Gå til innhold

Noen som har en skikkelig god skrekkfilm å anbefale?


Gjest Novembermom

Anbefalte innlegg

Gjest Novembermom

Jeg vil ha skrekkfilmer! Jeg liker f eks alle Alien filmene, Fluen 1 og 2, The haunting, Hollow man for å nevne noen.

Jeg vil ha en god spøkelsesfilm f eks, en som virkelig får hårene til å reise seg.

En film som inneholder demoner, handler om det okkulte......

Noen tips?

Jeg leiter opp og ned på nettet, men finner jo bare filmer fra tidlig på 70 tallet og til slutten av 80 tallet og de er heller dårlige.

Jeg vil ha skrekkfilmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg vet ikke om dette blir litt ekstremt, men du kan jo finne noen filminnslag fra nyhetene om hva israelske soldater gjør med palestinske sivile i flyktningeleirene...

Langt verre enn noen skrekkfilm, også fordi det faktisk skjer i RL.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6 sansen er dritgod

Skygger fra fortiden er heller ikke verst

... men det er kanskje ikke skrekkfilmer?

Æsj-jeg skulle jo skrive 'Den sjette sansen'. Har den på video, og den er faen meg like skummel 2. gang man ser den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Hei

Jeg vet ikke om dette blir litt ekstremt, men du kan jo finne noen filminnslag fra nyhetene om hva israelske soldater gjør med palestinske sivile i flyktningeleirene...

Langt verre enn noen skrekkfilm, også fordi det faktisk skjer i RL.

Med vennlig hilsen

Jeg vil ikke se på sånt nettopp fordi det skjer i RL og fordi jeg ikke vil bli avskydd. Og jeg er heller ikke interessert i politikk.

Jeg vil se på en skrekkfilm for å bli skremt og vite at det ikke er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Den 6 sansen er dritgod

Skygger fra fortiden er heller ikke verst

... men det er kanskje ikke skrekkfilmer?

Har sett den filmen og jeg syntes den ikke var så bra. Kanskje fordi det er en film som er litt annerledes enn de vanlige spøkelses/skrekkfilmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg synes personlig filmene som har noen år på seg, faktisk er ganske skumle. Jeg har ikke sett den selv, men har hørt at "The Omen" er en av de skumleste filmene du finner. Eller, hvis du ikke har sett den allerede, "Blair witch project"? Det er vel bare å gå i videosjappa og se under thrillere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt helt på å glemme 'The Others' m/bl.a. Nicole Kidman, men aner ikke om den har kommet på video ennå. Den er jævlig bra, mannen min (he he) skrek høyt i kinosalen...*hydre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sjette sansen er jo jævlig god.

Omen-filmene er gode!

Evil dead 1 er jævlig skummel. 2'ern har jeg ikke sett men den skal visst også være ok. Tror den har kommet på DVD nå, så det bør være mulig å få tak i den. Evil Dead 3 - army of darknes, er jævlig bra, men den er ment som en parodi på de to andre Evil Dead filmene.

Ellers har du Hellrasiser (den orginale, drit i alle med tall bak..) som er en meget god skrekkfilm.

Du har The Shining som vel kan regnes som en skrekkfilm, og den er meget bra. Faktisk liker jeg best den nyeste versjonen av denne Stephen King baserte filmen, altså den versjonen som ikke har Jack Nicolson i hovedrollen.

Blair Witch er jo ok, men her er meningene veldig delte. Se den en mørk natt med torden i lufta, helt alene, og jeg vil anta at du vil bli skremt. Jeg hadde i hvertfall sovet dårlig den natta :)

Halloween 1 og 2 er etter min mening blant de skumleste filmene som er laget, og Halloween - 20 år etter, altså den nyeste av dem, er også etter min mening meget god. Filmene i mellom er ikke å regne som severdige.

Liker du litt mer blodige filmer så har du jo Fredag den 13-filmene. De to første i serien er direkte skumle, de andre er mer basert på å drepe flest mulig mennesker på mest mulig groteske måter. Men de to første er som sagt litt mer psykotiske, og overlater litt til fantasien.

