Gå til innhold

Jeg har tidligere sagt her at...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

De fleste kvinnlige musikere er talentløse musikere. Deres image er bygget på en saftig kropp, sex, og en stemme som er mikset sammen i studio.

Jeg kan komme på ca to kvinner som kan lage musikk, som skriver musikken selv, og som til tross for dette klarer seg bra på verdensmarkedet. Disse er Dolores-dama i Cranberries, selv om også de har tapt seg de siste årene, og Alanis Morrisete, selv om jeg personlig synes at hennes syting om tidligere kjærester har dratt seg litt for langt ut. Men hennes første album er meget bra.

Ellers består kvinnlige musikere av bimboer, produsert av homser og MTV.

takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare hyggelig, men hva takket du meg for?

Æsj , det var bare jeg som fant ut at jeg hadde lyst til å blli fornærmet av din generalisering over kvinnelige musikere . For jeg som er kvinne og har 3/4 av mine inntekter fra oppdrag ol tar meg den frihet å regne meg som musiker. : ) * sitter og snøfter og prøver fortvilt å være fornærmet , men ender med å le..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj , det var bare jeg som fant ut at jeg hadde lyst til å blli fornærmet av din generalisering over kvinnelige musikere . For jeg som er kvinne og har 3/4 av mine inntekter fra oppdrag ol tar meg den frihet å regne meg som musiker. : ) * sitter og snøfter og prøver fortvilt å være fornærmet , men ender med å le..*

Hehe, det finnes selvsagt unntak, men jeg snakket vel nå om disse kjente musikerene og da kan du vel på mange måter si deg enig?

Disse såkalte verdensstjernene gir jo ikke akkurat et positivt bilde av kvinnelige musikere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det finnes selvsagt unntak, men jeg snakket vel nå om disse kjente musikerene og da kan du vel på mange måter si deg enig?

Disse såkalte verdensstjernene gir jo ikke akkurat et positivt bilde av kvinnelige musikere...

Joda , selvfølgelig . Fikk bare lyst til å leke provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg når det gjelder Alanis Morrisete, og jeg kan til dels si meg enig når det gjelder denne Spice-dama du snakker om. Den eneste av disse girlsa som faktisk kunne synge.

Det er likevel ikke til å komme fra at hun ikke lager musikken sin selv (spice-dama, altså, alanis skrev jeg om under her..), og dama er direkte konstruert av plateselskaper. Slikt står det lite respekt av.

Det var godt at du kan høre på fornuft :-)

Viktigheten til om musikken er selvlaget (hjemme i kjelleren til mamma?) er en sånn gammelmodig holdning som jeg ikke deler. Det er lite relevant mener jeg så lenge de synger gode sanger og har stemme. Fins grenser for hvor mange talenter folk har, og er de gode til å synge bør ikke manglende forfatterskap være noe hinder. Det også sangere som produserer "alt" selv, men det betyr ikke at jeg synes de er flinke?

En paralell kan være om du mener at god mat må lages fra bunnen også? Om det faktisk smaker godt er vel poenget?

Heng deg ikke opp i bagateller sier nå jeg, der finnes jo så mange trær...

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...