Gå til innhold

Jeg synes vi skal ta imot flykaprerne II


musikeren

Anbefalte innlegg

I domspremissene het det unødig bruk av makt, ikke terrorisme. Hva dette skulle ha med saken å gjøre har jeg ikke helt fått for meg, men du liker kanskje ikke USA?

Mangt kan sies om domstolen i Haag, og hvilke personer som skulle sittet der, men det får bli en annen skål.

Du rir kjepphester med dine henvisninger til internasjonale konvensjoner, men det forandrer ikke det faktum at Norge blir å betegne som et fristed for internasjonale kriminelle og terrorister.

Din snillisme er virkelig en humanetiker verdig.

At Norge *FØLGER* opp internasjonal lov og rett, samt internasjonale konvensjoner som de fleste land i verden har forpliktet seg til, gjør oss til et "fristed"?

Fakta er at hvis vi IKKE gjorde det, så ville vi vært en "røver-stat"!

===

Og hvem definerer hva som er "terrorisme"?

Terrorister er de du er redd skal drepe deg - er du palestiner er israelerene terrorister. Er du israeler, er det palestinerene.

Terrorisme har tatt over fra "kommunisme" som en etikett av "fienden", hvor det ligger implisitt at man ikke behøver å se på hva fienden virkelig har gjort.

Slik populistisk politikk er litt for lett å avsløre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må da ha tro på at et såpass oppegående demokrati som Iran ikke henretter folk når de sier at de ikke skal gjøre det. Hvis landet der forbrytelsene ble begått begjærer den kriminelle utlevert, så må vi da kunne stole på at de ikke dreper ham, særlig når vi får forsikringer om at de ikke kommer til å gjøre det.

Hvilke parti er det du sikter til angående skriking og fremmedfiendtlighet? Du er litt diffus i dine uttalelser, vennligs vær litt mer presis, det er sent, og jeg begynner å bli trett.

Ifølge Bush er jo Iran ett av landene i Ondskapens Akse, og man kan derfor ikke stole på dem. Jeg stoler ihvertfall svært lite på det iranske rettssystemet.

Etter det jeg fikk med meg er det FrP som skriker høyest om kaprerene i media i dag, og også samme parti som er mest imot innvandring (og at folk får oppholdstillatelse).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest InfiniteJustice

Ifølge Bush er jo Iran ett av landene i Ondskapens Akse, og man kan derfor ikke stole på dem. Jeg stoler ihvertfall svært lite på det iranske rettssystemet.

Etter det jeg fikk med meg er det FrP som skriker høyest om kaprerene i media i dag, og også samme parti som er mest imot innvandring (og at folk får oppholdstillatelse).

Med vennlig hilsen

Om frp "skriker", slik du formulerer deg, skal jeg ikke spekulere så mye over, men jeg har lest frps partiprogram, og finner intet kompromitterende i det hva innvandringsspørsmålet angår. Det må være tillatt å stille kritiske spørsmål ved enhver politikk, også innvandringspolitikken.

Men disse bandittene er ikke vanlige innvandrere, de er terrorister, og de burde sonet i det landet der de begikk forbrytelsen. Om dette også hadde medført dødsstraff, hva så? Jeg fremholder fortsatt at vi fikk forsikringer om det motsatte, og forundres over at du har så liten tiltro til Midtøstens teokratier.

Dette er vel mennesker med høy æresfølelse, og som holder Koranen i hevd, er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest InfiniteJustice

At Norge *FØLGER* opp internasjonal lov og rett, samt internasjonale konvensjoner som de fleste land i verden har forpliktet seg til, gjør oss til et "fristed"?

Fakta er at hvis vi IKKE gjorde det, så ville vi vært en "røver-stat"!

===

Og hvem definerer hva som er "terrorisme"?

Terrorister er de du er redd skal drepe deg - er du palestiner er israelerene terrorister. Er du israeler, er det palestinerene.

Terrorisme har tatt over fra "kommunisme" som en etikett av "fienden", hvor det ligger implisitt at man ikke behøver å se på hva fienden virkelig har gjort.

Slik populistisk politikk er litt for lett å avsløre.

Med vennlig hilsen

Jeg er litt usikker på hvor jeg har deg hen. Hva har Israel og palestinerne med dette å gjøre? Terrorisme er vel terrorisme, uansett? Hvis du kaprer et fly i tredve tusen fots høyde og tvinger det til å lande på Gardermoen, så er det vel samma faen om du er israeler eller palestiner, eller fra Hallingdal? Jeg snakker om internsjonal kriminalitet, og at vi ikke bør belønne det.

Du kan gjerne diskutere kommunisme og konvensjoner med hvem du vil, men jeg forsøker å bringe et folkelig syn og et perspektiv fra bakkenivå i denne saken. Norge gir ly til internasjonale forbrytere, hvilket fornærmer landet der forbrytelsen ble begått, samt USA og mange land i Europa som har fått smake flykapringen på kropp og sjel.

