Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. ny pc-pult


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

"Pappa har trådløs mus, og den må være på samme plan som signalgreia."

Den er grei.

"Skjermdingsen ser jo ut til å dette sammen!"

Hmm, den gjør faktisk det.

"Du kommer til å krasje skinnleggen inni den hylla på undersiden."

Det kan man venne seg til. Her hvor jeg sitter nå fungerer en forsterker som skinneleggkræsj.

"Skjermen blir altfor høy i forhold til tastaturet."

Mulig.

"Prisen er skyhøy! Der er folie (plastmøkk) det er snakk om her, ikke ordentlig treverk. Du kan få tilsvarende i furu for omtrent samme prisen hvis du leter litt."

Den er på tilbud til kr 995, men du har helt rett mht treverk kontra folie.

"Det jeg har best erfaring med, er et svææært skrivebord hvor man har plass til alt oppå, sånn nesten 2 x 1 meter ;-)"

DER er vi enige.

"Lykke til med møbelkjøp da ;-)"

Tænkju. Det blir ikke denne likevel, skal kikke litt mer rundt omkring.

"Og husk, treverk er alltid bedre enn folie! ;-)"

Jadda jadda! ;-)

Pss...ikke umulig at jeg roper på deg hvis det skulle dukke opp flere pulter. Du har brukt øya godt.

Hehehe, ser jeg har laget litt bråk her nå ;-)

Jeg sier akkurat det jeg mener jeg, også får foliefolka heller komme etter meg med kniven...

Men altså, foile suuuger!!!

*løpe fort-fort*

Hilsen meg med eksamen i treverk og trebehandling ;oÞ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elefantbirdie

Hehehe, ser jeg har laget litt bråk her nå ;-)

Jeg sier akkurat det jeg mener jeg, også får foliefolka heller komme etter meg med kniven...

Men altså, foile suuuger!!!

*løpe fort-fort*

Hilsen meg med eksamen i treverk og trebehandling ;oÞ

Hehehe.. du får søren meg to måneders forsprang, også - ikke f** om jeg begir meg ut på noen løpetur nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke særlig psykologisk. Ingen skal få meg til å sitte å stirre ned i et svært svart høl! :-)

Eh.. du skal jo liksom ha skjermen der det er høl, da. Så sant du har koblet den til maskina og strømnettet skal den ikke være svart.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne:

http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=04880310&type=ART&id=2190

Evt. med denne ved siden av:

http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=88065310&type=ART&id=2220,2164

Dvs. - hvis du er ute etter billig og grei pc-pult, selv om det er i folie... :-)

Der var det plass til en duppeditt for lite - hun har både scanner og printer.

(jeg kikka på egne vegne også, men fikk litt klaus av det der - holder med spirito at det beste er store arbeidsflater.. jeg mener, hvor i all verden skal kaffen stå?? og så sitter jeg under skråtak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det plass til en duppeditt for lite - hun har både scanner og printer.

(jeg kikka på egne vegne også, men fikk litt klaus av det der - holder med spirito at det beste er store arbeidsflater.. jeg mener, hvor i all verden skal kaffen stå?? og så sitter jeg under skråtak)

Grei løsning. :-)

http://drew.corrupt.net/computer-800x600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest metronom

Hvis du sitter mye ved pc'n, bør du tenke på muligheten til å hvile underarmene. Det er viktig at særlig "musearmen" har god støtte fra albuen og fremover. Ellers risikerer du en overbelastning av skulder og nakke, og det er ikke bra.

Jeg har selv hatt skulderbetennelse pga. feil sittestilling, og det gjorde noe sinnssykt vondt! Jeg endte opp med å kjøpe et skrivebord med hjørneløsning hvor jeg får hvilt underarmen skikkelig, og etter dette har jeg ikke hatt noen smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Du har sikkert bestemt deg allerede, men hva med din estetiske sans?

Man skal ikke bare være praktisk, men også omgi seg med en viss andel skjønnhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Hva med denne:

http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=04880310&type=ART&id=2190

Evt. med denne ved siden av:

http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=88065310&type=ART&id=2220,2164

Dvs. - hvis du er ute etter billig og grei pc-pult, selv om det er i folie... :-)

Den blir for liten, må, - ok, vil da - ha så stor bordplate som mulig. Skulle pulten stått i stua, så hadde jeg ikke vurdert folie, men jeg skal nå flytte inn i en liten hule på et av gjesteromma, og der spiller det ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Hvis du sitter mye ved pc'n, bør du tenke på muligheten til å hvile underarmene. Det er viktig at særlig "musearmen" har god støtte fra albuen og fremover. Ellers risikerer du en overbelastning av skulder og nakke, og det er ikke bra.

Jeg har selv hatt skulderbetennelse pga. feil sittestilling, og det gjorde noe sinnssykt vondt! Jeg endte opp med å kjøpe et skrivebord med hjørneløsning hvor jeg får hvilt underarmen skikkelig, og etter dette har jeg ikke hatt noen smerter.

Der traff du et ømt punkt, gitt. :-/

Jeg bruker pc'n MYE. Jeg har også en "frozen shoulder" - det kom ikke av pc-bruk! - som har vart i over et år. Nå er den ikke vond lenger, bare stiv. Ja, hmm..også har jeg leddgikt, som jeg etter beste evne forsøker å gi blaffen i. Ser ut til at jeg må skjerpe meg litt, har faktisk ikke tenkt på de tinga du nevner. *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Du har sikkert bestemt deg allerede, men hva med din estetiske sans?

Man skal ikke bare være praktisk, men også omgi seg med en viss andel skjønnhet!

Plasserer bare en caps oppå skjermen jeg, så blir det så estetisk atte! ;-) Ikke alltid så mye som skal til, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe.. du får søren meg to måneders forsprang, også - ikke f** om jeg begir meg ut på noen løpetur nå!

Tror du jeg orker å løpe??

Tiltaaaaaak!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...