Gå til innhold

vorter på tunga


ladylike

Anbefalte innlegg

Hei!

Den siste uken har jeg vært plaget av 3 "vorter" bakerst på tunga. Dette har jeg hørt kan behandles med Corsodyl munnskylleveske, men jeg er ikke blitt bedre selv om jeg har brukt dette regelmessig hver dag i 5 dager.

Hva er dette, hva er sannsynligvis årsaken og hvordan blir jeg kvitt problemet?

Med vennlig hilsen

Ladylike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei ladylike.

Vorter eller andre utvekster på tunga kan være så mangt.

Alt fra normale strukturer man opplever som unormale til sykelige tilstander som krever behandling. Jeg synes du skal få dette undersøkt uansett. Et skyllemiddel har sjelden noen effekt på slike tilstander.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege, lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Smaksløkene bakerst på tungen kan minne om små vorter. Muligens er det disse du har lagt merke til?

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...