undrende Skrevet 10. oktober 2000 Del Skrevet 10. oktober 2000 Er på aktiv attføring, hospiterer på et offentlig kontor, og det fungerer veldig bra. Har til og med fått vite at det fins muligheter for fast jobb etterhvert. Tok 2 uker ferie i sommer, alt avtalt på jobb, og ga beskjed til saksbehandler. Jeg visste at det ville bli diskusjon om dette, fordi saksbehandler sier jeg ikke kan ta ferie under aktiv attføring. Jeg har undersøkt dette før, og det står jo i loven at man kan beholde attføringspengene under kortere avbrudd, f.eks ferie, kortere sykdomsfravær o.l. Jeg hadde derfor bestemt meg for å anke saken når jeg fikk vedtak på "ferietrekk", fordi jeg mener prinsippet er feil! Vi som går på attføring får jo ikke feriepenger, slik som de på dagpenger gjør, og hvorfor har ikke vi rett på ferie? Saksbehandler sa at hadde jeg jobbet i en bedrift der det var fellesferie, slik at bedriften var stengt i ferien, da hadde jeg beholdt attføringspengene fordi jeg ikke hadde mulighet til å jobbe. Kan det være mulig? Er det slike ting man skal være nødt å spekulere i for å overleve økonomisk? Når man har vært syk i flere år, og ikke har hatt glede av ferie, så skal man altså etter 15 mnd. på aktiv attføring ikke ha rett på å beholde attføringspengene sine under 2 uker ferie? Hvilke andre grupper jobber i 15 mnd. uten ferie med lønn? Nå har jeg fått tilbud av saksbehandler å jobbe inn disse 2 ukene for å slippe trekk. Det er ikke umulig, siden det blir snakk om å jobbe inn 37,5 timer (har 50% jobb), men jeg syns prinsippet er viktig. Kanskje flere fikk pågangsmot til å anke slike saker. Men jeg har jo ikke lyst til å miste disse pengene heller, dem er det jo lite nok av fra før. Enkleste utvei er jo å jobbe inn disse timene, men samtidig mener jeg det er feil! Hva bør jeg gjøre?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6329-anke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 11. oktober 2000 Del Skrevet 11. oktober 2000 For det første er du på attføring, og hvis du jobber mer enn uføregraden tilsier _da_ skal du ha trekk i stønaden... Noen innarbeiding må du derfor ikke gå med på! Det å påstå at kun fellesferie er godkjent ferie for å beholde attf, det blir... merksnodig. Jo, dette må absolutt klages på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6329-anke/#findComment-32339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.