Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg til deg for ca to uker siden der jeg beskrev syklus /smerter v/el pcos oa. Svaret du ga meg da var at "det" hørtes normalt ut. Nå var det et ganske rotete og langt innlegg, så jeg hadde satt pris på om du kunne forklare litt nærmere om hva som var normalt. Jeg spurte også om eggstokkene kunne ha en masse småcyster etter bruk av p-sprøyte, noe du antydet i et tidligere innlegg. Eventuelt hvorfor så mange cyster? Jeg spurte også om det med tykkelsen på slimhinnen 3 dager etter el. er 8 mm lite. Gynekologen min sa at jeg ikke trengte å bruke prevensjon, for jeg kom ikke til å bli gravid...

Det jeg lurer på nå er om det alltid er 14 dager fra el til mens eller kan det være mer eller mindre. Har forstått det sånn at hvis man har en uregelmessig syklus så er det dagene mellom mens og el som varierer og ikke mellom el og mens. Er dette rett? Fikk mensen denne måneden bare 12 dager etter det jeg mener har vært el. Har det ikke vært el da? Håper du tar deg tid til å se på det forrige innlegget mitt, det ble skrevet torsdag den 6.6. med samme nick som nå.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60245-eggl%C3%B8sning-igjenmette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke se ditt forrige innlegg når jeg sender svar, så det blir bare svar på dine spørsmål:

Normal funksjon av en eggstokk krever nøye samspill mellom hjernen og eggstokken. P-sprøyte hemmer denne funksjon. Når virkningen begynner å gå ut, tar eggstokken seg opp, men det går noen tid før den får full kontroll, og da ser man slike cyster.

Mange cyster kan også ses ved tilstanden PCOS, men da har de et karakteristisk utseende (se i helseleksikon)

Det kan være ned til 10 dager fra eggløsning til mensen starter.

Fikk du tilstrekkelig svar? Ellers spør igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...