Gå til innhold

Har hun grunn til å være sur?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hadde en litt åpen avtale på at en venninne skulle komme innom meg en dag.

Da dagen kom var jeg dårlig,hadde vært på byen kvelden før.

Jeg spurte om hun heller kunne komme en annen dag,og har tydeligvis blitt litt sur fordi hun ikke var viktig nok.

Gi meg et hint hvis jeg har gjort noe galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun er sur så er hun jo det (grunn eller ikke grunn). Så kommer det vel an på hvordan forholdet mellom dere pleier å være. Skjer det ofte at hun skyves til side til fordel for "kjekkere ting"? Visste du at du skulle på byen? Eller pleier du ikke å bli fyllesyk, så derfor var det greit å ha avtale til tross for byturen.

Om du sa på forhånd at du skulle ut, og at dere kunne møtes om du var frisk, synes jeg det er en grei deal.

Om jeg hadde hatt en slik avtale, tror jeg at jeg hadde tatt det som en avtale med mindre noe uforutsett dukket opp hos den ene. Å bli fyllesyk etter bytur er ikke så veldig uforutsett etter min mening. Det er mer fysikkens lov, og burde vært informert om på forhånd.

Jeg hadde nok også blitt litt såret (og dermed sur), tror jeg. Andre hadde gjerne ikke tenkt over det en gang. Derfor synes jeg ikke det er enkelt å svare på om der er "grunn til å bli sur". Vi er da ulike.

Jeg forstår henne, bedre enn deg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Hvis du ringte for å si at du var fyllesyk,syns jeg ikke du har gjort noe galt.Men klart utilgivelig hvis du stakk nesa ut av dørsprekka å sa det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Om hun er sur så er hun jo det (grunn eller ikke grunn). Så kommer det vel an på hvordan forholdet mellom dere pleier å være. Skjer det ofte at hun skyves til side til fordel for "kjekkere ting"? Visste du at du skulle på byen? Eller pleier du ikke å bli fyllesyk, så derfor var det greit å ha avtale til tross for byturen.

Om du sa på forhånd at du skulle ut, og at dere kunne møtes om du var frisk, synes jeg det er en grei deal.

Om jeg hadde hatt en slik avtale, tror jeg at jeg hadde tatt det som en avtale med mindre noe uforutsett dukket opp hos den ene. Å bli fyllesyk etter bytur er ikke så veldig uforutsett etter min mening. Det er mer fysikkens lov, og burde vært informert om på forhånd.

Jeg hadde nok også blitt litt såret (og dermed sur), tror jeg. Andre hadde gjerne ikke tenkt over det en gang. Derfor synes jeg ikke det er enkelt å svare på om der er "grunn til å bli sur". Vi er da ulike.

Jeg forstår henne, bedre enn deg.

:-)

Ok her er svarene på dine spørsmål:

Vi har vært venner i snart ti år.I dette vennskapet har jeg hørt at det er jeg som alltid har vært pliktoppfyllende.

Tror dette er den ene gangen jeg har sagt det ikke passer.

Jeg snakket med henne to dager før,og sa jeg skulle ut den kvelden før hun evnt. skulle komme.

Jeg nevnte at jeg kanskje kom til å bli dårlig(som kan skje den beste)

vi ble enig om å komme tilbake tid dette .

Jeg har aldri tidligere valgt andre viktigere ting fremfor avtale med henne.

Jeg ga beskjed via telefon.

Hadde selvsagt ikke stukket nesa ut.

Mener du det samme nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Om hun er sur så er hun jo det (grunn eller ikke grunn). Så kommer det vel an på hvordan forholdet mellom dere pleier å være. Skjer det ofte at hun skyves til side til fordel for "kjekkere ting"? Visste du at du skulle på byen? Eller pleier du ikke å bli fyllesyk, så derfor var det greit å ha avtale til tross for byturen.

