Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. ny pc-pult


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Har ikke kjøpt ennå, men synes denne ser grei ut:

http://www.idemobler.com/produkt.asp?grp=88&sgrp=16&nr=0&prod=1049

1. Har trådløs tastatur + mus. Hvordan funker det når disse befinner seg på tastaturbrettet, og den greia som gir signaler står oppå pulten?

2. Se på printerhylla; arka vil nødvendigvis bøye seg inni den hylla der. Gjør det noe?

3. Bare et anslag; hvor mye vekt ser den skjermhylla ut til å tåle? Min skjerm er en god del større enn den som er avbilda. Høytalerne er i tillegg montert på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett sånne oppsett før... Det tar seg bra ut på bilde, men virker ikke i praksis. Bl.a. kan jeg tenke meg at skjermkabelen din blir for kort. Ja, -det gjør noe at arkene treffer hylla, resultatet kan fort bli masse krøll & tull & tøys!

*grøss* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett sånne oppsett før... Det tar seg bra ut på bilde, men virker ikke i praksis. Bl.a. kan jeg tenke meg at skjermkabelen din blir for kort. Ja, -det gjør noe at arkene treffer hylla, resultatet kan fort bli masse krøll & tull & tøys!

*grøss* :-)

Ang. trådløs mus/tastatur, så er ikke det noe problem. Iallfall ikke med det jeg har (Logitech Cordless Desktop Optical).

Det står at mottakeren skal plasseres 20 cm fra annet teknisk utstyr som kan avgi signaler, men jeg har den bak skjermen jeg (ute av synsvidde), og nær både stereoanlegg og andre ting, og allikevel funker det perfekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Har sett sånne oppsett før... Det tar seg bra ut på bilde, men virker ikke i praksis. Bl.a. kan jeg tenke meg at skjermkabelen din blir for kort. Ja, -det gjør noe at arkene treffer hylla, resultatet kan fort bli masse krøll & tull & tøys!

*grøss* :-)

Ser nå at printeren min antagelig er altfor brei til å plasseres inni den hylla uansett. Da kommer det ikke på tale å kjøpe denne pulten. Har i tillegg en scanner som tar mye plass, og jeg vil ikke ha begge deler oppå pulten.

Får ta en butikk/nettrunde til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ang. trådløs mus/tastatur, så er ikke det noe problem. Iallfall ikke med det jeg har (Logitech Cordless Desktop Optical).

Det står at mottakeren skal plasseres 20 cm fra annet teknisk utstyr som kan avgi signaler, men jeg har den bak skjermen jeg (ute av synsvidde), og nær både stereoanlegg og andre ting, og allikevel funker det perfekt. :)

Ok, da er ihvertfall den biten oppklart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har trådløs mus, og den må være på samme plan som signalgreia.

Skjermdingsen ser jo ut til å dette sammen!

Du kommer til å krasje skinnleggen inni den hylla på undersiden.

Skjermen blir altfor høy i forhold til tastaturet.

Prisen er skyhøy! Der er folie (plastmøkk) det er snakk om her, ikke ordentlig treverk. Du kan få tilsvarende i furu for omtrent samme prisen hvis du leter litt.

Det jeg har best erfaring med, er et svææært skrivebord hvor man har plass til alt oppå, sånn nesten 2 x 1 meter ;-)

Lykke til med møbelkjøp da ;-)

Og husk, treverk er alltid bedre enn folie! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Senderen kan ligge på gulvet, kan den ikke? Min gjør i alle fall det..

Printeren: det er jo uttrekkshylle, så da er det vel ikke noe problem. Arkene behøver jo ikke stå i når den ikke er i bruk (jfr. både skuff over og hylle under).

Scanneren min står på pulten ved siden av skjermen, den - den har toppmating, så noe annet ville være tungvint (måtte i så fall vært enda en uttrekkshylle).

Men nå har du jo allerede gått vekk fra denne pulten, så hvorfor jeg svarer deg må gudene vite. Tidtrøyte var det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har trådløs mus, og den må være på samme plan som signalgreia.

Skjermdingsen ser jo ut til å dette sammen!

Du kommer til å krasje skinnleggen inni den hylla på undersiden.

Skjermen blir altfor høy i forhold til tastaturet.

Prisen er skyhøy! Der er folie (plastmøkk) det er snakk om her, ikke ordentlig treverk. Du kan få tilsvarende i furu for omtrent samme prisen hvis du leter litt.

Det jeg har best erfaring med, er et svææært skrivebord hvor man har plass til alt oppå, sånn nesten 2 x 1 meter ;-)

Lykke til med møbelkjøp da ;-)

Og husk, treverk er alltid bedre enn folie! ;-)

Kjapt innspill ang. treverk kontra folie - det kommer vel først og fremst til sin rett dersom det er møbler som skal vaskes ofte, f.eks. kjøkkenbord. Og det er ikke alle som er like begeistret for furu.. *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Pappa har trådløs mus, og den må være på samme plan som signalgreia.

Skjermdingsen ser jo ut til å dette sammen!

Du kommer til å krasje skinnleggen inni den hylla på undersiden.

Skjermen blir altfor høy i forhold til tastaturet.

Prisen er skyhøy! Der er folie (plastmøkk) det er snakk om her, ikke ordentlig treverk. Du kan få tilsvarende i furu for omtrent samme prisen hvis du leter litt.

Det jeg har best erfaring med, er et svææært skrivebord hvor man har plass til alt oppå, sånn nesten 2 x 1 meter ;-)

Lykke til med møbelkjøp da ;-)

Og husk, treverk er alltid bedre enn folie! ;-)

"Pappa har trådløs mus, og den må være på samme plan som signalgreia."

