Gå til innhold

Laster ned litt musikk...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

...men kommer ikke på noe mer..

Noen gode tips til slagere jeg kan laste ned? Gjerne gammelt, og selv om det sier seg selv så er det vel verdt å nevne at alt som har med teckno, dance og sånn faenskap, ikke trenger å nevnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Mark Knopfler? Han er min favoritt for tiden og jeg har lastet ned endel fra KaZaA.

Jeg bruker også Kazaa.

Tja, det var ikke verdens dummeste ide, og forslaget fikk meg i hvertfall til å tenke på at jeg selvsagt må laste ned tittelkuttet til plata Brothers in arms.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..hva med Iggy Pop (Party), The Waterboys (A pagean place), Prince (Around the world in a day), Starsailer (Love is here), David Bowie (Hunky Dory), Bruce Springsteen (The river), Jokke og Valentinerne (Alt kan repareres), De Lillos (Suser avgårde), Raga Rockers (Maskiner i Nirvana), Supergrass (I should coco), Belle and Sebastian (Tigermilk), Elvis Castello + Burt Bacharak (Painted by memory), Neill Young (After the gold rush), Catatonia (Equally cursed and blessed), Manu Chao (Clandestino), Bel Canto (Shimmering warm and bright), Manfred Manns Earthband (Angel station)...??

Så får du heller velge ut de sangene du liker på de skivene jeg nevner her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Sigurd Ros? Islandsk symfonisk rock. Charlatans. Starsailor (småkoselige) David Bowie. Roxy Music. Kent. Suede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Sigurd Ros? Islandsk symfonisk rock. Charlatans. Starsailor (småkoselige) David Bowie. Roxy Music. Kent. Suede

Jeg har selvsagt lastet ned en del av det der allerede. F.eks. er Bowie nedlastet i store mengder.

Suede har jeg også en del av.

Jeg skal sjekke ut en del av de andre banda der. F.eks. har jeg knapt hørt på Neil Young noen gang, og det er kanskje på tide.

Men først skal jeg på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selvsagt lastet ned en del av det der allerede. F.eks. er Bowie nedlastet i store mengder.

Suede har jeg også en del av.

Jeg skal sjekke ut en del av de andre banda der. F.eks. har jeg knapt hørt på Neil Young noen gang, og det er kanskje på tide.

Men først skal jeg på jobb :)

Neil Young er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neil Young er koselig.

Hva heter forresten den sangen her: (mener at det er Raga som har den).

......blablabla når snøen daler neeeeeeeeeeeeeeed, lager vi eeeeeeeeeeengler....

osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest princessa

Tja..hva med Iggy Pop (Party), The Waterboys (A pagean place), Prince (Around the world in a day), Starsailer (Love is here), David Bowie (Hunky Dory), Bruce Springsteen (The river), Jokke og Valentinerne (Alt kan repareres), De Lillos (Suser avgårde), Raga Rockers (Maskiner i Nirvana), Supergrass (I should coco), Belle and Sebastian (Tigermilk), Elvis Castello + Burt Bacharak (Painted by memory), Neill Young (After the gold rush), Catatonia (Equally cursed and blessed), Manu Chao (Clandestino), Bel Canto (Shimmering warm and bright), Manfred Manns Earthband (Angel station)...??

Så får du heller velge ut de sangene du liker på de skivene jeg nevner her....

Prince - Around the world in a day?

Hva er det jeg hører? Dette er jo ikke en av de mest kjente sangene heller. You GO girl!

SDD, jeg ville prøvd Roxy music, som ble nevnt her nede. (Jealous guy, Slave to love, Love is the drug, Avalon, More than this bl.a.) God 80 talls gruppe :)

Jeg vet jo ikke helt hvilken musikksmak du har, men kanskje noe av Bob Dylan? Jimi Hendrix? Dire Straits? Lenny Kravitz? Phil Collins? Du har nevnt før at du ikke liker Prince, men bare si ifra hvis du ombestemmer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter forresten den sangen her: (mener at det er Raga som har den).

......blablabla når snøen daler neeeeeeeeeeeeeeed, lager vi eeeeeeeeeeengler....

osv?

Jeg er ikke den rette person du bør spørre etter tekster. Jeg pleier å lage mine egne versjoner...til stor irritasjon for enkelte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Tja..hva med Iggy Pop (Party), The Waterboys (A pagean place), Prince (Around the world in a day), Starsailer (Love is here), David Bowie (Hunky Dory), Bruce Springsteen (The river), Jokke og Valentinerne (Alt kan repareres), De Lillos (Suser avgårde), Raga Rockers (Maskiner i Nirvana), Supergrass (I should coco), Belle and Sebastian (Tigermilk), Elvis Castello + Burt Bacharak (Painted by memory), Neill Young (After the gold rush), Catatonia (Equally cursed and blessed), Manu Chao (Clandestino), Bel Canto (Shimmering warm and bright), Manfred Manns Earthband (Angel station)...??