Om du sa på forhånd at du skulle ut, og at dere kunne møtes om du var frisk, synes jeg det er en grei deal.

Om jeg hadde hatt en slik avtale, tror jeg at jeg hadde tatt det som en avtale med mindre noe uforutsett dukket opp hos den ene. Å bli fyllesyk etter bytur er ikke så veldig uforutsett etter min mening. Det er mer fysikkens lov, og burde vært informert om på forhånd.

Jeg hadde nok også blitt litt såret (og dermed sur), tror jeg. Andre hadde gjerne ikke tenkt over det en gang. Derfor synes jeg ikke det er enkelt å svare på om der er "grunn til å bli sur". Vi er da ulike.

Jeg forstår henne, bedre enn deg.

:-)

Jeg synest i alle fall det er synd at et vennskap ikke tåler såppass.

Da jeg tok kontakt,stilte jeg henne et spørsmål om vi kunne møtes en annen gang.

Da var det jo litt opp til henne også om hun syntes det var greit.

Hvis jeg var klar over at dette var så sårende,kunne jeg jo prøvd å få det til tross alt.Det er bare det at jeg synest vi hadde fått mere kvalitetstid en gang jeg var i bedre form.

Dette kunne jo like gjerne ha skjedd henne.

Hva om hun kom,og jeg ikke var tilstede nok for henne under besøket?

Det alternativet hadde fått en like uheldig utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allop

Hvis dere hadde en åpen avtale,ha du ai allefall ikke brutt en avtale for noe viktigere.

En kan ikke ta en åpen avtale for gitt.

En har da lov til å si fra om det passer eller ikke.

For det er ikke alltid det passer uten at det betyr at en ikke prioriterer venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok her er svarene på dine spørsmål:

Vi har vært venner i snart ti år.I dette vennskapet har jeg hørt at det er jeg som alltid har vært pliktoppfyllende.

Tror dette er den ene gangen jeg har sagt det ikke passer.

Jeg snakket med henne to dager før,og sa jeg skulle ut den kvelden før hun evnt. skulle komme.

Jeg nevnte at jeg kanskje kom til å bli dårlig(som kan skje den beste)

vi ble enig om å komme tilbake tid dette .

Jeg har aldri tidligere valgt andre viktigere ting fremfor avtale med henne.

Jeg ga beskjed via telefon.

Hadde selvsagt ikke stukket nesa ut.

Mener du det samme nå?

Nei, det forandrer saken en del synes jeg. Og det betyr gjerne at hun tvert imot mitt tidligere innlegg, har vært vandt til at du er der og stiller opp også blir hun skuffet og sur den -ene- gangen det skjer.

Synes mer dette er hennes dilemma da. Du har informert henne rettferdig, og du kan ikke egentlig bebreides for hennes skuffelse.

Hun ble sur og hun fant sin grunn for dette. Kanskje hun trenger litt tid for å forstå at hennes reaksjon ikke var helt rettferdig mot deg. Da vil hun nok ta kontakt igjen og eventuelt snakke om det. Jeg synes ikke en unnskyldning for sine følelser er på sin plass (med mindre hun kjeftet på deg), bare at hun viser at hun har blitt ferdig med sin surhet for noe som egentlig ikke var galt fra din side.

Hun hadde sikkert gledet seg, og det kan du jo forsøke å ta som et kompliment?

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hva som er problemet. Dere kvinnfolk greier å lage problemer av ALT. Dette er så fjernt fra mannfolkverdenen som man omtrent kan komme. Gudskjelov at jeg ikke er født pikkløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hva som er problemet. Dere kvinnfolk greier å lage problemer av ALT. Dette er så fjernt fra mannfolkverdenen som man omtrent kan komme. Gudskjelov at jeg ikke er født pikkløs!

Du generaliserer ikke bare bittelitt?

