Gå til innhold

Test: Bank en nordmann


MsSophie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grattis! Du fikk 18 poeng. Du er smartere enn nordmenn flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du fikk 14 poeng. Det betyr at du er omtrent like smart som nordmenn flest, eller bedre (13,03 poeng). Du er også på nivå med franskmennene (12,72 poeng) og ungarerne (12,96 poeng). Slett ikke verst!"

Tja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk 17 poeng. Det betyr at du er omtrent like smart som nordmenn flest, eller bedre (13,03 poeng). Du er også på nivå med franskmennene (12,72 poeng) og ungarerne (12,96 poeng). Slett ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk 16 poeng. Det betyr at du er omtrent like smart som nordmenn flest, eller bedre (13,03 poeng). Du er også på nivå med franskmennene (12,72 poeng) og ungarerne (12,96 poeng). Slett ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis! Du fikk 18 poeng. Du er smartere enn nordmenn

flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det

bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV fikk 18 poeng

Grattis! Du fikk 18 poeng. Du er smartere enn nordmenn flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

*stolt, nå - da jeg alltid har regnet meg som en imbesil i europakunnskap*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Du fikk 19 poeng. Du er smartere enn nordmenn flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV

Grattis! Du fikk 19 poeng. Du er smartere enn nordmenn flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

Hva bomma du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Du fikk 19 poeng. Du er smartere enn nordmenn flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

Jeg fikk også 19 poeng. Visste ikke hvor det skulle være OL om to år..

Litt flaks hadde jeg vel også, jeg tippet på noen, og fikk rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV

*Flau* europahymnen.... at jeg ikke kan min musikk..

*trøste, trøste*

jeg bomma et år på når Berlinmuren falt, og hovedstaden i Romania. (inbilte meg at det var Budapest, men geografi har jeg alltid vært dårlig i). Irritert over å ta feil på når Berlinmuren fallt, da. Det vet jeg jo _egentlig_...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*trøste, trøste*

jeg bomma et år på når Berlinmuren falt, og hovedstaden i Romania. (inbilte meg at det var Budapest, men geografi har jeg alltid vært dårlig i). Irritert over å ta feil på når Berlinmuren fallt, da. Det vet jeg jo _egentlig_...

Ja, ikke sant!

Det er innmari irriterende når man vet at man egentlig vet det.. Jeg svarte Puchini (herregud, nå husker jeg ikke hvordan det staves en gang..)

Og jeg var faktisk veldig usikker, men jeg hadde rett og skett ikke peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en europeer! Du fikk alt rett og ligger langt over det europeiske gjennomsnittet og er smartere enn polakkene, som fikk 15,44 poeng i testen, og var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vestkantgutt

Det gikk ikke så veldig bra.

Du fikk 0 poeng. Det betyr at du ligger under gjennomsnittet til det landet som kom dårligst ut i testen. Du bør prøve å slå Portugal (med stusselige 9,55 poeng).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europaquiz

Du er en europeer! Du fikk alt rett og ligger langt over det europeiske gjennomsnittet og er smartere enn polakkene, som fikk 15,44 poeng i testen, og var best.

*glise bredt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flau* europahymnen.... at jeg ikke kan min musikk..

*trøste litt*

Den heter ikke "til gleden". Den heter Beethovens 9. symfoni, evt. på folkemunne "ode to joy", som betyr hymne til gleden eller.no. Men ikke i noen av mine musikkteoribøker er navnet oversatt :P

Men joy betyr da morro, ikke glede? Eller er jeg på jordet? Og hva betyr _egentlig_ ode?

Synes det var teit at de oversatte, det er ikke vanlig å bruke norsk navn på Beethovens 9.

*puh*

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Du fikk 19 poeng. Du er smartere enn nordmenn flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

flaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trøste litt*

Den heter ikke "til gleden". Den heter Beethovens 9. symfoni, evt. på folkemunne "ode to joy", som betyr hymne til gleden eller.no. Men ikke i noen av mine musikkteoribøker er navnet oversatt :P

Men joy betyr da morro, ikke glede? Eller er jeg på jordet? Og hva betyr _egentlig_ ode?

Synes det var teit at de oversatte, det er ikke vanlig å bruke norsk navn på Beethovens 9.

*puh*

;-)

Nei, nemlig! Hadde det stått Bethovens 9 symphony hadde jeg jo skjønt hvem de mente ;o)

I oxforden min står det under Ode (som i en ordbok er oversatt til Ode på norsk..): poem, usually in irregular metre (her: versemål) and expressing noble feelings, often in celebration of some special event.

Joy: deep pleasure, great gladness.. så glad er ikke akkurat dekkende syns jeg.

men nå vet jeg jo, etter alt dette, hvilken symphoni det er ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...