Gå til innhold

Kan du gå inn på dette nettstedet, tillegg


bodilb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bakgrunnen på logoen har ikke helt samme farge som bakgrunnen på siden - det er ganske tydelig på min skjerm. Bakgrunnsfargen på siden er også litt vel kraftig for min smak.

Linkene nederst på pris-siden er unødvendige, ettersom prisene åpnes i et nytt vindu. Skriv heller "Lukk dette vinduet for å komme tilbake til hovedsiden" eller noe slikt.

Når linkene fra den engelske siden er på engelsk/tysk, bør også innholdet de fører til være på engelsk/tysk. Helst bør det lages helt separate versjoner, i hver sin underkatalog, for hvert fremmedspråk. Slik unngår du link-forvirring :)

På kontaktsiden har du først mailadressen, og så en link med "Send oss en mail!" med samme mailadresse linket. Den første holder.

Utover det ser den grei nok ut for en småbedrift. Men priser har jeg ikke peiling på - hvor lang tid har du brukt? Ca 100 kr. timen er vel greit for en amatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen på logoen har ikke helt samme farge som bakgrunnen på siden - det er ganske tydelig på min skjerm. Bakgrunnsfargen på siden er også litt vel kraftig for min smak.

Linkene nederst på pris-siden er unødvendige, ettersom prisene åpnes i et nytt vindu. Skriv heller "Lukk dette vinduet for å komme tilbake til hovedsiden" eller noe slikt.

Når linkene fra den engelske siden er på engelsk/tysk, bør også innholdet de fører til være på engelsk/tysk. Helst bør det lages helt separate versjoner, i hver sin underkatalog, for hvert fremmedspråk. Slik unngår du link-forvirring :)

På kontaktsiden har du først mailadressen, og så en link med "Send oss en mail!" med samme mailadresse linket. Den første holder.

Utover det ser den grei nok ut for en småbedrift. Men priser har jeg ikke peiling på - hvor lang tid har du brukt? Ca 100 kr. timen er vel greit for en amatør.

Mange tusen takk for fyldig kommentar,

jeg setter i gang og flikker og reparerer i helga :-)

Jeg tør nesten ikke si hvor mange timer jeg har brukt, jeg har forsøkt med mange versjoner. Derfor vet jeg ikke spesifikt hvor mange timer jeg har brukt på akkurat denne versjonen. Jeg brukte også timevis på å lære litt om java, som jeg seinere droppet. Dette fordi jeg ikke fikk det til å se likedan ut i de nettleserne jeg forsøkte.

Vel vel. Takk for svar som sagt :-)

Hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tusen takk for fyldig kommentar,

jeg setter i gang og flikker og reparerer i helga :-)

Jeg tør nesten ikke si hvor mange timer jeg har brukt, jeg har forsøkt med mange versjoner. Derfor vet jeg ikke spesifikt hvor mange timer jeg har brukt på akkurat denne versjonen. Jeg brukte også timevis på å lære litt om java, som jeg seinere droppet. Dette fordi jeg ikke fikk det til å se likedan ut i de nettleserne jeg forsøkte.

Vel vel. Takk for svar som sagt :-)

Hilsen Bodil

Enkelt er som regel best, det er sjelden jeg ser at java/javascript tilfører en side noe den ikke kunne vært (minst) like bra uten. :)

Du kan kanskje prøve å tenke deg hvor mange timer du ville brukt på jobben hvis du skulle gjort den om igjen nå som du har lært deg det grunnleggende, og ta betalt ut fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt er som regel best, det er sjelden jeg ser at java/javascript tilfører en side noe den ikke kunne vært (minst) like bra uten. :)

Du kan kanskje prøve å tenke deg hvor mange timer du ville brukt på jobben hvis du skulle gjort den om igjen nå som du har lært deg det grunnleggende, og ta betalt ut fra det?

jo, det var en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt er som regel best, det er sjelden jeg ser at java/javascript tilfører en side noe den ikke kunne vært (minst) like bra uten. :)

Du kan kanskje prøve å tenke deg hvor mange timer du ville brukt på jobben hvis du skulle gjort den om igjen nå som du har lært deg det grunnleggende, og ta betalt ut fra det?

Jeg har sikkert brukt borti 100 timer med all fikling og ting det ikke ble noe av.

Men skulle jeg lagd det opp igjen nå hadde det sikkert vært gjort på null komma niks.

Jeg er som man skjønner svært usikker på hva jeg kan ta betalt, flere innspill mottas med takk :-)

(Det at det er mange bilder og bakgrunnsfargen er nokså forutbestemt).

Url: http://home.online.no/~bberntsb/bitigrenda/

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sikkert brukt borti 100 timer med all fikling og ting det ikke ble noe av.

Men skulle jeg lagd det opp igjen nå hadde det sikkert vært gjort på null komma niks.

Jeg er som man skjønner svært usikker på hva jeg kan ta betalt, flere innspill mottas med takk :-)

(Det at det er mange bilder og bakgrunnsfargen er nokså forutbestemt).

Url: http://home.online.no/~bberntsb/bitigrenda/

Med vennlig hilsen

Har du ikke en avtale med dem du har laget siden for?

