Gå til innhold

Sort kjole i bryllup?


Gjest brylleruppasnuppa

Anbefalte innlegg

Gjest brylleruppasnuppa

Hei, jeg skal i 3 bryllup i sommer, og jeg har en sort kjole som jeg har lyst å bruke, men kan jeg det?

Det er en sånn skikklig fin kjole (kostet 4500,-) Den er fotsid med bare stropper og splitt på begge sider til litt over kneet, det er også litt små søte paljetter over bysten! Tynt, tungt stoff!

Det hører også med en kort jakke, med skulderputer, men den er jeg ikke like fortrolig med... Kan jeg for eksempel kjøpe et svart chiffong sjal å ha over, skal jo være der til utpå natten, og det er heller ikke sikkert det blir strålende sol!

Høres dette bra ut, eller passer det seg ikke med sort kjole til sommerbryllup?

En annen ting, kan jeg ha sorte sko som er firkantede i tuppen, og uten hæler til... eller må jeg ha sko med spiss tupp, vil helst ikke ha hæler men...

Håper noen kan hjelpe meg, jeg har ikke peppling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Zirine

    17

  • Raglan

    11

  • flisa

    6

  • carma

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest brylleruppasnuppa

Du kan jo kjøpe et sjal i en sommerfarge!

Godt forslag, men passer det å bryte med en annen farge da? Ser det liksom ikke for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brylleruppasnuppa

Det er en ting man hverfall ikke gjør i bryllup og det er å gå i sort - uansett hvor pen kjolen er. Sorry :)

Er det sant? Syns da at det var mange med sorte kjoler i bryllupet til Martha! Var det ikke det da? Æsj, må jeg ut å bruke tusenvis av kronasjer nå da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV

Personlig synes jeg svart er litt vel dystert i et bryllup, men ville ikke ha reagert negativt om noen dukket opp i mitt bryllup i svart.

Men i stedet for å kjøpe et sjal/skjerf i svart, kan du kanskje finne en annen kledelig farge - f.eks øyenfargen din?

Ta de skoene du føler deg komfortabel med. Det er du som skal danse i dem hele natta *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en ting man hverfall ikke gjør i bryllup og det er å gå i sort - uansett hvor pen kjolen er. Sorry :)

Nå er du helt på jordet altså.

Jeg skal i bryllup i juni, og har tenkt å gå i bunad. Seinere på kvelden skifter jeg muligens om til en sort kjole ( med noe over)Hvis det blir for varmt, og hvis jeg skal ha hæla i taket ;-))

Jeg har spurt ørten mennesker og alle sier at det går an å åg i sort kjole.

Den lille sorte er et helt vanlig plagg i bryllup.

Det er ikke som før i tiden da man gikk i sort i begravelse bare.

Nå kan man tom gå i de fargene en vil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? Syns da at det var mange med sorte kjoler i bryllupet til Martha! Var det ikke det da? Æsj, må jeg ut å bruke tusenvis av kronasjer nå da?!

Gå i din sorte du, men kjøp deg et fargerikt sjal til å ha over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brylleruppasnuppa

Personlig synes jeg svart er litt vel dystert i et bryllup, men ville ikke ha reagert negativt om noen dukket opp i mitt bryllup i svart.

Men i stedet for å kjøpe et sjal/skjerf i svart, kan du kanskje finne en annen kledelig farge - f.eks øyenfargen din?

Ta de skoene du føler deg komfortabel med. Det er du som skal danse i dem hele natta *s*

Kjolen er jo litt sommerlig da, overdelen er jo bare en topp med stropper og det er lange splitter, så man ser masse av sommerbrune ben:o) Men kanskje jeg skal satse på et sjal med en annen farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med sort kjole i bryllup flere ganger, og har aldri fått noen kommentarer på det annet enn at kjolen er fin. Jeg har heller aldri opplevd å være den eneste med sort kjole i bryllupet.

Syns det er helt greit å gå i en pen, sort kjole, jeg. Det du _ikke_ skal gå med i et bryllup er en helt hvit kjole.

