Gå til innhold

Musesyke/Belastninskskade ved Pc-bruk

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med musesyke eller heller belastningsskader ved pc bruk?

Armer og hendeder er helt ødelagt, det verker døgnet rundt selv med lange pcpauser!

Jeg ligger for det meste i sofaen med en varmepute som jeg skifter fra arm til arm. Jeg har fått smertestillende som er reseptbelagt, men den hjelper bare litt, jeg smører meg inn med diverse geleer og kremer 6-7 ganger i døgnet, akkurat nå har jeg følelsen av at jeg vil få armene gipset inn for flere uker, for alt gjør vondt! Fra bla i en bok til å pusse tenner, lage mat osv. for alt jeg gjør med mine armer/hender gjør vondt!

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5982-musesykebelastninskskade-ved-pc-bruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Varme er det eneste som lindrer i øyeblikket, - MEN - om det er rett vet jeg ikke! Men det er det eneste som tar bort smertene! Tar jeg bort varmeputene verker det igjen!

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Kjære amiga.

Hovedregelen er at kulde virker best ved akutte tilstander og betennelser, mens varme er bedre ved langvarige plager og ikke ved betennelser. Det viktigste er likevel at den som vet hvor skoen trykker er den som har den på. Hvis du føler deg bedre av varme så fortsett med dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei Amiga!

Jeg har vært plaget med musesyka også- skaffet meg en mus som ser ut som en joystick, fikk gele, gikk til fysioterapeut og fikk laser, har underarmsstøtte foran tastatur, skaffet meg en bedre stol som gjør at jeg slapper bedre av og får en riktigere sittestilling. Tilsammen føler jeg at disse tiltakene har bedret situasjonen min, alikevel kan det til tider være ille, og da bruker jeg en god og stiv støttebandasje, innkjøpt i bandasjistforretning. Håper noe av dette kan være til hjelp for deg også!

Vennlig hilsen

• 2 år senere...

Jeg vet ikke hva som hjelper, men jeg trodde ikke det skulle brukes noe varmt ved slike plager.

God bedring :-)!

jo varme er ikke dumt tror jeg.. øker blodsirkulasjonen og sener og muskler slapper av bedre..

har problemer med høyre håndledd selv.. etter den store stygge x-box kontrollen. ødela meg helt, det føles som om håndleddet mitt er løst og ikke så fast og sterkt som mitt venstre er.

tror jammen jeg skal prøve med noe varme å se om det hjelper meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...