Det er du som er populisten her, ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... jeg er til en viss grad enig med deg. Dette er trossalt to saker som må sees på separat, og de har sonet for den ene.

Er de reele asylsøkere, så bør de derfor få bli, i og med at de har sonet for sin forbrytelse. Dette fordi loven er sånn den er.

På den andre side så er jeg i mot at man skal ta i mot slikt pakk i Norge. Kriminelle mennesker bør ikke få bli her, enten de har sonet for sin straff eller ikke. Det er trossalt så mange som søker asyl her, og så mange som får avslag på sin søknad, og man kan vel spørre seg om det ikke hadde vært bedre om andre hadde fått opphold i stedet for disse to kjeltringene.

Joa, de var sikkert desperate som kapret et fly, men de hadde andre muligheter til å komme seg til Norge. Det kommer trossalt tjukt av mennesker hit hver eneste dag, og de klarer å komme seg hit for egen maskin, uansett hvor desperate de er.

UDI bruker nå som grunn for at de fikk bli her at de ville blitt drept om de kom tilbake til deres hjemland, noe som ikke er tilfelle da det heller ikke i deres hjemland er praksis for å straffe folk to ganger for samme forbrytelse.

Uansett.. han ene er vel gift med en norsk dame, og hadde uansett fått opphold her og man burde egentlig spørre seg hva slags desperate kvinnfolk som gifter seg med sånt pakk.

Kommer min datter hjem med en sånn jævel en gang, så soner jeg gladelig de få årene jeg vil få for mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om frp "skriker", slik du formulerer deg, skal jeg ikke spekulere så mye over, men jeg har lest frps partiprogram, og finner intet kompromitterende i det hva innvandringsspørsmålet angår. Det må være tillatt å stille kritiske spørsmål ved enhver politikk, også innvandringspolitikken.

Men disse bandittene er ikke vanlige innvandrere, de er terrorister, og de burde sonet i det landet der de begikk forbrytelsen. Om dette også hadde medført dødsstraff, hva så? Jeg fremholder fortsatt at vi fikk forsikringer om det motsatte, og forundres over at du har så liten tiltro til Midtøstens teokratier.

Dette er vel mennesker med høy æresfølelse, og som holder Koranen i hevd, er det ikke.

Hei,

Som ateist har jeg svært liten tiltro til teokrater, enten de fekter med bibelen, koranen eller andre "hellige skrifter".

===

Angående FrP så er det ikke partiprogrammet som stemmer på Stortinget, men Stortingsrepresentanter som Carl I Hagen ("Et samfunn uten etniske minoriteter, er et samfunn i harmoni."), Hedstrøm (med hans "innvandrershow") og andre.

==

Jeg er såpass "vestlig" og "norsk" at jeg ikke sender folk til steder hvor de risikerer dødsstraff, og langt mindre når vi (sammen med alle andre land i Europa) har skrevet under på en konvensjon om ikke å gjøre det!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest InfiniteJustice

Hei,

Som ateist har jeg svært liten tiltro til teokrater, enten de fekter med bibelen, koranen eller andre "hellige skrifter".

===

Angående FrP så er det ikke partiprogrammet som stemmer på Stortinget, men Stortingsrepresentanter som Carl I Hagen ("Et samfunn uten etniske minoriteter, er et samfunn i harmoni."), Hedstrøm (med hans "innvandrershow") og andre.

==

Jeg er såpass "vestlig" og "norsk" at jeg ikke sender folk til steder hvor de risikerer dødsstraff, og langt mindre når vi (sammen med alle andre land i Europa) har skrevet under på en konvensjon om ikke å gjøre det!

Med vennlig hilsen

Ditt livssyn interesserer meg ikke, og er heller ikke temaet.

At Hagen er realist og ærlig nok til å kalle en spade for en spade faller nok mange tungt for brystet. Men de har tross alt stått for samme linjen fra starten av, mens det populistiske SV adopterer deler av frps innvandringspolitikk når de får konsekvensene svart på hvitt.

Jeg har aldri vært til stede på noe innvandrinsshow i regi av frp, men så vidt meg bekjent ble jo en av de mest rabiate kastet ut av partiet, og han var vel halvparten av dette såkalte showet? Konklusjonen må jo bli at du dømmer 600.000 velgere og et helt politisk parti på bakgrunn av enkeltuttalelser og enkeltpersoners frimodighet? Dette sier jo litt om din integritet og ditt gangsyn.

Jeg er også både norsk og vestlig, og er såpass edruelig at jeg kan se konsekvensene av dette på lengre sikt. Jeg har heller ikke gått inn for å bestride dine konvensjonskjepphester, jeg tilkjennegir et syn som svært mange nordmenn har idag.

At du ikke deler det er jo bare å ta til etteretning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest osiris

Det store spørsmålet er: Hvorfor ble de flykaprere? Tror nok norske motstandsfolk ville blitt sett på som helter dersom de hadde kapret et fly for å komme seg unna tyskerne under 2. verdenskrig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...