girlie16 Skrevet 22. juni 2002 Skrevet 22. juni 2002 Hei! Jeg er ei jente på 16 år som har hatt en del problemer med underlivet mitt i det siste. I 6 måneder har jeg gått på p-sprøyte, noe jeg føler har gått veldig bra - før dette skjedde. Pr dags dato har jeg hatt menstruasjon i to og en halv måned. Jeg har hatt mens siden jeg var 9 år, regelmessig og stødig som bare det. I det siste har jeg hatt opphold på 1/2 dager, men det har opphørt etter orgasme/samleie/andre påvirkninger av skrittet mitt, f.eks sykling (der jeg alltid har fått vondt). Da begynner jeg nesten å fossblø, noe som er blitt til pest og plage. I familien min (fra morsiden) har vi store problemer med underlivet. Bestemoren min har operert for kreft/svulster ikke mindre enn 7 ganger, og søskenbarnet mitt, på så lite som 20 år, måtte nettopp operere bort eggstokkene. Dette plager meg noe hinsides, å gå rundt og bekymre meg for dette. Det har gått "greit" helt til i forrige uke, da jeg hadde samleie i beruset tilstand - noe som gikk altfor "hardt" for seg, og jeg hadde vondt dagen etterpå. Siden da har jeg hatt null sjangs til å ha samleie, enten pga smerter eller at jeg rett og slett ikke har blitt våt nok.. I dag merket jeg at jeg har fått SORT utflod. Hva kan dette være tegn på? Bare for å opplyse om det, så er ikke dette en av de første gangene jeg har samleie, jeg har vært aktiv i vel 3 år nå... Bør jeg gå til lege, eller bare glemme alt? Det er så utrolig slitsomt å gå rundt med menssmerter, og det å ikke ha mulighet til å ha sex uten å begynne å blø etterpå blir litt ekkelt i lengden.. Noen råd? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 Først må jeg berolige deg med at slike uregelmessigheter er vanlige hos de som bruker p-sprøyte. Svart utflod er gammelt blod. Jeg synes imidlertid at du skal få sjekket underlivet når du har smerter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.