Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til dere som har vært i Danmark...

Det ser altså ut til at også vi her blir Danmarksfarere... Det er en grunn til at jeg boikotter politikken... Jaja, det er en helt annen historie.

Altså; vi må nok til Danmark for litt inseminasjon. Og da trenger jeg litt hjelp fra dere eksperter!:-))

Etter å ha lest litt på internettsidene til Maigaard og Ciconia tror jeg det nok blir Ciconia pga. mindre hormoner og to inseminasjoner. Men jeg har noen spørsmål.... (egentlig mange, da, men)

-Hvorfor er disse mest brukt?? I et Utspring jeg fant på RH idag, er det jo flere sykehus i Danmark og? Og FUB vil vel ikke reklamere for sykehus som ikke er seriøse?

-Jeg har også skjønt at de fleste reiser til Århus. Er det ikke enklere / kjappere å komme seg til København?? Åssen har dere reist til Århus? Bil, fly, leiebil???? Har egentlig mest lyst på dit pga mindre by (er bondetuppe.. ).

- Er det ellers noen som har fått donorins. i Danmark, er jeg takknemlig for litt info..

Dette ble mange spørsmål, men jeg håper noen kan svare meg i sommervarmen!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60297-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke hatt donorinseminasjon, men vært på Ciconia i København for ICSI-forsøk - skal faktisk reise dit igjen om drøye 2 uker. Vil bare si at service og komfort er kjempetopp. Det samme er legen (det er sikkert flere der, men jeg har bare hatt samme person) og sykepleierne. Vi har blitt godt tatt vare på. Grunnen til København og ikke Århus, er helt enkelt at det er lettere å komme seg til Køben siden vi bor 10 min. kjøring fra flyplassen i Stavanger. 1time med fly - that's it. Når du attpåtil får rimelige billetter, så er det kjempebra. Har enda ikke blitt gravid, men har tidligere vist at jeg kan bli det, så vi kommer aldri til å gi opp. Ang. inseminasjon så kan jeg ikke hjelpe deg, men ring 0045-33 25 70 00, så får du hyggelig hjelp.

Mange hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60297-danmark/#findComment-261159
Del på andre sider

Heisann lillin.

Skal selv til Danmark for donorinseminasjon i slutten an juli.

Vi hadde også vanskelig for å bestemme oss,men ringte begge klinikkene og snakket med de og etter det bestemte vi oss for Maigaard. Grunnen til det er fordi de har nøyaktig kontroll på eggløsningen,en får en eggløsningssprøyte,og da er de sikre på at alt skjer samtidig. Vi tenkte også på det med at ciconia har to inseminasjoner,men det var som sagt før vi snakket med de. Hvis ikke du har fått info.hefte fra noen av de så kan du jo alltids ringe så sender de det til deg med det samme:)

Visste ikke det med donorins. i Norge og at de bygge opp norsk sædbank.Vi sto i utgangspunktet til Rit,(står fortsatt på venteliste der) ringte dit for ca.3 uker siden og da sa hun at vi kunne risikere å måtte vente til sept.okt. før vi fikk komme til,det er derfor vi valgte å ta 1 forsøk i Danmark først. Men hvis det blir som du sier så blir det nok flere forsøk der hvis ikke det går bra på det første.

Vet du med sikkerhet at det er bestemt at det blir sånn?

Ønsker deg lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60297-danmark/#findComment-262689
Del på andre sider

Vi har vært på Maigaard i Århus 1 gang. Har bare godt inntrykk av dem. Vi fikk innsatt

2 befruktede egg, som dessverre ikke levde opp...

Vi kjørte fra Stavanger til Kristiansand og tok ferien fra Colorline over Skagerak. En ålreit tur. Hovedgrunnen til at vi valgte Århus i stedet for København var at det ble billigere reise enn fullpris flybillett til København. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60297-danmark/#findComment-262782
Del på andre sider

Heisann lillin.

Skal selv til Danmark for donorinseminasjon i slutten an juli.

Vi hadde også vanskelig for å bestemme oss,men ringte begge klinikkene og snakket med de og etter det bestemte vi oss for Maigaard. Grunnen til det er fordi de har nøyaktig kontroll på eggløsningen,en får en eggløsningssprøyte,og da er de sikre på at alt skjer samtidig. Vi tenkte også på det med at ciconia har to inseminasjoner,men det var som sagt før vi snakket med de. Hvis ikke du har fått info.hefte fra noen av de så kan du jo alltids ringe så sender de det til deg med det samme:)

Visste ikke det med donorins. i Norge og at de bygge opp norsk sædbank.Vi sto i utgangspunktet til Rit,(står fortsatt på venteliste der) ringte dit for ca.3 uker siden og da sa hun at vi kunne risikere å måtte vente til sept.okt. før vi fikk komme til,det er derfor vi valgte å ta 1 forsøk i Danmark først. Men hvis det blir som du sier så blir det nok flere forsøk der hvis ikke det går bra på det første.

Vet du med sikkerhet at det er bestemt at det blir sånn?

Ønsker deg lykke til!

Hilsen

Hei jol!

Jeg har ikke funnet ut av om det er 100% bestemt, men et flertall i en komite i helsedepartementet(??) besluttet iallefall det denne uka. Her er link: http://www.stortinget.no/inns/200102-238-002.html . Har ikke greit å finne ut noe annet på Internett enda iallefall. Men det sto ingenting om noen eventuell overgangsordning. Har tenkt å ta en telefon til Stortinget i morgen, så får vi se.

Vi ender nok opp med Ciconia i Århus, tar det som en ferietur. Men for evt senere forsøk (men det blir det jo ikke!) drar vi nok til Køben for å spare litt tid. Men jeg har sendt en mail både til Århus og Køben i dag, så får vi se....

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60297-danmark/#findComment-263391
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...