Gå til innhold

Sort kjole i bryllup?


Gjest brylleruppasnuppa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Zirine

    17

  • Raglan

    11

  • flisa

    6

  • carma

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest sorte dame

De får du kjøpt overalt! :-)

Hvor er overalt da, har du en adresse? Har ikke hørt om den butikken før jeg...:o)

Har faktisk ikke sett sånne sjal noen sted! Men jeg må vel på en fin-kjole-butikk kanskje, Steen&Strøm kanskje... Er det dyrt da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da vel fler enn 1 kjole - eller brukte du opp alle pengene da du investerte i bunad? Jeg har ingen bunad, men selvfølgelig drøssevis av flotte og egnede kjoler.

:P

Bunaden er betalt for flere år siden - og jeg har flere kjoler. Men ikke alle passer til bryllup.

Og grunnen til at jeg vil ha den lille sorte, er at jeg ikke gidder bruke penger på en kjole som kanskje aldri blir brukt igjen.

Jeg er så definitivt ikke noe kjolemenneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gin&tonic rystet!? Og du snakker om skikk og bruk!!? Nei, vettuhva!

Jeg er selve oppskriften på skikk og bruk carma - ingen som ser om jeg har en gin og tonic eller ti innabords klokken 14.00 vettu.

Nei _har_du sett. Nå tror jeg det begynner å regne altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden er betalt for flere år siden - og jeg har flere kjoler. Men ikke alle passer til bryllup.

Og grunnen til at jeg vil ha den lille sorte, er at jeg ikke gidder bruke penger på en kjole som kanskje aldri blir brukt igjen.

Jeg er så definitivt ikke noe kjolemenneske.

Jaja, nei, menne - du er nå sikkert et ok menneske fordet.

Eller? *dukke* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i et streit bryllup kan du ikke stille i sort kjole - og bestemt ikke i et sommerbryllup.

Men - hvis det er rocka folk som gifter seg og gjestene er av samme slag, stiller det seg selvsagt annerledes. Da er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selve oppskriften på skikk og bruk carma - ingen som ser om jeg har en gin og tonic eller ti innabords klokken 14.00 vettu.

Nei _har_du sett. Nå tror jeg det begynner å regne altså.

Ja, så sannelig regner det ikke... Noe så forkastelig! Hva har du tenkt til å gjøre med det!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så sannelig regner det ikke... Noe så forkastelig! Hva har du tenkt til å gjøre med det!? ;)

Vel, sant og si carma så er jeg litt usikker på hva som vil være mest korrekt av meg å gjøre nå. Jeg bør definitivt bytte fra trangt skjørt til bukse når jeg skal ut å sykle. Men det er også alt jeg vet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sant og si carma så er jeg litt usikker på hva som vil være mest korrekt av meg å gjøre nå. Jeg bør definitivt bytte fra trangt skjørt til bukse når jeg skal ut å sykle. Men det er også alt jeg vet ...

Skikk og bruk tilsier at du kan sykle i skjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikk og bruk tilsier at du kan sykle i skjørt

Det kan nok så være, hvis vi kan si oss enig om at det _ikke_gjelder for sorte skjørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok så være, hvis vi kan si oss enig om at det _ikke_gjelder for sorte skjørt?

Du kan ha et sjal rundt livet slik at det dekker øverste del av det sorte skjørtet.

Da kan du sykle - helt moteriktig og rett når det gjelder skikk og bruk for sykling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bunaden til mamma i strippa versjon - og den så jo NESTEN ut som en normal kjole! *knegg* kan du ikke bare kaste skjorta da - for du har vel stropper i serken?

Se her:

http://www.geocities.com/flisa_ja/stakken.htm

He he.......du er ikke sann

Jeg kan jo bare ta av skjorten. Det er liv på bunaden som sitter fast - og vips så har jeg et moteriktig antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ha et sjal rundt livet slik at det dekker øverste del av det sorte skjørtet.

Da kan du sykle - helt moteriktig og rett når det gjelder skikk og bruk for sykling

Så skjalet gjør susen altså? Det spiller mao ingen rolle om man ser rett inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Sort kjole i bryllup...nei, tror ikke det. I hvertfall ikke om sommeren.

Fine kjoler behøver ikke å koste så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter seg jo at sorte, hvite og røde kjoler ikke er godtatt i bryllup, men det er nok ikke så mange som bryr seg lenger.

Hvis jeg var deg ville jeg spurt bruden, hvis det er ok for henne, så go for it.

Da jeg giftet meg for en mnd. siden, var mange av gjestene i sort. Jeg synes det er for gale å kreve at man skal kjøpe nye kjoler, de blir jo ofte sjelden brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Hvis du skal ha sort kjole i et sommerbryllup, synes jeg du bør bruke noe litt lysere tilbehør, sånn at du gjør den litt gladere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...