Ta på deg de skoene som er mest behagelige (eller minst ubehagelige ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du helt på jordet altså.

Jeg skal i bryllup i juni, og har tenkt å gå i bunad. Seinere på kvelden skifter jeg muligens om til en sort kjole ( med noe over)Hvis det blir for varmt, og hvis jeg skal ha hæla i taket ;-))

Jeg har spurt ørten mennesker og alle sier at det går an å åg i sort kjole.

Den lille sorte er et helt vanlig plagg i bryllup.

Det er ikke som før i tiden da man gikk i sort i begravelse bare.

Nå kan man tom gå i de fargene en vil der.

Bunad er da noe helt annet Raglan. Bunad er .... bunad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? Syns da at det var mange med sorte kjoler i bryllupet til Martha! Var det ikke det da? Æsj, må jeg ut å bruke tusenvis av kronasjer nå da?!

Ja, og la du ikke merke til for en oppstandelse det ble. Det er noe man bare ikke gjør. Alle de som sier noe annet, tar feil.

Sånn er det med den saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer an på hvor formelt bryllupet er. Jeg var i et bryllup med nesten bare kunstnere og musikere, og der var det lite som gikk etter Randi Brattelis bok om skikk og bruk. Og flere sorte kjoler kunne observeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bunad er da noe helt annet Raglan. Bunad er .... bunad :)

Bunad er bunad - så langt er vi enige.

Men skifter jeg utpå kvelden pga at det muligens blir varmt, blir det til en sort kjole.

Det du ikke skal gjøre i bryllup er å gå i hvit kjole - det heter seg at man ikke skal ta glansen fra bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, men passer det å bryte med en annen farge da? Ser det liksom ikke for meg...

joda - lys lilla eller noe sånt - kan blil tøft det! :-)

http://www.pashminagolden.com/newshawl.jpg

http://www.chrysler.org/gifts/scarf.jpg

eller hva med å knytte noe rundt livet?

http://www.tribalbazaar.com/images/necklaces/Front_orange_velvet_fringe_scarf.jpg

litt sigøyner akurat dette men...

mer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med sort kjole i bryllup flere ganger, og har aldri fått noen kommentarer på det annet enn at kjolen er fin. Jeg har heller aldri opplevd å være den eneste med sort kjole i bryllupet.

Syns det er helt greit å gå i en pen, sort kjole, jeg. Det du _ikke_ skal gå med i et bryllup er en helt hvit kjole.

Ta på deg de skoene som er mest behagelige (eller minst ubehagelige ;)!

Det er riktig, det skal du heller ikke gjøre - men jeg har sett kvinner med hvit kjole også.

Ikke hvit carma - men heller ikke sort. OK? *pekefinger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er bunad - så langt er vi enige.

Men skifter jeg utpå kvelden pga at det muligens blir varmt, blir det til en sort kjole.

Det du ikke skal gjøre i bryllup er å gå i hvit kjole - det heter seg at man ikke skal ta glansen fra bruden.

Det er riktig, du skal ikke gå i hvit kjole. Ikke i hvit og ikke i sort. Faen så vanskelig dere var da.

Hvis du skal skifte klokken 22.00, så kan du muligens bytte til sort kjole - det kommer ann på hvor mye sprit vertskapet har satt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er bunad - så langt er vi enige.

Men skifter jeg utpå kvelden pga at det muligens blir varmt, blir det til en sort kjole.

Det du ikke skal gjøre i bryllup er å gå i hvit kjole - det heter seg at man ikke skal ta glansen fra bruden.

Det har du rett i!

*s*

.....jeg ville aldri reagert på svart kjole i et bryllup. - men om hun er usikker er det jo "trygt" med et sjkerf i en avvikende farge......men så er jeg et sånt skjerfemenneske også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, det skal du heller ikke gjøre - men jeg har sett kvinner med hvit kjole også.

Ikke hvit carma - men heller ikke sort. OK? *pekefinger*

*fnyser til pekefinger'n*

Vi skal i bryllup 2. aug. og jeg _skal_ gå i sort kjole! Så DET såh! ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...