Gå til innhold

Krypter i mandlene, hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Mandelpuddingen..

Hei, jeg er en jente på 20 som i årevis har hatt trøbbel med mandlene i halsen.

Innimellom får jeg opp noen ekle gul-grå klumper fra halsen som lukter mildt sagt pyton.

Jeg kan kjenne selv dårlig smak i munnen og vite at de er der, men de kommer ikke opp selvom jeg harker og spytter så mye jeg bare kan. De bare dukker opp i munnen en gang i blant, uten at jeg gjør noe selv for å få dem opp.

Dette plager meg veldig, for jeg vet at de lukter pyton, og jeg er livredd for å få dårligere og dårligere ånde.

Har lenge hatt lyst til å fjerne mandlene, men har hørt at det er veldig mye som skal til for å få gjort dette inngrepet.

Hadde veldig ofte hovne og betente mandler da jeg var liten, så de er rimelig "fillete" nå.

De siste årene har jeg ikke hatt noen reaksjoner i mandlene selvom jeg er forkjølt og syk, de virker helt "døde".

Finnes det andre utveier å bli kvitt kryptene, eller er mandeloperasjon eneste mulige løsning?

MvH, fortvilet halsrenser...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61363-krypter-i-mandlene-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er 27 år å plages med det samme problemet. Var hos lege for mange år siden pga. dette uten at han ville gjøre noe.Tenkte da at dette måtte jeg leve med.Har ikke undersøkt om muligheter til å kvitte meg med mandlene, men dette er virkelig et stort problem.

Jeg klemmer på mandlene med q-tips til klumpene kommer ut(ubehagelig, men klarer ikke å kjenne at de er der)

Håpe noen kan hjelpe oss?

• 4 uker senere...

Hei!

Jeg er 27 år å plages med det samme problemet. Var hos lege for mange år siden pga. dette uten at han ville gjøre noe.Tenkte da at dette måtte jeg leve med.Har ikke undersøkt om muligheter til å kvitte meg med mandlene, men dette er virkelig et stort problem.

Jeg klemmer på mandlene med q-tips til klumpene kommer ut(ubehagelig, men klarer ikke å kjenne at de er der)

Håpe noen kan hjelpe oss?

hei jeg er en jente på 18 år som sliter med samme problem, var hos ønh-lege og spurte om det var noe man kunne gjøre! men nei, det må du bare prøve å leve med var svaret jeg fikk.Men siden dette er et såpass stort problem til tider, så slo jeg meg ikke til ro med det svaret jeg fikk. Og jeg har undersøkt om det går ann å faktisk fjerne disse, og det gjør det. gå til legen din og få henvisning til ønh-spesialist. det skal jeg gjøre :) LYKKE TIL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...