Exorsisten er selvsagt også en film som vil skremme mange.

Cmoo: Kommer du på noen flere? Jeg liker skrekkfilmer, men det er alt for få gode. Dette er de jeg kommer på sånn i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt helt på å glemme 'The Others' m/bl.a. Nicole Kidman, men aner ikke om den har kommet på video ennå. Den er jævlig bra, mannen min (he he) skrek høyt i kinosalen...*hydre*

En meget bra film med en utrolig severdig slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sjette sansen er jo jævlig god.

Omen-filmene er gode!

Evil dead 1 er jævlig skummel. 2'ern har jeg ikke sett men den skal visst også være ok. Tror den har kommet på DVD nå, så det bør være mulig å få tak i den. Evil Dead 3 - army of darknes, er jævlig bra, men den er ment som en parodi på de to andre Evil Dead filmene.

Ellers har du Hellrasiser (den orginale, drit i alle med tall bak..) som er en meget god skrekkfilm.

Du har The Shining som vel kan regnes som en skrekkfilm, og den er meget bra. Faktisk liker jeg best den nyeste versjonen av denne Stephen King baserte filmen, altså den versjonen som ikke har Jack Nicolson i hovedrollen.

Blair Witch er jo ok, men her er meningene veldig delte. Se den en mørk natt med torden i lufta, helt alene, og jeg vil anta at du vil bli skremt. Jeg hadde i hvertfall sovet dårlig den natta :)

Halloween 1 og 2 er etter min mening blant de skumleste filmene som er laget, og Halloween - 20 år etter, altså den nyeste av dem, er også etter min mening meget god. Filmene i mellom er ikke å regne som severdige.

Liker du litt mer blodige filmer så har du jo Fredag den 13-filmene. De to første i serien er direkte skumle, de andre er mer basert på å drepe flest mulig mennesker på mest mulig groteske måter. Men de to første er som sagt litt mer psykotiske, og overlater litt til fantasien.

Exorsisten er selvsagt også en film som vil skremme mange.

Cmoo: Kommer du på noen flere? Jeg liker skrekkfilmer, men det er alt for få gode. Dette er de jeg kommer på sånn i farta..

Du har mange gode forslag, det eneste jeg kom på var 'Den sjette sansen' og 'The Others'. Mye annet var jo nevnt, og jeg husker plutselig ingen...Mye som var skummelt før, er blitt kjempepinglete, og burde ikke sees om igjen. Noen unntak finnes jo, bl.a. 'The Shining' og 'Alien-filmene'.

Ikveld skal jeg se 'Shallow Hal'...jeg kan jo komme tilbake til den senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meget bra film med en utrolig severdig slutt :)

Du og jeg SDD, du og jeg...

Jeg skal begynne å vurdere 'avtalen' vår litt sterkere =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sjette sansen er jo jævlig god.

Omen-filmene er gode!

Evil dead 1 er jævlig skummel. 2'ern har jeg ikke sett men den skal visst også være ok. Tror den har kommet på DVD nå, så det bør være mulig å få tak i den. Evil Dead 3 - army of darknes, er jævlig bra, men den er ment som en parodi på de to andre Evil Dead filmene.

Ellers har du Hellrasiser (den orginale, drit i alle med tall bak..) som er en meget god skrekkfilm.

Du har The Shining som vel kan regnes som en skrekkfilm, og den er meget bra. Faktisk liker jeg best den nyeste versjonen av denne Stephen King baserte filmen, altså den versjonen som ikke har Jack Nicolson i hovedrollen.

Blair Witch er jo ok, men her er meningene veldig delte. Se den en mørk natt med torden i lufta, helt alene, og jeg vil anta at du vil bli skremt. Jeg hadde i hvertfall sovet dårlig den natta :)

Halloween 1 og 2 er etter min mening blant de skumleste filmene som er laget, og Halloween - 20 år etter, altså den nyeste av dem, er også etter min mening meget god. Filmene i mellom er ikke å regne som severdige.

