Gå til innhold

Laster ned litt musikk...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Ikke vet jeg hva du liker, men her er iallfall et lite utvalg fra min favoritt-playlist akkurat nå:

Alanis Morissette, Andreas Johnson, Ani Difranco, Bruce Springsteen, Chris Isaak, Counting Crows, Cranes, the Cure, Depeche Mode, Dido, Dum Dum Boys, Edwyn Collins, Eva Dahlgren, Folk & Røvere, Front 242, Garbage, Grant Lee Buffalo, Heather Nova, INXS, Jack off Jill, Juliana Hatfield, Kiss, Lemonheads, Lou Reed, Lovemongers, Lush, Madrugada, Marilyn Manson, Mary J Blige, Melissa Etheridge, Metallica, Moby, Morten Abel, Nirvana, Pink Floyd, PJ Harvey, POD, REM, the Smiths, Staind, Travis, Type O Negative, U2, Velvet Belly, WASP, Yo la tengo.

*puh!*

Fy og smekk på lanken til meg som glemmer Kent og Liz Phair (og sikkert enda flere, men nå er hjernen min tom for i kveld, tror jeg). Spesielt den siste skiva til Kent er utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vet jeg hva du liker, men her er iallfall et lite utvalg fra min favoritt-playlist akkurat nå:

Alanis Morissette, Andreas Johnson, Ani Difranco, Bruce Springsteen, Chris Isaak, Counting Crows, Cranes, the Cure, Depeche Mode, Dido, Dum Dum Boys, Edwyn Collins, Eva Dahlgren, Folk & Røvere, Front 242, Garbage, Grant Lee Buffalo, Heather Nova, INXS, Jack off Jill, Juliana Hatfield, Kiss, Lemonheads, Lou Reed, Lovemongers, Lush, Madrugada, Marilyn Manson, Mary J Blige, Melissa Etheridge, Metallica, Moby, Morten Abel, Nirvana, Pink Floyd, PJ Harvey, POD, REM, the Smiths, Staind, Travis, Type O Negative, U2, Velvet Belly, WASP, Yo la tengo.

*puh!*

Mye bra her, og at jeg og du har rimelig lik musikksmak er ikke til å komme i fra.

Du manglet litt Satyricon og Dimmu Borgir, så hadde lista vært tilnærmet perfekt.

I tillegg finnes det selvsagt en del andre kule hardrock band fra 80-tallet, accept, antrax, overkill, venom, osv, og en del gode rocke band som Stones og en rekke band fra den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra her, og at jeg og du har rimelig lik musikksmak er ikke til å komme i fra.

Du manglet litt Satyricon og Dimmu Borgir, så hadde lista vært tilnærmet perfekt.

I tillegg finnes det selvsagt en del andre kule hardrock band fra 80-tallet, accept, antrax, overkill, venom, osv, og en del gode rocke band som Stones og en rekke band fra den tiden :)

"Mye bra her,"

Ja, selvsagt, hva tar du meg for, egentlig :)

"og at jeg og du har rimelig lik musikksmak er ikke til å komme i fra."

Kult! Menn med god musikksmak er slettes ikke å forakte :)

"Du manglet litt Satyricon og Dimmu Borgir, så hadde lista vært tilnærmet perfekt."

Tjajoda. Dimmu Borgir mistet meg, iallfall delvis, da de fikk fjortisbertene til å faktisk _bruke_ de famøse "Cunt hunters of the night" t-skjortene sine. Blodharry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mye bra her,"

Ja, selvsagt, hva tar du meg for, egentlig :)

"og at jeg og du har rimelig lik musikksmak er ikke til å komme i fra."

Kult! Menn med god musikksmak er slettes ikke å forakte :)

"Du manglet litt Satyricon og Dimmu Borgir, så hadde lista vært tilnærmet perfekt."

Tjajoda. Dimmu Borgir mistet meg, iallfall delvis, da de fikk fjortisbertene til å faktisk _bruke_ de famøse "Cunt hunters of the night" t-skjortene sine. Blodharry!

Hehe, det med Dimmu har jeg ikke fått med meg, men de lager likevel metalmusikk ut av en annen verden. De norske metallbanda er utvilsomt de beste, dog kanskje de enste for tiden, til å lage god musikk i den generen.

Bowie er selvsagt også et must, det samme er Jokke! Han var kongen av norsk musikk.

Nå kommer vel også Satyricon med et nytt album, og om det i det hele tatt er i nærheten av deres Rebel... album, så har alle metalfans noe å glede seg til :)

Jeg er hører på det meste av bra musikk, men jeg klarer ikke dagens nymoderne tecknovissvass, dance og all mulig nymotens faenskap som synges av bimboer og andre boyband-aktige skapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest princessa

Hele plata, eller CD'en som det jo heter, er knakende bra! Jeg tror jeg må høre litt på gamle schlægere igjen snart...

Ja det tror jeg også du må! Du har jo rett i at den CD'en er rå.

Jeg for min del hører på gamle schlagere hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hehe, det med Dimmu har jeg ikke fått med meg, men de lager likevel metalmusikk ut av en annen verden. De norske metallbanda er utvilsomt de beste, dog kanskje de enste for tiden, til å lage god musikk i den generen.

Bowie er selvsagt også et must, det samme er Jokke! Han var kongen av norsk musikk.

