Gå til innhold

Test: Bank en nordmann


MsSophie

Anbefalte innlegg

Nei, nemlig! Hadde det stått Bethovens 9 symphony hadde jeg jo skjønt hvem de mente ;o)

I oxforden min står det under Ode (som i en ordbok er oversatt til Ode på norsk..): poem, usually in irregular metre (her: versemål) and expressing noble feelings, often in celebration of some special event.

Joy: deep pleasure, great gladness.. så glad er ikke akkurat dekkende syns jeg.

men nå vet jeg jo, etter alt dette, hvilken symphoni det er ;o)

Eksakt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*trøste litt*

Den heter ikke "til gleden". Den heter Beethovens 9. symfoni, evt. på folkemunne "ode to joy", som betyr hymne til gleden eller.no. Men ikke i noen av mine musikkteoribøker er navnet oversatt :P

Men joy betyr da morro, ikke glede? Eller er jeg på jordet? Og hva betyr _egentlig_ ode?

Synes det var teit at de oversatte, det er ikke vanlig å bruke norsk navn på Beethovens 9.

*puh*

;-)

Fyren var jo tysk, da: "an die Freude"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Med Påholden Penn

Grattis! Du fikk 19 poeng. Du er smartere enn nordmenn flest! Norge fikk 13,02 poeng i testen. Men du gjør det bedre. Har du lyst på alt rett, 20 poeng?

flaks

11 poeng. Jeg er ikke så flink i denne typen test, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Du fikk 17 poeng. Det betyr at du er omtrent like smart som nordmenn flest, eller bedre (13,03 poeng). Du er også på nivå med franskmennene (12,72 poeng) og ungarerne (12,96 poeng). Slett ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Med Påholden Penn

Si opp Pennholderen. Han gjør ikke jobben sin.

Morsomt :-)

Nicket er bare for å unndra meg ansvar for mine utsagn.

Det frie valg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det flaks eller viten?

Det kan muligens ha sneket seg inn noe flaks, den der politikeren f.eks. Men ellers var det da ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan muligens ha sneket seg inn noe flaks, den der politikeren f.eks. Men ellers var det da ikke så vanskelig.

Ja, akkurat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...