Gå til innhold

ising i tennene


marsipanne

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig problemer med ising i tennene, dette skjer særlig når jeg går ut, eller reiser meg etter at jeg har sittet lenge...

Det varer bare et par minutter av gangen,men det gjør veldig v

ondt! Det kan kanskje ha sammenheng med en visdomstann jeg holder på å få, men jeg vil helst utsette tannlegebesøket litt, pga veldig tannlegeskrekk!

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei marsipane.

Ising i tennene kan ha flere årsaker. Kostholdet kan være et av dem, munnhygienevaner et annet. Kulde gir ising i tennene uten at dette behøver å ha sammenheng med noe unormalt. Det finnes tannpastaer som sies å hjelpe mot ising, fluorskylling kan også ha god effekt. Selv om en frembrytende visdomstann kan gi en følelse av en sensibel munn tror jeg ikke dette har noen sammenheng med problemet ditt.

Jeg synes du ska avlegge tannlegen et besøk. Du trenger neppe å være redd for de råd han kan gi deg angående dette.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei marsipane.

Ising i tennene kan ha flere årsaker. Kostholdet kan være et av dem, munnhygienevaner et annet. Kulde gir ising i tennene uten at dette behøver å ha sammenheng med noe unormalt. Det finnes tannpastaer som sies å hjelpe mot ising, fluorskylling kan også ha god effekt. Selv om en frembrytende visdomstann kan gi en følelse av en sensibel munn tror jeg ikke dette har noen sammenheng med problemet ditt.

Jeg synes du ska avlegge tannlegen et besøk. Du trenger neppe å være redd for de råd han kan gi deg angående dette.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei marsipane.

Ising i tennene kan ha flere årsaker. Kostholdet kan være et av dem, munnhygienevaner et annet. Kulde gir ising i tennene uten at dette behøver å ha sammenheng med noe unormalt. Det finnes tannpastaer som sies å hjelpe mot ising, fluorskylling kan også ha god effekt. Selv om en frembrytende visdomstann kan gi en følelse av en sensibel munn tror jeg ikke dette har noen sammenheng med problemet ditt.

Jeg synes du ska avlegge tannlegen et besøk. Du trenger neppe å være redd for de råd han kan gi deg angående dette.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...