Liker du litt mer blodige filmer så har du jo Fredag den 13-filmene. De to første i serien er direkte skumle, de andre er mer basert på å drepe flest mulig mennesker på mest mulig groteske måter. Men de to første er som sagt litt mer psykotiske, og overlater litt til fantasien.

Exorsisten er selvsagt også en film som vil skremme mange.

Cmoo: Kommer du på noen flere? Jeg liker skrekkfilmer, men det er alt for få gode. Dette er de jeg kommer på sånn i farta..

Jøss! Var veldig spent på hvem som hadde undertegnet da jeg leste innlegget ditt - kunne vært meg jo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode forslag, det eneste jeg kom på var 'Den sjette sansen' og 'The Others'. Mye annet var jo nevnt, og jeg husker plutselig ingen...Mye som var skummelt før, er blitt kjempepinglete, og burde ikke sees om igjen. Noen unntak finnes jo, bl.a. 'The Shining' og 'Alien-filmene'.

Ikveld skal jeg se 'Shallow Hal'...jeg kan jo komme tilbake til den senere.

Hva er shallow hall, igjen? Litt usikker på om jeg har sett den, men den hørtes veldig kjent ut.

Ja, skrekkfilmene var mye skumlere før i tiden. Nå om dagen blir det for mye effekter, og for lite skumle historier.

Har du forresten sett den andre versjonen av The Shining? Den er i motsetning til den med Jack, faktisk basert skikkelig på boka. En meget god film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Var veldig spent på hvem som hadde undertegnet da jeg leste innlegget ditt - kunne vært meg jo :-)

Kom opp med noen flere filmer, da, jeg vet det er fler men kommer lissom ikke på dem! :)

Ja, skrekkfilmene var bedre for 20 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og jeg SDD, du og jeg...

Jeg skal begynne å vurdere 'avtalen' vår litt sterkere =o)

Jeg husker ikke avtalen vår, gjør så mange slike avtaler vet du :)

Men hvis det var den om at du skulle skille deg fra mannen din og begynne å se filmer samt ha sex med meg på heltid, så er jeg selvsagt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode forslag, det eneste jeg kom på var 'Den sjette sansen' og 'The Others'. Mye annet var jo nevnt, og jeg husker plutselig ingen...Mye som var skummelt før, er blitt kjempepinglete, og burde ikke sees om igjen. Noen unntak finnes jo, bl.a. 'The Shining' og 'Alien-filmene'.

Ikveld skal jeg se 'Shallow Hal'...jeg kan jo komme tilbake til den senere.

I tillegg til alt annet som er ramset opp her, så er Sleepy Hollow vel verdt å se :-)

Også er det et par skumle danske filmer.. den ene heter Mørkelek og den andre heter vel Nattevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er shallow hall, igjen? Litt usikker på om jeg har sett den, men den hørtes veldig kjent ut.

Ja, skrekkfilmene var mye skumlere før i tiden. Nå om dagen blir det for mye effekter, og for lite skumle historier.

Har du forresten sett den andre versjonen av The Shining? Den er i motsetning til den med Jack, faktisk basert skikkelig på boka. En meget god film!

Shallow Hal er den med bl.a. Gwyneth Palthrow, hvor hun egentlig er feit, men han som forelsker seg i henne ser bare hennes indre skjønhet, og dermed ikke at hun veier godt over 100 kg. Komedie av den ordinære amerikanske sorten.

Jeg har sett at det har kommet en versjon til av 'The Shining', men gikk utifra at den aldri kunne slå originalen, og har ikke vurdert den engang. har du sett '101 Reykjavik' ennå? Ikke jeg, men jeg får stadig flerre anbefalinger...hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til alt annet som er ramset opp her, så er Sleepy Hollow vel verdt å se :-)

Også er det et par skumle danske filmer.. den ene heter Mørkelek og den andre heter vel Nattevakten.

Ja, nattevakten er svært god! Den andre tror jeg ikke at jeg har sett.

Den Sleepy Hallow er vel den om denne hodeløse rytteren, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...