Den er grei.

"Skjermdingsen ser jo ut til å dette sammen!"

Hmm, den gjør faktisk det.

"Du kommer til å krasje skinnleggen inni den hylla på undersiden."

Det kan man venne seg til. Her hvor jeg sitter nå fungerer en forsterker som skinneleggkræsj.

"Skjermen blir altfor høy i forhold til tastaturet."

Mulig.

"Prisen er skyhøy! Der er folie (plastmøkk) det er snakk om her, ikke ordentlig treverk. Du kan få tilsvarende i furu for omtrent samme prisen hvis du leter litt."

Den er på tilbud til kr 995, men du har helt rett mht treverk kontra folie.

"Det jeg har best erfaring med, er et svææært skrivebord hvor man har plass til alt oppå, sånn nesten 2 x 1 meter ;-)"

DER er vi enige.

"Lykke til med møbelkjøp da ;-)"

Tænkju. Det blir ikke denne likevel, skal kikke litt mer rundt omkring.

"Og husk, treverk er alltid bedre enn folie! ;-)"

Jadda jadda! ;-)

Pss...ikke umulig at jeg roper på deg hvis det skulle dukke opp flere pulter. Du har brukt øya godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Senderen kan ligge på gulvet, kan den ikke? Min gjør i alle fall det..

Printeren: det er jo uttrekkshylle, så da er det vel ikke noe problem. Arkene behøver jo ikke stå i når den ikke er i bruk (jfr. både skuff over og hylle under).

Scanneren min står på pulten ved siden av skjermen, den - den har toppmating, så noe annet ville være tungvint (måtte i så fall vært enda en uttrekkshylle).

Men nå har du jo allerede gått vekk fra denne pulten, så hvorfor jeg svarer deg må gudene vite. Tidtrøyte var det i alle fall.

Printeren er for brei til å få plass i hylla.

Har et gammalt spisebord med klaffer jeg kan bruke til jeg finner noe, skal ta en kikk på sånn plate+bordbein+skuffeseksjon+div opplegg på Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Printeren er for brei til å få plass i hylla.

Har et gammalt spisebord med klaffer jeg kan bruke til jeg finner noe, skal ta en kikk på sånn plate+bordbein+skuffeseksjon+div opplegg på Ikea.

Det er der jeg havner - når jeg ser meg råd til det. Inntil da får jeg fortsette med tastaturet i fanget, printeren, kabinett og telefonadapter på gulvet og musa på et ekstrabord ved siden av meg..

*dyyypt sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det er der jeg havner - når jeg ser meg råd til det. Inntil da får jeg fortsette med tastaturet i fanget, printeren, kabinett og telefonadapter på gulvet og musa på et ekstrabord ved siden av meg..

*dyyypt sukk*

Herregud, birdie, vil du låne kjøkkenbordet mitt? Kan ikke ha det sånn, vettu!

medfølende hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, birdie, vil du låne kjøkkenbordet mitt? Kan ikke ha det sånn, vettu!

medfølende hilsen fra

Det verste er at det er jo søren meg ikke plass på det fanget lenger! *sipp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå at printeren min antagelig er altfor brei til å plasseres inni den hylla uansett. Da kommer det ikke på tale å kjøpe denne pulten. Har i tillegg en scanner som tar mye plass, og jeg vil ikke ha begge deler oppå pulten.

Får ta en butikk/nettrunde til.

Ta deg god tid, er nok å velge blandt. :-)

Dessuten; de derre skriveborda hvor monitoren ligger nedfelt i ett hull i plata må vel væra som å sitte å se ned i avgrunn.. *grøss & gru*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har trådløs mus, og den må være på samme plan som signalgreia.

Skjermdingsen ser jo ut til å dette sammen!

Du kommer til å krasje skinnleggen inni den hylla på undersiden.

Skjermen blir altfor høy i forhold til tastaturet.

Prisen er skyhøy! Der er folie (plastmøkk) det er snakk om her, ikke ordentlig treverk. Du kan få tilsvarende i furu for omtrent samme prisen hvis du leter litt.

Det jeg har best erfaring med, er et svææært skrivebord hvor man har plass til alt oppå, sånn nesten 2 x 1 meter ;-)

Lykke til med møbelkjøp da ;-)

Og husk, treverk er alltid bedre enn folie! ;-)

Jeg har signalboksen eller hva det heter på en eller annen hylle, av og til bak tastaturet, akkurat nå ligger den på gulvet bak pulten! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg god tid, er nok å velge blandt. :-)

Dessuten; de derre skriveborda hvor monitoren ligger nedfelt i ett hull i plata må vel væra som å sitte å se ned i avgrunn.. *grøss & gru*

:-)

Men det er den beste løsningen rent ergonomisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ta deg god tid, er nok å velge blandt. :-)

Dessuten; de derre skriveborda hvor monitoren ligger nedfelt i ett hull i plata må vel væra som å sitte å se ned i avgrunn.. *grøss & gru*

:-)

Avgrunnen DOL. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det verste er at det er jo søren meg ikke plass på det fanget lenger! *sipp*

Jeg går og finner ei eske til det kjøkkenbordet! Hmm, det sitter muligens noen tyggisklyser like under bordplata, de gidder jeg ikke å fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er den beste løsningen rent ergonomisk sett.

Ja, men ikke særlig psykologisk. Ingen skal få meg til å sitte å stirre ned i et svært svart høl! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og finner ei eske til det kjøkkenbordet! Hmm, det sitter muligens noen tyggisklyser like under bordplata, de gidder jeg ikke å fjerne.

Ikke noe problem - jeg rekker allikevel ikke innunder bordet med lårene slik det er.

*rydder plass*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...