Gå til innhold

Hadde du hatt betenkeligheter?


Gjest Reisende Mack

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • rodell

    5

  • nick

    4

  • Sør

    3

  • gyrken

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Reisende Mack

Har du flyskrekk, så reiser du ikke!

Irriterer meg over folk som kommer ned fra en berg og dalbane og sier at: egentlig har jeg høydeskrekk, altså..

Jeg har flyskrekk, og kunne ikke drømme om å sette meg i et fly, uansett hvor mange Valium jeg kjørte i meg.

Likeledes har jeg høydeskrekk, og kjører aldri NOE på tivoli.

Nei vel! Hva vet du om jeg har flyskrekk eller ikke?

Jeg har heller aldri kjørt karusell, så vet du det!

Jeg flyr fordi jeg vet at et betyr mye for min elskede. Jeg setter hans ønsker høyt, og vet hvor mye han har sett frem til dette. Da må jeg vel heller slite meg gjennom flere timer med angst og usikkerhet både før og under flyturen. Jeg vet jo at jeg overlever og at han er der for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt å ikke reise. Har ekstremt skrekk for å fly og har absolutt ikke noe ønske om det. Så heldigvis ville aldri mannen min ha funnet på en sånn overraskelse for meg. Vil han fly, så får han gjøre det alene :)

Hadde Gud villet at jeg skulle fly, hadde han utstyrt meg med vinger! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyskrekk?

Nei vel! Hva vet du om jeg har flyskrekk eller ikke?

Jeg har heller aldri kjørt karusell, så vet du det!

Jeg flyr fordi jeg vet at et betyr mye for min elskede. Jeg setter hans ønsker høyt, og vet hvor mye han har sett frem til dette. Da må jeg vel heller slite meg gjennom flere timer med angst og usikkerhet både før og under flyturen. Jeg vet jo at jeg overlever og at han er der for meg!

Jeg vet at du ikke har flyskrekk fordi du jo sier at du tør å gå inn i et fly!

Mennesker med ekte flyskrekk tør ikke engang å nærme seg flyplassen, og ville besvimt, fått anfall (kramper, oppkast, hyl) hvis de ble tvunget inn i et fly.

Du er redd for å fly, det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du ikke har flyskrekk fordi du jo sier at du tør å gå inn i et fly!

Mennesker med ekte flyskrekk tør ikke engang å nærme seg flyplassen, og ville besvimt, fått anfall (kramper, oppkast, hyl) hvis de ble tvunget inn i et fly.

Du er redd for å fly, det er noe helt annet.

Merkelig at du skal sette standarden for hva som er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at du skal sette standarden for hva som er

Hele innlegget mitt forsvant! Her kommer det på nytt, håper alt kommer med denne gangen!

Merkelig at du skal sette standarden for hva som er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at du ikke har flyskrekk fordi du jo sier at du tør å gå inn i et fly!

Mennesker med ekte flyskrekk tør ikke engang å nærme seg flyplassen, og ville besvimt, fått anfall (kramper, oppkast, hyl) hvis de ble tvunget inn i et fly.

Du er redd for å fly, det er noe helt annet.

Enkeltfobi:

A. 1. Frykt for gjenstand(er) eller situasjon(er), andre enn ved agorafobi og sosialfobi

ELLER

A.2. Unngåelse av slike gjenstander eller situasjoner.

B. Minst 2 angstsymptomer når man blir utsatt for slike gjenstander eller situasjoner (som ved panikkangst), herunder minst ett autonomt.

C. Betydelig plage av angst eller unngåelsesatferd.

D. Erkjennelse av at angst eller unngåelse er overdreven eller urimelig.

E. Symptomene er begrenset til eller dominerende i fryktede situasjoner eller tanker om disse.

Dette var diagnose-kriterier for enkeltfobi i ICD-10, som norsk psykiatri benytter seg av. DSM-IV krever ikke spesifikke angstsymptomer på samme måte, men spesifiserer til gjengjeld undertyper (f.eks. flyskrekk).

Uansett er konklusjonen at sterk frykt for å fly, som er plagsom for vedkommende, kvalifiserer til flyskrekk på lik linje med unngåelse.

Dersom man unngår det man er fobisk overfor, har man en tendens til å bagatellisere eller devaluere angstnivået hos dem som gjennomfører å være i den fobi-utløsende situasjonen. Slik tankegang er med til å bekrefte og forsterke unngåelsesatferden, og kan sies å være en del av symptombildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele innlegget mitt forsvant! Her kommer det på nytt, håper alt kommer med denne gangen!

Merkelig at du skal sette standarden for hva som er

Du må gå helt ut av tråden og åpne den på ny for å se innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkeltfobi:

A. 1. Frykt for gjenstand(er) eller situasjon(er), andre enn ved agorafobi og sosialfobi

ELLER

A.2. Unngåelse av slike gjenstander eller situasjoner.

B. Minst 2 angstsymptomer når man blir utsatt for slike gjenstander eller situasjoner (som ved panikkangst), herunder minst ett autonomt.

C. Betydelig plage av angst eller unngåelsesatferd.

D. Erkjennelse av at angst eller unngåelse er overdreven eller urimelig.

E. Symptomene er begrenset til eller dominerende i fryktede situasjoner eller tanker om disse.

Dette var diagnose-kriterier for enkeltfobi i ICD-10, som norsk psykiatri benytter seg av. DSM-IV krever ikke spesifikke angstsymptomer på samme måte, men spesifiserer til gjengjeld undertyper (f.eks. flyskrekk).

Uansett er konklusjonen at sterk frykt for å fly, som er plagsom for vedkommende, kvalifiserer til flyskrekk på lik linje med unngåelse.

