Gå til innhold

jo eldre man blir, desto verre er det å være fyllesjuk?


Jane

Anbefalte innlegg

Jeg kan ha det gøy uten å ruse meg og er jeg på en fest er jeg der for min del. Da er det viktig for meg å ha det gøy. Dere virker misunnelige (og kjempebarnslige) på personer som meg, som kan ha det kjempegøy uten alkohol og kan vokne glad og fonøyd dagen etter.

Jeg er helt enig med deg. Jeg drikker for å bli full, IKKE for å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Jane

    13

  • livato

    5

  • shandy

    3

  • favn

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Sex, sex...og atter sex, pluss junkfood utpå ettermiddagen.

Sex? *fikk plutselig flashback*

Ja, det hadde vært noe det. Jeg får se litt etter postmannen...han skulle vel være her snart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du kjerringa til Tarzan:-))

Jeg er i alle fall som deg, blir sykere når jeg har blitt eldre. Men det kommer nok av at jeg drikker sjeldnere. Jeg drikker nesten ikke og har ikke vært full på ca. 12 år, selv om jeg drikker det meste, så jeg er måteholden. Orker ikke å drikke meg full lenger.

Så jeg er nok ute av trening.

Det er nok her det ligger, ofte drikker enn mindre når enn blir eldre.

Men, så veldig synd på deg synes jeg ikke da...*s*

Tarzan is history.

Ellers har du samme teori som gyrk ser jeg, og det høres jo logisk ut også...så det er nok sånn det er. Jeg blir bare nødt til å drikke oftere. ;-)

Nei'a, synd på meg er det ikke, men det er ikke'no _artig_ med fyllesjuka.

PS. Takk for hilsen i gjesteboka mi, det var koselig. *mrxx får stjerne i boka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha det gøy uten å ruse meg og er jeg på en fest er jeg der for min del. Da er det viktig for meg å ha det gøy. Dere virker misunnelige (og kjempebarnslige) på personer som meg, som kan ha det kjempegøy uten alkohol og kan vokne glad og fonøyd dagen etter.

Enig. Og ja, jeg er nok veldig misunnelig på deg, det er sånn det er.

Hadde enda _alle_ vært som deg, ikke undertegnet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips:

To glass vann og en Zyrtec (Antihistamin) umiddelbart før sengetid - og jeg er god som ny "dagen derpå".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips:

To glass vann og en Zyrtec (Antihistamin) umiddelbart før sengetid - og jeg er god som ny "dagen derpå".

Ikke særlig lurt Vincent, det jobber mot hverandre og særlig hvis personen er så dum å ta disse mens de drikker. Da fungerer det sånn at det ikke merkes hvor full man egentlig er og resultatet av dette kan være katastrofalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det rådet er vel litt sent nå.

Dessuten er for mye av det gode galt og for lite. Sånne treiginger som sitter klin edru på fest, er det gørreste jeg vet. Har det gøy på andres bekostning i ukesvis etterpå osv.

Det der har jeg aldri tenkt på, at de som ikke drikker har det gøy på andres bekostning etterpå, slarver og står i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha det gøy uten å ruse meg og er jeg på en fest er jeg der for min del. Da er det viktig for meg å ha det gøy. Dere virker misunnelige (og kjempebarnslige) på personer som meg, som kan ha det kjempegøy uten alkohol og kan vokne glad og fonøyd dagen etter.

Er du sikker på at ikke _du_ er misunnelig på alle som hengir seg til rus med det største velbehag? Pietister har som regel undertrykte lyster og behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm skikkelig fyllasjuk har jeg bare vært en gang og det var grusomt. Derfor har jeg sagt aldri mer. Du må nok lære deg å drikke for å slippe fyllasjuka. Jeg vil vel si at selv om jeg er nesten avholdsmenneske i dag, så var jeg en garva dranker i sin tid. Ehh ikke alkoholiker altså*s* Men jeg kunne å drikke, slik at jeg holdt meg på topp hele kvelden/natten og ikke ble fyllasjuk dagen derpå. Vet ikke om jeg kan det nå lenger men....

I alle fall når du drikker er det svært viktig at du tilfører kroppen annen veske enn alkohol. Jeg drakk til jeg kjente meg litt rusa, så gikk jeg over til vann eller brus. Drakk et par glass av det også fortsatte jeg med alkohol. Slik kunne jeg holde på hele natta uten problemer. Og ble heller ikke fyllasjuk.

