Gå til innhold

Noen som har en skikkelig god skrekkfilm å anbefale?


Gjest Novembermom

Anbefalte innlegg

Shallow Hal er den med bl.a. Gwyneth Palthrow, hvor hun egentlig er feit, men han som forelsker seg i henne ser bare hennes indre skjønhet, og dermed ikke at hun veier godt over 100 kg. Komedie av den ordinære amerikanske sorten.

Jeg har sett at det har kommet en versjon til av 'The Shining', men gikk utifra at den aldri kunne slå originalen, og har ikke vurdert den engang. har du sett '101 Reykjavik' ennå? Ikke jeg, men jeg får stadig flerre anbefalinger...hmmm

Åja, den filmen, ja.. Gweneth er forresten en fullstendig tagbar dame. En hollywoodstjerne med sjarm! :)

Nei, jeg har ikke sett den norske filmen, men det er mest fordi jeg ikke har så mye til overs for norske filmer. 99 % av dem suger, så jeg gidder ikke å gi dem flere sjanser. Dvs, så sant filmen ikke har Harald Eia eller noe sånt i hovedrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke avtalen vår, gjør så mange slike avtaler vet du :)

Men hvis det var den om at du skulle skille deg fra mannen din og begynne å se filmer samt ha sex med meg på heltid, så er jeg selvsagt med :)

He he....*hvisker* Jeg skal si fra når det kommer så langt at pengene fra skilsmissen står på kontoen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, den filmen, ja.. Gweneth er forresten en fullstendig tagbar dame. En hollywoodstjerne med sjarm! :)

Nei, jeg har ikke sett den norske filmen, men det er mest fordi jeg ikke har så mye til overs for norske filmer. 99 % av dem suger, så jeg gidder ikke å gi dem flere sjanser. Dvs, så sant filmen ikke har Harald Eia eller noe sånt i hovedrollen :)

Den er ikke norsk--men vi kan godt late som det, for å ikke skade ditt omdømme som filmkritiker =O9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he....*hvisker* Jeg skal si fra når det kommer så langt at pengene fra skilsmissen står på kontoen min...

Ja, nå husker jeg selvsagt avtalen. Du skulle vente til mannen din ble steinrik, få halvparten, og da er vi i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke norsk--men vi kan godt late som det, for å ikke skade ditt omdømme som filmkritiker =O9

Hehe, er den ikke? Jeg var sikker på at den var det jeg :)

Jaja.. samme det, den er sikkert ikke noe god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Holdt helt på å glemme 'The Others' m/bl.a. Nicole Kidman, men aner ikke om den har kommet på video ennå. Den er jævlig bra, mannen min (he he) skrek høyt i kinosalen...*hydre*

Har The Others vært på kino? Jeg skulle gjerne sett den, men er ikke kommet ut på video enda. Hvordan har dere sett den? DVD kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå husker jeg selvsagt avtalen. Du skulle vente til mannen din ble steinrik, få halvparten, og da er vi i gang! :)

Yeah...*tapp tapp*..nå skal jeg se film......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nattevakten er svært god! Den andre tror jeg ikke at jeg har sett.

Den Sleepy Hallow er vel den om denne hodeløse rytteren, ikke sant?

Ja, den hodeløse rytteren og Johnny Depp. Den har en liten snert tørr humor også.

Ellers er en av mine virkelige snacks-filmer - Ravenous

http://www.foxmovies.com/ravenous/

Det var mange gode grøssere før i tiden da.. og du glemte Fredag den 13de. Ellers var det en del jeg ikke husker navnet på. Brukte å ha grøsserkvelder sammen med gutta i min ungdom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den hodeløse rytteren og Johnny Depp. Den har en liten snert tørr humor også.

Ellers er en av mine virkelige snacks-filmer - Ravenous

http://www.foxmovies.com/ravenous/

Det var mange gode grøssere før i tiden da.. og du glemte Fredag den 13de. Ellers var det en del jeg ikke husker navnet på. Brukte å ha grøsserkvelder sammen med gutta i min ungdom :-)

Nei, jeg tok med fredag den 13de :)

Men alle de er ikke gode. Jeg mener å huske at det var film nummer 1 og 2 med Jasons mor som var de virkelig skumle. Men det er lenge siden jeg har sett disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tok med fredag den 13de :)

Men alle de er ikke gode. Jeg mener å huske at det var film nummer 1 og 2 med Jasons mor som var de virkelig skumle. Men det er lenge siden jeg har sett disse!

Ups! Du tok den visst med ja :-)

Og du har helt rett, de to første er bra og resten er søppel. Det samme gjelder Halloween.. kjøpte forresten en sånn pakke med de tre første filmene + ei t-skjorte og plakat.

De to første er de bra, men resten er søppel. Halloween (de to første) er for øvrig mine mest skremmende grøssere - blir redd bare jeg ser på coveret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! Du tok den visst med ja :-)

Og du har helt rett, de to første er bra og resten er søppel. Det samme gjelder Halloween.. kjøpte forresten en sånn pakke med de tre første filmene + ei t-skjorte og plakat.

De to første er de bra, men resten er søppel. Halloween (de to første) er for øvrig mine mest skremmende grøssere - blir redd bare jeg ser på coveret :-)

Jeg er nok ganske enig med deg der. De to første halloweenfilmene er meget skumle!

De er litt sånn dystre, og det er fint!

Ellers går vel nesten Seven under betegnelsen skrekk, eller i det minste er det en veldig skummel thriller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vet ikke om dette blir litt ekstremt, men du kan jo finne noen filminnslag fra nyhetene om hva israelske soldater gjør med palestinske sivile i flyktningeleirene...

Langt verre enn noen skrekkfilm, også fordi det faktisk skjer i RL.

Med vennlig hilsen

Jeg tenkte akkurat på det samme faktisk. Men så kom jeg på at jeg aldri har hørt om noen i palestinske flyktningeleire som blir jaget av rominsekter eller føder barn som er halvt flue med radioaktive krefter.

Så - det er ikke "vår" type skrekk hun er ute etter, Sør!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte akkurat på det samme faktisk. Men så kom jeg på at jeg aldri har hørt om noen i palestinske flyktningeleire som blir jaget av rominsekter eller føder barn som er halvt flue med radioaktive krefter.

Så - det er ikke "vår" type skrekk hun er ute etter, Sør!:-)

*ler*

Det er nesten fælt å spøke med det, men under Truth og Reconcilliation Commission høringene i Sør Afrika, kom det frem hvordan Israel hadde forsøkt å utvikle gen-bomber.

Heldigvis fant de ut at palestinerene og israelerene har så like gener, at bombene ville drept begge folkeslagene!

Truth is stranger than fiction!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uglemor

Den første skrekkfilmen jeg så var "prince of darkness", den så jeg da jeg var 14 og den holdt på å skremme livet av meg;) Ellers har du jo fått haugevis av gode forslag her. Tror jeg skal leie film ikveld, jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6 sansen er dritgod

Skygger fra fortiden er heller ikke verst

... men det er kanskje ikke skrekkfilmer?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor 'Den 6. sansen' skulle være så nifs som enkelte ville ha det til. En fin film, ja. Men skrekk el.l.? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...