Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ser du har hatt blødninger de tre første mnd. Har de gitt seg nå? Jeg blør fra og til, og er mye bekymret pga det. Har du blødd mye? Har du merket noe sammenheng med fragmin og blødningene. Har tatt sprøytene på ettermiddagen, og begynner da å blø en stund etter det. Og så stopper det. Og i dag tok jeg sprøyten på formiddagen, og begynte da å blø på formiddagen.

Hadde satt pris på om du kunne fortalt litt om hvordan det har vært hos deg.

Lykke til videre med den voksende magen :-)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62019-juli1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest juli1

Hei becca, skjønner veldig godt at du er nervøs! Men hcg var jo kjempebra, og det er jo avgjørende!

Mine blødninger begynte på dag 18 etter innsetting. Først rødt, så brunt noen dager, så masse rødt, som igjen gikk over til brunt, og slik fortsatte det helt til uke 10+3. Innimellom hadde jeg skikkelig sterke smerter i tillegg.

Legene (har hatt klippekort hos legevakten denne tiden) kunne se at blødningene kom fra livmoren, og fikk beskjed om å holde meg i ro, og fikk forbud mot samleie så lenge blødningene fortsatte. Beskjed om ikke å trave rundt, ligge på sofaen. Etter hvert som tiden gikk viste ul hjerteaktivitet hos ett foster, og en tom fostersekk rett ved siden av. Konklusjonen ble at det var denne som var i ferd med å skyves bort/løsne ettersom den andre ble større, og at dette foråsaket blødningene.

Det var vel derfor ikke Fragmin-sprøytene i seg selv som foråsaket problemene, men fikk beskjed om at man blør lettere når en setter blodfortynnende subkutant. I mitt tilfelle er det jo også påvist en koagulasjonsdefekt, som motvirkes av sprøytene. Slik jeg har forstått det, har ikke du slike problemer. Jeg vil derfor tro at sprøytene lettere kan være en årsak til blødninger hos deg enn hos meg. Jeg merket heller ikke noen sammenheng mellom blødningene og sprøytene. Det er jo positivt at du gjør det, taler jo for at det kun er medisinene som har skylda!!

Er nå inne i min andre blødningsfrie uke, passerte 12 uker i går. Husker det var noen dager da jeg trodde det aldri skulle ta slutt, nesten litt paranoid! :o) Det er rart, er så vant til å være bekymret for alt mulig, at det er vanskelig å tro at ting faktisk kan gå bra... Men det kan det!! Jeg prøver å slutte å finne nye ting å bekymre meg over, men det er jammen ikke lett...

Håper og tror at dette går veien for deg, becca! Hvis blødningene stammer fra blodkar i skjeden, kan du ta det heeelt med ro! Men også morkaken kan blø litt lettere på grunn av Fragmin, uten at dette betyr noe. Det er veldig vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet. Og du skal ikke se helt bort fra at det samme som foråsaket mine blødninger kan være synderen hos deg, nemlig en tom fostersekk ved siden av den som absolutt ikke er tom!!

Dette ble langt gitt! Lykke til videre!!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62019-juli1/#findComment-271302
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...