Gå til innhold

Auauau


Gjest dadda

Anbefalte innlegg

Gjest dadda

Har hatt skikkelig vondt i tannkjøttet nede bak den bakerste jekselen dei siste dagane. Kjenner at det er ein slags kul der . Eg er 25 år og trudde at eg var ferdig med å få visdoms-jekslar. Såvidt eg hugsar har tannlegen min sagt at eg berre kom til å få to, og dei har eg fått. Så no lurer eg på om det er tannkjøtt-betennelse eg har. Tannlegen min (som eg ikkje har vore hos på 3 år) har sjølvsagt ferie.

Viss det er ei tann kjem den i såfall ut heilt feil. Den vokser sidelengs utover istadenfor oppover. Og det er vanvittig vondt! Kan rett og sett ikkje tygge på den sida av munnen.

Bør eg gå til ein anna tannlege eller kan eg vente til tannlegen min kjem igjen frå ferie om ei veke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Dette ligner mistenkelig på betennelse i tannkjøttet rundt en visdomstann som bryter frem. Slike betennelser kan være riktig plagsomme og bør behandles snarest. En antibiotikakur som foreskrives av en annen tannlege enn den du vanligvis bruker kan jo løse problemet til din egen (tanlege) dukker opp igjen.

Visdomstenner kan ligge slik til at de ikke oppdages under valige røntgenopptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...