Gå til innhold

Anbefalte innlegg

søndagsbarn

Jeg var til ultralyd idag. Utifra siste mens skulle jeg vært i uke 15+1 idag, men UL viste størrelse tilsvarende 14 uker.

Gynekologen var ikke bekymret og sa at det var fin og jevn vekst hele veien, men jeg er usikker likevel. Hvor vanlig er det at UL viser en uke mindre enn det skal være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61388-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-foster-ved-15-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det veldig vanlig da, og nettopp derfor man går til ultralyd? For å måle eksakt og få eksakte data om hvor gammelt fosteret er? Menstermin er jo ikke pålitelig, fordi eggløsningen kan svinge med opptil flere dager hver mnd. 11-16 dager før neste mens, iflg. gynekologen her på dol.

En jeg kjenner kom til UL og trodde hun var 18 uker på vei....Så var hun 22 uker! *he-he* Hun hadde altså blitt gravid en hel måned før hun trodde, men hadde hatt en mens-lignende blødning og visste det derfor ikke. Nåja, det ble jo en måned kortere svangerskap da!:-)

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta är mycket vanligt. Det är vanligare att man inte är så långt gravid, som man trodde, än tvärtom. Detta för att man vid uträkning efter sista mens, inte får en lika exakt beräkning som vid ultraljud. Ägglossningen varierar från kvinna till kvinna, och då säger det sig självt att man inte kan räkna efter sista mens. Jag tycker att du skall lita på det din doktor sa, att allt såg fint ut.

Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...