Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Dr. Moen

Jeg er en jente på 29 år som fikk operert bort endometriose (mye) i slutten av januar. Har nå gått på en Procren Depot kur i 6 måneder. Fikk satt den første sprøyten 1. februar og den andre tre måneder etterpå. Startet også på Progynova 2 mg etter noen uker og har tatt dem hver dag siden. Det nærmer seg nå slutten for kuren (19.juli) og det er jo nå vi har størst sannsynlighet for å bli gravide. Lurer derfor på et par ting:

1. Hvor lang tid etter at jeg har sluttet med Progynova, og Procren'en har gått ut av kroppen, kan jeg regne med at eggløsningen er i gang igjen? Bør vi vente på en normal syklus først?

2. Bør jeg kanskje slutte med Progynova nå, to uker før Procren'en skal være ute av kroppen?

3. Hvordan vet man at Procren'en er ute av kroppen?

Har hatt vanlig menstruasjon gjennom hele kuren, bortsett fra to ganger hvor den uteble. Har heller aldri hatt noe form for smerter, så endometriosen ble oppdaget ved en tilfeldighet. Syntes derfor det var rart jeg hadde såpass mye som det viste seg jeg hadde.

Da jeg fikk satt sprøytene hovnet jeg noe veldig opp i områdene de ble satt og var hardt og krystalliserte seg til en mindre klump etterhvert. Armen ble vond å bruke og er faktisk hoven enda.

4. Ved første sprøyte, uten å sjekke noe nærmere om bivirkning av Procren, fjernet fastlegen min kulen og jeg har nå et stygt arr på armen. Siste gang gikk jeg til en annen lege som slo opp i den medisinske håndboken hvor det stod at det var en typisk bivirkning. Er dette noe du kjenner til?

Er svært takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62010-endometriose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...