Visste de om at du kom til å bruke en del tid til å "lære deg" om hjemmesidemekking?

Jeg synes forsåvidt bare du kan ta deg betalt for den aktive tiden - altså den tiden du gjorde noe som direkte kommer til nytte for oppdragsgiveren, med mindre du har avtale om at det kom til å gå flere timer fordi du ikke var utlært på området.

Jeg synes derimot at 100 kroner timen er for dårlig betalt da.150 er en bedre lønn - i alle henseender.

Men som sagt, om du tar deg godt betalt, kan du bare kreve penger for arbeidet, ikke for utdannelsen.

Forresten; fin side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til Citoyens kommentarer har jeg flg. tillegg:

- Husk meta-tags på alle sider (for søkemotorer)

- Lås alle undersider i frames-settet ditt, slik at ingen sider kan åpnes i nytt vindu.

Pris? Dette er en liten jobb som er unnagjort på en arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes siden så helt proff ut jeg, såpass kan jeg si. Jeg sjekket imidlertid ikke at linker og bilder fungerte som det skulle. Priser for den slags har jeg overhodet ikke greie på dessverre.

Kan du ikke sjekke med noen som er Webdesignere av yrke? Det burde vel være mulig? Kanskje de har en egen fagforening eller no'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnyMouse

Helt greit nettsted. Jeg tok 10 000,- for et lignende men litt større nettsted.

Synes du har fått greie kommentarer fra de andre her.

Når det gjelder pris kommer det jo ann på hvilken måte du er hyret. Hvis det er viktig for deg å få jobber er det kanskje lurt å legge seg litt lavt i begynnelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er inne på de engelske/tyske sidene bør også linkene til hytter og priser være på det rette språket. Du bør få noen som kan bedre engelsk til å skrive den engelske delen for deg, det er ikke godt nok etter min mening. Tysk kan jeg ikke, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengun

Under 3000,- kroner for den jobben, bør være utelukket.

Vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg tok 2.500,- for denne: www.sjomannshjemmet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg tok 2.500,- for denne: www.sjomannshjemmet.no

Det var en flott side du hadde lagd, og mye mer verdt enn 2.500,- , syns nå jeg :-)

Men takk for svar i alle fall.

Med vennlig hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er inne på de engelske/tyske sidene bør også linkene til hytter og priser være på det rette språket. Du bør få noen som kan bedre engelsk til å skrive den engelske delen for deg, det er ikke godt nok etter min mening. Tysk kan jeg ikke, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Dette med språk har du helt rett i. Takk for tilbakemelding.

Med vennlig hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit nettsted. Jeg tok 10 000,- for et lignende men litt større nettsted.

Synes du har fått greie kommentarer fra de andre her.

Når det gjelder pris kommer det jo ann på hvilken måte du er hyret. Hvis det er viktig for deg å få jobber er det kanskje lurt å legge seg litt lavt i begynnelsen....

Takk for tilbakemelding!!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til Citoyens kommentarer har jeg flg. tillegg:

- Husk meta-tags på alle sider (for søkemotorer)

- Lås alle undersider i frames-settet ditt, slik at ingen sider kan åpnes i nytt vindu.

Pris? Dette er en liten jobb som er unnagjort på en arbeidsdag.

Så jeg må sette inn meta-informasjon i alle sidene, ikke bare i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må sette inn meta-informasjon i alle sidene, ikke bare i

Denne nye versjonen av forumet kutter bort nesten hele innlegget mitt hvis jeg velger endre innlegg og deretter sender det !!

Men:

Så jeg må sette inn meta-informasjon i alle sider, ikke bare forsiden?

Hvorfor bør jeg låse undersidene? Og hvordan gjør jeg det eventuelt?

Takk for svar, Vincent, men du tar feil hvis du tror dette var noen enkel en-dags-jobb :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en avtale med dem du har laget siden for?

Visste de om at du kom til å bruke en del tid til å "lære deg" om hjemmesidemekking?

Jeg synes forsåvidt bare du kan ta deg betalt for den aktive tiden - altså den tiden du gjorde noe som direkte kommer til nytte for oppdragsgiveren, med mindre du har avtale om at det kom til å gå flere timer fordi du ikke var utlært på området.

Jeg synes derimot at 100 kroner timen er for dårlig betalt da.150 er en bedre lønn - i alle henseender.

Men som sagt, om du tar deg godt betalt, kan du bare kreve penger for arbeidet, ikke for utdannelsen.

Forresten; fin side!

Takk for svar, det var trivelig at du syntes det var en fin side:-)

Tja, jeg har ikke lagd noen veldig fast avtale, bør vel gjøre det en eventuell annen gang.

Takk for innspill, som sagt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes siden så helt proff ut jeg, såpass kan jeg si. Jeg sjekket imidlertid ikke at linker og bilder fungerte som det skulle. Priser for den slags har jeg overhodet ikke greie på dessverre.

Kan du ikke sjekke med noen som er Webdesignere av yrke? Det burde vel være mulig? Kanskje de har en egen fagforening eller no'?

Takk for svar. Jo, det var en idé. Det kan jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...