Nå kommer vel også Satyricon med et nytt album, og om det i det hele tatt er i nærheten av deres Rebel... album, så har alle metalfans noe å glede seg til :)

Jeg er hører på det meste av bra musikk, men jeg klarer ikke dagens nymoderne tecknovissvass, dance og all mulig nymotens faenskap som synges av bimboer og andre boyband-aktige skapninger.

Hvorfor har Bowie plutselig blitt et must? Fordi han var på Quart-festivalen er han plutselig kul? Don't get me wrong, jeg har alltid likt han, bare lurer på hvorfor han får mer oppmerksomhet nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har Bowie plutselig blitt et must? Fordi han var på Quart-festivalen er han plutselig kul? Don't get me wrong, jeg har alltid likt han, bare lurer på hvorfor han får mer oppmerksomhet nå enn før.

Bowie har alltid vært et must.

Det er klart at legender som besøker Norge blir allemannseie en stund, før avisene kaster seg over neste berømthet.

Men, og her må jeg gjenta meg selv: Bowie har alltid vært et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Bowie har alltid vært et must.

Det er klart at legender som besøker Norge blir allemannseie en stund, før avisene kaster seg over neste berømthet.

Men, og her må jeg gjenta meg selv: Bowie har alltid vært et must.

Ikke så jeg kan huske. Hørte aldri om noen som likte han før nå i det siste, og det får meg til å lure....Nå er det liksom "in" å like Bowie, før hadde folk knapt hørt om fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så jeg kan huske. Hørte aldri om noen som likte han før nå i det siste, og det får meg til å lure....Nå er det liksom "in" å like Bowie, før hadde folk knapt hørt om fyren.

Er du veldig ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Er du veldig ung?

Ja, men hva har det med saken å gjøre? Jeg har alltid likt David Bowie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hva har det med saken å gjøre? Jeg har alltid likt David Bowie.

Bare fordi ditt inntrykk var at folk flest nettopp har oppdaget Bowie. Han har jo ligget lavt i terrenget (sånn rent salgsmessig/mediemessig) en stund, men har hatt perioder tidligere der "alle" snakket om Bowie. F.eks. på åttitallet og syttitallet. De som er eldre enn deg kan jo ha vært forelsket i ham i 30 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Bare fordi ditt inntrykk var at folk flest nettopp har oppdaget Bowie. Han har jo ligget lavt i terrenget (sånn rent salgsmessig/mediemessig) en stund, men har hatt perioder tidligere der "alle" snakket om Bowie. F.eks. på åttitallet og syttitallet. De som er eldre enn deg kan jo ha vært forelsket i ham i 30 år.....

Jeg vet det, at han var populær på 70 og 80 tallet, og sikkert har endel fans som har holdt med ham siden da. Men jeg synes bare det er rart at platesalget har gått sånn oppover nå plutselig, nå selges også disse gamle albumene, + denne nye som varmt hvetebrød.

Må artister nødt å komme til norge for å få litt oppmerksomhet? Nordmenn er så fordømt nasjonalistiske at jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har Bowie plutselig blitt et must? Fordi han var på Quart-festivalen er han plutselig kul? Don't get me wrong, jeg har alltid likt han, bare lurer på hvorfor han får mer oppmerksomhet nå enn før.

Bowie har hvert et must siden før jeg ble født i 1974, så det er ikke noe som plutselig har skjedd nå.

Jeg driter da for faen i quarten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det, at han var populær på 70 og 80 tallet, og sikkert har endel fans som har holdt med ham siden da. Men jeg synes bare det er rart at platesalget har gått sånn oppover nå plutselig, nå selges også disse gamle albumene, + denne nye som varmt hvetebrød.

Må artister nødt å komme til norge for å få litt oppmerksomhet? Nordmenn er så fordømt nasjonalistiske at jeg blir kvalm.

Må ikke, men det hjelper...*s*

Nei, nå må jeg hjem og finne fram Ziggy Stardust-plata mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg hva du liker, men her er iallfall et lite utvalg fra min favoritt-playlist akkurat nå:

Alanis Morissette, Andreas Johnson, Ani Difranco, Bruce Springsteen, Chris Isaak, Counting Crows, Cranes, the Cure, Depeche Mode, Dido, Dum Dum Boys, Edwyn Collins, Eva Dahlgren, Folk & Røvere, Front 242, Garbage, Grant Lee Buffalo, Heather Nova, INXS, Jack off Jill, Juliana Hatfield, Kiss, Lemonheads, Lou Reed, Lovemongers, Lush, Madrugada, Marilyn Manson, Mary J Blige, Melissa Etheridge, Metallica, Moby, Morten Abel, Nirvana, Pink Floyd, PJ Harvey, POD, REM, the Smiths, Staind, Travis, Type O Negative, U2, Velvet Belly, WASP, Yo la tengo.

*puh!*

Jøss, her var det mange kjente og kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Bowie har hvert et must siden før jeg ble født i 1974, så det er ikke noe som plutselig har skjedd nå.

Jeg driter da for faen i quarten.

Jeg driter også i quarten, bra det finnes andre også med litt vett i skallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Må ikke, men det hjelper...*s*

Nei, nå må jeg hjem og finne fram Ziggy Stardust-plata mi!

Godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter også i quarten, bra det finnes andre også med litt vett i skallen.

Ikke misforstå, jeg skulle gjerne vært på quarten.

Men når det gjelder Bowie så har min fasinasjon av han ingen ting med quarten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...