Så får du heller velge ut de sangene du liker på de skivene jeg nevner her....

Du har stil og eleganse må jeg få lov å si! :-) Ja, også god smak! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter forresten den sangen her: (mener at det er Raga som har den).

......blablabla når snøen daler neeeeeeeeeeeeeeed, lager vi eeeeeeeeeeengler....

osv?

Altså-den eneste jeg vet om, med tekst som ligner er "Engler i sneen" m/Jonas Fjeld og Lynni Treekrem...Men nå må jeg jammen lete litt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har stil og eleganse må jeg få lov å si! :-) Ja, også god smak! *s*

Takker og bukker =)

Må innrømme at jeg fikk litt hjelp hjemmefra også da...

Jeg er sånn.."Husker du den sangen, til de vi var på konsert med, hvor vokalisten hadde svart t-skjorte, også hørte vi på den hele sommeren, og Karianne synes den var pyton, og de synger lala..små skritt..tralala..kom nærmere..osv osv..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prince - Around the world in a day?

Hva er det jeg hører? Dette er jo ikke en av de mest kjente sangene heller. You GO girl!

SDD, jeg ville prøvd Roxy music, som ble nevnt her nede. (Jealous guy, Slave to love, Love is the drug, Avalon, More than this bl.a.) God 80 talls gruppe :)

Jeg vet jo ikke helt hvilken musikksmak du har, men kanskje noe av Bob Dylan? Jimi Hendrix? Dire Straits? Lenny Kravitz? Phil Collins? Du har nevnt før at du ikke liker Prince, men bare si ifra hvis du ombestemmer deg!

Hele plata, eller CD'en som det jo heter, er knakende bra! Jeg tror jeg må høre litt på gamle schlægere igjen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså-den eneste jeg vet om, med tekst som ligner er "Engler i sneen" m/Jonas Fjeld og Lynni Treekrem...Men nå må jeg jammen lete litt her...

Nei, det er ikke den.

Den er på best of.. plata til et av disse norske bandene, og jeg _tror_ det er Raga Rockers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke den.

Den er på best of.. plata til et av disse norske bandene, og jeg _tror_ det er Raga Rockers...

Faen-jeg lette litt på nettet, og fant coveret til "The very...Raga Rockers", og da husket jeg at jeg hadde mista den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen-jeg lette litt på nettet, og fant coveret til "The very...Raga Rockers", og da husket jeg at jeg hadde mista den...

Skal søke litt i natt, jeg, så finner jeg nok ut hva sangen heter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter forresten den sangen her: (mener at det er Raga som har den).

......blablabla når snøen daler neeeeeeeeeeeeeeed, lager vi eeeeeeeeeeengler....

osv?

"Hva heter forresten den sangen her:"

Stjernesludd

"(mener at det er Raga som har den)."

Nah, Dum Dum Boys. Utgitt som maxisingle i 1997 og finnes også på _Schlägers_ (2001).

"......blablabla når snøen daler neeeeeeeeeeeeeeed, lager vi eeeeeeeeeeengler...."

For i natt, når snøen laver ned, lager vi engler, og vi er i himmelen.

Prepple er uten tvil Norges mest sexy mann!

*sukke lenge og henført*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva heter forresten den sangen her:"

Stjernesludd

"(mener at det er Raga som har den)."

Nah, Dum Dum Boys. Utgitt som maxisingle i 1997 og finnes også på _Schlägers_ (2001).

"......blablabla når snøen daler neeeeeeeeeeeeeeed, lager vi eeeeeeeeeeengler...."

For i natt, når snøen laver ned, lager vi engler, og vi er i himmelen.

Prepple er uten tvil Norges mest sexy mann!

*sukke lenge og henført*

:)

Jau, der har du den!

Men jeg finner den ikke noe sted? Merkelig...

Skal sjekke når jeg kommer hjem om jeg kan laste den ned noe sted :)

Takker og bukker, holdt på å gå på veggen her.

Huff, er det virkelig så lite som skal til for at jeg skal få klikke-tendenser?

Ikke bra...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg hva du liker, men her er iallfall et lite utvalg fra min favoritt-playlist akkurat nå:

Alanis Morissette, Andreas Johnson, Ani Difranco, Bruce Springsteen, Chris Isaak, Counting Crows, Cranes, the Cure, Depeche Mode, Dido, Dum Dum Boys, Edwyn Collins, Eva Dahlgren, Folk & Røvere, Front 242, Garbage, Grant Lee Buffalo, Heather Nova, INXS, Jack off Jill, Juliana Hatfield, Kiss, Lemonheads, Lou Reed, Lovemongers, Lush, Madrugada, Marilyn Manson, Mary J Blige, Melissa Etheridge, Metallica, Moby, Morten Abel, Nirvana, Pink Floyd, PJ Harvey, POD, REM, the Smiths, Staind, Travis, Type O Negative, U2, Velvet Belly, WASP, Yo la tengo.

*puh!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...