Gå til innhold

FU: Bøker


kie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Wulfi

    6

  • Amiga

    3

  • Babette

    3

  • favn

    3

Mest aktive i denne tråden

Leser alt mulig - har vært med i bokklubben nye bøker siden 1983...

Forøvrig liker jeg både gammelt og nytt, fakta og fiksjon.

Ukebladromaner gidder jeg ikke, DA er jeg opprådd for lesestoff, da... (pleier å skumme gjennom stabelen hos svigermor)

Er nå akkurat ferdig med Ringenes Herre - hele tjukke boka på noen-og-tusen sider.

Må antakelig leses én gang til - den er fryktelig full av detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som leser Ibsen! *smelt*

Jeg leste så mye av ham ei stund, at jeg drømte om mannen. Jeg og Henrik gikk tur i slottsparken, he he.

Ja, jeg har en tykk bok med Ibsens samlede skuespill. Den er noe av det kjæreste jeg har. Der er det mye livsvisdom!

Veldig spennende er det også å lese et skuespill i etterkant av en oppsetning på TV eller på teater, for å se hvilke "sprell", fortolkninger og utelatelser de eventuelt har foretatt seg i forhold til teksten.

Henrik er gutten sin, det! Evig aktuell, slik en ekte klassiker bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Ja, jeg har en tykk bok med Ibsens samlede skuespill. Den er noe av det kjæreste jeg har. Der er det mye livsvisdom!

Veldig spennende er det også å lese et skuespill i etterkant av en oppsetning på TV eller på teater, for å se hvilke "sprell", fortolkninger og utelatelser de eventuelt har foretatt seg i forhold til teksten.

Henrik er gutten sin, det! Evig aktuell, slik en ekte klassiker bør være.

Selv var jeg for et par dager siden på det loftet som han skrev "Vildanden" ......Anden var borte, men det var ok å være der for det lixom......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Ja, jeg har en tykk bok med Ibsens samlede skuespill. Den er noe av det kjæreste jeg har. Der er det mye livsvisdom!

Veldig spennende er det også å lese et skuespill i etterkant av en oppsetning på TV eller på teater, for å se hvilke "sprell", fortolkninger og utelatelser de eventuelt har foretatt seg i forhold til teksten.

Henrik er gutten sin, det! Evig aktuell, slik en ekte klassiker bør være.

Jeg og gynekologen min pleide å more oss med Ibsensitater. F.eks. røska han engang ut noen biopsier, ble jo aldri ferdig, og jeg sa: Hva du gjør, så gjør det helt - ikke stykkevis og delt. Så repliserte han da, mens han løfta opp den tangsaksa med kjøttbiten: Evig eies kun det tapte!

Er det no' rart jeg foretrekker gynekologbesøk framfor frisør?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Jeg og gynekologen min pleide å more oss med Ibsensitater. F.eks. røska han engang ut noen biopsier, ble jo aldri ferdig, og jeg sa: Hva du gjør, så gjør det helt - ikke stykkevis og delt. Så repliserte han da, mens han løfta opp den tangsaksa med kjøttbiten: Evig eies kun det tapte!

Er det no' rart jeg foretrekker gynekologbesøk framfor frisør?!

Er det når du setter deg i gynekologstolen han kanskje bruker sitatet i "Et dukkehjem" :

Nora til Thorvald; "Sett deg, dette bliver langt"

MUHAAAAAAAAAAAAAAAA

Den satt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Er det når du setter deg i gynekologstolen han kanskje bruker sitatet i "Et dukkehjem" :

Nora til Thorvald; "Sett deg, dette bliver langt"

MUHAAAAAAAAAAAAAAAA

Den satt!

Den satt som pinne i kuskitt den, lille esel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Den satt som pinne i kuskitt den, lille esel. ;-)

Jeg vet ikke hva slags konsistens kuskitt har, men hvis den ikke er for løs så står vel pinne i dritten da, så betyr kanskje det at det er liksom good shit.....eller? Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det når du setter deg i gynekologstolen han kanskje bruker sitatet i "Et dukkehjem" :

Nora til Thorvald; "Sett deg, dette bliver langt"

MUHAAAAAAAAAAAAAAAA

Den satt!

*LOLOLOL* Du ekke sann !!! Har savna deg ! har du vært på ferie ? Hingsteslepp ? (Esler har vel OGSÅ sånt ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg vet ikke hva slags konsistens kuskitt har, men hvis den ikke er for løs så står vel pinne i dritten da, så betyr kanskje det at det er liksom good shit.....eller? Ja?

Kuskitt skal, når den har satt seg et par dager, ha en sprø skorpe med et halvhardt innhold. Omtrent som makroner. Bullshit er et hakk høyerer på rangstigen, da snakker vi KVALITET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

*LOLOLOL* Du ekke sann !!! Har savna deg ! har du vært på ferie ? Hingsteslepp ? (Esler har vel OGSÅ sånt ?)

Begynner ferie til uka. Lynet tok maskina mi så jeg har vært uten ei stund. Ellers så lurer jeg på om jeg skal installere en polakk i et partytelt. Mora di mente det var smart. Hvem vet? inte jag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Joppe

Kuskitt skal, når den har satt seg et par dager, ha en sprø skorpe med et halvhardt innhold. Omtrent som makroner. Bullshit er et hakk høyerer på rangstigen, da snakker vi KVALITET!

Jeg forstår du innehar bred kunnskap på området. Jobber du på Felleskjøpet eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner ferie til uka. Lynet tok maskina mi så jeg har vært uten ei stund. Ellers så lurer jeg på om jeg skal installere en polakk i et partytelt. Mora di mente det var smart. Hvem vet? inte jag....

Åh !!!!! Polakker er kjempesnadder . Jeg hadde noen selv rundt juletider :-) Skikkelig DIGG var det !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Åh !!!!! Polakker er kjempesnadder . Jeg hadde noen selv rundt juletider :-) Skikkelig DIGG var det !!!

Ehhh...*host* spiste du dem??*host* Jeg tenkte jeg skulle bruke dem til luking.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjanger: Djup og/eller underholdende roman. Gjerne med sex (men helst ikke utbroderte metaforer), vold, spenning, eller ingen av delene.

F.eks. Toni Morrison, Jane Austen, Erik Fosnes Hansen, Selma Lønning Aarø, Linn Ullmann. Altså litt spredning! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh...*host* spiste du dem??*host* Jeg tenkte jeg skulle bruke dem til luking.....

Uhm.... Her må jeg tilstå at jeg tenkte på Flisa`s julepolakker !!! Skjønte ikke helt hva du sku med telt ,men trøstet meg med at Joppe HAR en rar humor !!! *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg forstår du innehar bred kunnskap på området. Jobber du på Felleskjøpet eller no?

Nope, men jeg fulgte godt med på de forelesningene som tok for seg skitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst fantasy, det slukes i store mengder :))

ellers skjønnlitteratur av alle slag..

hater kafka's prosessen, blei SÅ overlykkelig da det gikk opp for meg at eg ikkje var nødt til å lese den ferdig. ;)

så abonnerer eg på "bokklubbens kulturbibliotek" og "verdens hellige skrifter" - planen er å ha litt å lese på når eg blir pensjonist ;)

har litt mindre tålmodighet med tungleste bøker enn før, i barndommen/ungdommen leste eg alt eg kom over og konstant.. dei siste 10-12 åra har det blitt mindre tid og/eller ork til lesing, så det må være bøker som trekker i meg for at eg skal få lest noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...