*uff grøsser ved tanken* på den ene gangen jeg ikke drakk slik. Dæven kor sjuk æ va. Va full når æ dro på jobb dagen etterpå kl 4. De andre på jobb flira a mæ. Skikkelig skjelven og ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir faen meg bare verre og verre. En gang var jeg så fyllesjuk at jeg smittet hele familien. Til og med ungene ble fyllesjuke, enda de aldri har drukket.

Det er en ting som hjelper: soving. Er du tvunget til å være oppe så sørg for å være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke særlig lurt Vincent, det jobber mot hverandre og særlig hvis personen er så dum å ta disse mens de drikker. Da fungerer det sånn at det ikke merkes hvor full man egentlig er og resultatet av dette kan være katastrofalt.

Som jeg skrev: umiddelbart FØR sengetid.

Jeg har iallefall ikke for vane å drikke i søvne.

Forøvrig er jeg klar over de farene du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at før i tia var det ikke så viktig å fungere. Da skulka vi forelesninger, sov til 16.00, krekte oss ned på mega og kjøpte mer øl. Røyka litt, heiv innpå noe junkfood, lo av fylleskjelven og gikk på byn igjen.

Nå er jeg vant til å stå opp klokka KrF hver morgen, ta meg av frøken Solstråle, gå på jobb, være effektiv og tilstede hele dagen, komme hjem, rydde hus og lage mat, underholde frøken ikke-fullt-så-solstråle-før-leggetid, og så er liksom klokka blitt sju-åtte stykker før jeg kan sette meg ned og være fyllesjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at før i tia var det ikke så viktig å fungere. Da skulka vi forelesninger, sov til 16.00, krekte oss ned på mega og kjøpte mer øl. Røyka litt, heiv innpå noe junkfood, lo av fylleskjelven og gikk på byn igjen.

Nå er jeg vant til å stå opp klokka KrF hver morgen, ta meg av frøken Solstråle, gå på jobb, være effektiv og tilstede hele dagen, komme hjem, rydde hus og lage mat, underholde frøken ikke-fullt-så-solstråle-før-leggetid, og så er liksom klokka blitt sju-åtte stykker før jeg kan sette meg ned og være fyllesjuk.

*hehehehe* "klokka KrF"... den var fin. :-)

Ja, livet er hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir faen meg bare verre og verre. En gang var jeg så fyllesjuk at jeg smittet hele familien. Til og med ungene ble fyllesjuke, enda de aldri har drukket.

Det er en ting som hjelper: soving. Er du tvunget til å være oppe så sørg for å være ute.

Ja, etter å ha surra rundt her på morran og formiddagen, duppet jeg da av til slutt...og dæven det gjorde godt for skrotten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm skikkelig fyllasjuk har jeg bare vært en gang og det var grusomt. Derfor har jeg sagt aldri mer. Du må nok lære deg å drikke for å slippe fyllasjuka. Jeg vil vel si at selv om jeg er nesten avholdsmenneske i dag, så var jeg en garva dranker i sin tid. Ehh ikke alkoholiker altså*s* Men jeg kunne å drikke, slik at jeg holdt meg på topp hele kvelden/natten og ikke ble fyllasjuk dagen derpå. Vet ikke om jeg kan det nå lenger men....

I alle fall når du drikker er det svært viktig at du tilfører kroppen annen veske enn alkohol. Jeg drakk til jeg kjente meg litt rusa, så gikk jeg over til vann eller brus. Drakk et par glass av det også fortsatte jeg med alkohol. Slik kunne jeg holde på hele natta uten problemer. Og ble heller ikke fyllasjuk.

*uff grøsser ved tanken* på den ene gangen jeg ikke drakk slik. Dæven kor sjuk æ va. Va full når æ dro på jobb dagen etterpå kl 4. De andre på jobb flira a mæ. Skikkelig skjelven og ekkel.

Når man først drekker, Solsikke, så drekker man. Man avbryter ikke drikkegildet med rødbrus vettu. Nei, det blir for pinglete. ;-)

Men du har selvfølgelig rett i at det sikkert er lurt å gjøre det på den måten. Jeg burde kanskje prøve det neste gang jeg er "ute på fylla".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...