Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-pillen Trionetta i 6 år.

I midten av mai sluttet jeg med de for en liten periode pga medisin. Nå venter jeg på mensen!

Sist jeg hadde mensen var uken 13-18 mai. Burde ikke den vært her nå da? Jeg har alltid vært regelmessig både med og uten pillen. Bortsett fra et halvt års tid der jeg prøvde minipille istede for Trionetta. Da mistet jeg mensen.

Jeg vet at en dråpe er nok, og ja vi har hatt samleie uten kondom de siste ukene. Men han har ikke hatt utløsning før kondomet var på.

Tror du jeg kan være gravid, eller er kroppen bare i ubalanse siden jeg har slutta med pillen etter 6 år?

En annen ting. Disse 6 årene har jeg stadig lakt på meg i vekt. Jeg veier alt for mye. Hva er det som gjør at p-piller kan føre til vektøkning, og hvor mye er det snakk om. Jeg er sikker på jeg har lakt på meg 30-40 kr på 6 år!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60070-p-piller-og-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Den første men uten piller vil ofte komme 1-2 uker forsinket. Pillen kan medføre vektøking fordi den binder væske i kroppen, en den overvekt vil forsvinne i løpet av noen uker. Så stor vektøking som du har hatt kan nok ikke skyldes pillen. Hvis du ikke har fått mensen tilbake innen tre måneder, bør du søke lege. Ved tilstanden PCOS kan man gå opp i vekt og miste mensen. Ta en test om du tror du kan være gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60070-p-piller-og-mens/#findComment-264461
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...