Dersom man unngår det man er fobisk overfor, har man en tendens til å bagatellisere eller devaluere angstnivået hos dem som gjennomfører å være i den fobi-utløsende situasjonen. Slik tankegang er med til å bekrefte og forsterke unngåelsesatferden, og kan sies å være en del av symptombildet.

Helt enig, det var dette jeg sendte to innlegg for å si!

Jeg har selv gått på flyskrekkurs, og min flyskrekk ble ikke sett på som mindreverdig, selv om jeg flyr en gang i blant!

(Har unngått hermetegn denne gangen, får se om de hjelper!)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisende Mack

Jeg vet at du ikke har flyskrekk fordi du jo sier at du tør å gå inn i et fly!

Mennesker med ekte flyskrekk tør ikke engang å nærme seg flyplassen, og ville besvimt, fått anfall (kramper, oppkast, hyl) hvis de ble tvunget inn i et fly.

Du er redd for å fly, det er noe helt annet.

Jeg kaster alltid opp og har diare i forbindelse med flyturer. Jeg hyperventilerer og jeg har FLYSKREKK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisende Mack

Enkeltfobi:

A. 1. Frykt for gjenstand(er) eller situasjon(er), andre enn ved agorafobi og sosialfobi

ELLER

A.2. Unngåelse av slike gjenstander eller situasjoner.

B. Minst 2 angstsymptomer når man blir utsatt for slike gjenstander eller situasjoner (som ved panikkangst), herunder minst ett autonomt.

C. Betydelig plage av angst eller unngåelsesatferd.

D. Erkjennelse av at angst eller unngåelse er overdreven eller urimelig.

E. Symptomene er begrenset til eller dominerende i fryktede situasjoner eller tanker om disse.

Dette var diagnose-kriterier for enkeltfobi i ICD-10, som norsk psykiatri benytter seg av. DSM-IV krever ikke spesifikke angstsymptomer på samme måte, men spesifiserer til gjengjeld undertyper (f.eks. flyskrekk).

Uansett er konklusjonen at sterk frykt for å fly, som er plagsom for vedkommende, kvalifiserer til flyskrekk på lik linje med unngåelse.

Dersom man unngår det man er fobisk overfor, har man en tendens til å bagatellisere eller devaluere angstnivået hos dem som gjennomfører å være i den fobi-utløsende situasjonen. Slik tankegang er med til å bekrefte og forsterke unngåelsesatferden, og kan sies å være en del av symptombildet.

Interessant lesning! Det var det jeg også mente at man kan ha angst for noe, men gjennomføre det. Hvis jeg forstod deg riktige. For meg er ikke redselen det at vi skal "falle ned", men det at jeg ikke har kontroll over situasjonen og er "innestengt".

Ellers har jeg bestemt meg for å fullføre turen uten piller. Det er jo flere som hevder at man kan bli kvitt frykten ved å møte den. Håper det fungerer på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg vet at du ikke har flyskrekk fordi du jo sier at du tør å gå inn i et fly!

Mennesker med ekte flyskrekk tør ikke engang å nærme seg flyplassen, og ville besvimt, fått anfall (kramper, oppkast, hyl) hvis de ble tvunget inn i et fly.

Du er redd for å fly, det er noe helt annet.

Makan til tullball.

Som regel begynner angst forsiktig, men dersom den ikke blir behandlet, utarter den seg til å bli mer og mer alvorlig.

Dersom en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Makan til tullball.

Som regel begynner angst forsiktig, men dersom den ikke blir behandlet, utarter den seg til å bli mer og mer alvorlig.

Dersom en

Makan til tullball.

Som regel begynner angst forsiktig, men dersom den ikke blir behandlet, utarter den seg til å bli mer og mer alvorlig.

Dersom en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Makan til tullball.

Som regel begynner angst forsiktig, men dersom den ikke blir behandlet, utarter den seg til å bli mer og mer alvorlig.

Dersom en

Makan til tullball.

Som regel begynner angst forsiktig, men dersom den ikke blir behandlet, utarter den seg til å bli mer og mer alvorlig.

Dersom en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til tullball.

Som regel begynner angst forsiktig, men dersom den ikke blir behandlet, utarter den seg til å bli mer og mer alvorlig.

Dersom en

Det finnes hjelp mot stamming, du må bare innrømme at du har et problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Det finnes hjelp mot stamming, du må bare innrømme at du har et problem!

Ja, det er vel på tide å stå frem.

Men alvorlig - hvorfor synes bare deler av innlegget mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel på tide å stå frem.

Men alvorlig - hvorfor synes bare deler av innlegget mitt?

Har ikke den fjerneste anelse, det må være et serverproblem. Du er ikke den eneste, men sikkert den peneste. Bløøøøøøt, pjuuuuuk! Masse andre har det samme problemet, bare ikke jeg. Så fremt serveren ikke kutter lange innlegg, da burde halvparten her bli borte. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Har ikke den fjerneste anelse, det må være et serverproblem. Du er ikke den eneste, men sikkert den peneste. Bløøøøøøt, pjuuuuuk! Masse andre har det samme problemet, bare ikke jeg. Så fremt serveren ikke kutter lange innlegg, da burde halvparten her bli borte. Vi får se.

Du har troverdighet, beibi. Seffern er jeg den peneste!

;o*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel på tide å stå frem.

Men alvorlig - hvorfor synes bare deler av innlegget mitt?

Mine innlegg blir kuttet fra det øyeblikket jeg skriver gåsetegn...Så jeg har begynt å skrive ' istedet. De som har laget tjenesten kan rette opp dette, men det er sikkert et helvetes mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...