Denne problemstillinga er så langt fra min verden som vel mulig - og jeg er født pikkløs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ikke skjønner jeg hva som er problemet. Dere kvinnfolk greier å lage problemer av ALT. Dette er så fjernt fra mannfolkverdenen som man omtrent kan komme. Gudskjelov at jeg ikke er født pikkløs!

Det er nettopp det som er poenget her;

Jeg skønner ikke problemet selv,og jeg er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du generaliserer ikke bare bittelitt?

Denne problemstillinga er så langt fra min verden som vel mulig - og jeg er født pikkløs :-)

Godt å høre at jeg i allefall ikke trenger å ha dårlig sammvittighet for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hva som er problemet. Dere kvinnfolk greier å lage problemer av ALT. Dette er så fjernt fra mannfolkverdenen som man omtrent kan komme. Gudskjelov at jeg ikke er født pikkløs!

ville bare si at jeg kjenner mange med pikk som hadde reagert på å bli nedprioritert av sine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du generaliserer ikke bare bittelitt?

Denne problemstillinga er så langt fra min verden som vel mulig - og jeg er født pikkløs :-)

Bittelitt. Jeg strekker meg ikke lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg kunne ha vært din venninne i en lignende situasjon for et par uker siden.

Vi skulle egentlig gå ut en lørdag, men på formiddagen ringte hun og avlyste. Hun var dårlig.

Jeg er av den oppfatning at hun kunne omså ha sagt at hun hadde ombestemt seg og ikke hadde lyst lenger. Det er selvsagt greit. Slike avtaler er ikke meislet i stein.

Jeg synes ikke hun har grunn til å være sur. Er du sikker på at hun er det, da?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si at jeg kjenner mange med pikk som hadde reagert på å bli nedprioritert av sine venner.

En situasjon som den over ville blitt fikset med et, OK sees i morgen, eller, Oj, jeg kommer over med en sixpack, har du potetgull? Du finner ikke et mannfolk som ville analysert seg frem til "nedprioritert, sutre, sutre". Så avanserte er vi ikke. Har vi et problem, så spør vi. Har vi ikke et problem, så graver vi ikke til vi finner et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei.

Jeg kunne ha vært din venninne i en lignende situasjon for et par uker siden.

Vi skulle egentlig gå ut en lørdag, men på formiddagen ringte hun og avlyste. Hun var dårlig.

Jeg er av den oppfatning at hun kunne omså ha sagt at hun hadde ombestemt seg og ikke hadde lyst lenger. Det er selvsagt greit. Slike avtaler er ikke meislet i stein.

Jeg synes ikke hun har grunn til å være sur. Er du sikker på at hun er det, da?

Mvh

Er vel ikke helt sikker,men hun har ikke svart på mine tekstmeldinger,noe hun gjør vanligvis..så det kan virke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke helt sikker,men hun har ikke svart på mine tekstmeldinger,noe hun gjør vanligvis..så det kan virke sånn.

Ikke stol hundre prosent på den vidunderlige (?) teknologien! ;o)

Sats heller på personlig initiativ. Ta en telefon, eller dra på besøk.

Jeg synes det blir feil når man får sms'er om slikt. Det er litt upersonlig og litt feigt. Man trenger ikke lenger å ha fysisk kontakt og det ødelegger ofte kommunikasjonen.

Personlig foretrekker jeg å ta slike saker 'face to face'. Da føler jeg at luften blir skikkelig renset.

Mobil kan være en velsignelse for noen, men ofte synes jeg den er mer en forbannelse.

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En situasjon som den over ville blitt fikset med et, OK sees i morgen, eller, Oj, jeg kommer over med en sixpack, har du potetgull? Du finner ikke et mannfolk som ville analysert seg frem til "nedprioritert, sutre, sutre". Så avanserte er vi ikke. Har vi et problem, så spør vi. Har vi ikke et problem, så graver vi ikke til vi finner et.

Stikk inn i løpehjulet ditt igjen, du! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...