg ser den hjemme, jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Og faen, det tenkte jeg ikke på...

Jaja, da blir det til at jeg ser den hjemme, jeg også :)

Fuckings åpningstider. :-/

Hva med elbutikker, tror du de har CD????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuckings åpningstider. :-/

Hva med elbutikker, tror du de har CD????

Men... du skal da kunne se kampene?

Jeg kan da ikke fatte noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUB?!

De kan spøke de...

BONDELAND, SDD, tjukkeste bondelandet med sauer, kuer og folk som sier mjelk i stedet for melk. Jau, jau. Det finnes vissnok noe som heter "Drøsestova" borte på det Wulfistedet, men der eter man dravle *Grøss* og snakker om traktorer.

Det er forresten slett ikke umulig at jeg reiser til by'n og ser finalen.

Det ER faktisk PUB i Ølen da ! hvor kampene vises på STORSKJERM til og med ! Så det så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Men... du skal da kunne se kampene?

Jeg kan da ikke fatte noe annet...

Jada, nå ser det bra ut. Har kryssjekka Aftonbladet og hjemmesida til STV 1 & 2. Nytter ikke å stole bare på Aftonbladet, der står kampene oppført, og når man slår på tv så står det at kampen utgår! Det skjedde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det ER faktisk PUB i Ølen da ! hvor kampene vises på STORSKJERM til og med ! Så det så....

Da skal vi på pub! :-)

Du kjører.

Nei forresten, det gjør du selvfølgelig ikke. Høvdingen bringer og henter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi på pub! :-)

Du kjører.

Nei forresten, det gjør du selvfølgelig ikke. Høvdingen bringer og henter.

På pøbben snakker de ikke om traktorer heller. Der snakkes om alt det som ikke skjer i bygda ,fotball og hvilke biler man har stjålet i det siste.

Men jeg tviiiiiiiiler på om det er åpent SÅ tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

På pøbben snakker de ikke om traktorer heller. Der snakkes om alt det som ikke skjer i bygda ,fotball og hvilke biler man har stjålet i det siste.

Men jeg tviiiiiiiiler på om det er åpent SÅ tidlig...

Funker parabolen til det surrehuet oppe ved veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker parabolen til det surrehuet oppe ved veien?

Aner ikke ! (Men tror ikke det. Tror kabelen røyk en gang veien ble måkt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Aner ikke ! (Men tror ikke det. Tror kabelen røyk en gang veien ble måkt...)

Jeg tenker jeg tar sommerjobb på den puben. Kan vaske lokalene om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du får en hunn, må hun parres når det er tid for det. hvis ikke dør hun, faktisk.

og de biter, hehe de biter de biter ;) og lukter..

Steriliseres, ikke parres. Det er allerede en del problemer med innavl, så privatpersoner bør være forsiktige med å avle på ilderne sine, medmindre man har stamtavle på både mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ildere. Det er en del arbeid, langt mer enn f.eks med en katt, men mindre enn med en hund som må gås tur med i allslags vær. Til gjengjeld er det utrolig sosiale dyr som kan gi mye glede til den rette eier. Intelligensnivået er omtrent som katter, så de har masse personlighet. Det kan være fint å få en omplasseringsilder for en førstegangseier, ildere kan være noen stabeiser å oppdra (omtrent som katter :). Men det går nok helt greit med valp også.

Kjøp fra en liten oppdretter, de som er i dyrebutikk er som regel tatt altfor tidlig fra moren (ved 5-6 ukers alder i stedet for 8-10) og har ikke fått lære alt de skal fra moren. Dermed er det ofte vanskeligere å få dem stuerene etc. - akkurat som kattunger som er tatt for tidlig fra moren. Kjøper du direkte fra oppdretter har du mer kontroll over hvordan valpen har vokst opp og blitt avvent, og du har også et sted å henvende deg om du skulle lure på noe senere. Og valpene fra små oppdrettere har fått menneskekontakt helt fra fødselen av, i motsetning til dyrebutikkilderne som kommer fra store farmer (bl.a i Danmark) der ildere "masseproduseres" og sendes til butikkene nesten uten å være i kontakt med mennesker.

Anbefaler http://www.ilder.no/ - der kan du finne masse info. Og så kan du besøke ilderne mine på http://synth.no/~eira/ilderburet/ - der finner du også en del om ilderhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...