Gå til innhold

Hvem er ansvarlig her?


Solsikke

Anbefalte innlegg

Gjest alven

Alle hunder med instinktene i behold løper etter katter.

Og hva er poenget med bånd når man ikke greier å holde igjen bikkja?

Han syklet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    16

  • spirito

    7

  • Wulfi

    3

  • Reg@l

    3

Mest aktive i denne tråden

Samme om du visste det eller ikke, problemet var jo at den var der. Stiller i samme klasse som han som skrev i skademeldingen 'Stor var overraskelsen da jeg hørte at det smalt. Det pleier aldri å stå noen bil der...'

Og jo, det finnes faktisk de som har 100% kontroll over hundene sine.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Så hvis du sykler er det ok å ikke ha kontroll over hunden? Den var ny.

Hvis jeg sykler med en hund og hunden blir angrepet av en annen hund forventer jeg ikke at hunden min skal labbe rolig videre. Hva med å tenke litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg sykler med en hund og hunden blir angrepet av en annen hund forventer jeg ikke at hunden min skal labbe rolig videre. Hva med å tenke litt..

Angrepet..les litt nøyere du. Hunden til Solsikke var bare glad og ville leke. Uansett bør man ha kontroll på hunden hvis man skal sykle. Hunder kan være uforutsigbare, og man kan ikke skylde på andre at man ikke klarer å holde bikkja når den møter en annen hund.

Har du hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Angrepet..les litt nøyere du. Hunden til Solsikke var bare glad og ville leke. Uansett bør man ha kontroll på hunden hvis man skal sykle. Hunder kan være uforutsigbare, og man kan ikke skylde på andre at man ikke klarer å holde bikkja når den møter en annen hund.

Har du hund?

Nei, har ikke hund. Og håper du ikke har heller. Nok av uansvarlige hundeeiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har ikke hund. Og håper du ikke har heller. Nok av uansvarlige hundeeiere.

Jeg har hund jo. Faktisk har jeg hatt seks stykker på en gang.

Jeg har oppdratt hunder, avlet hunder, vært jordmor for hunder og i det hele tatt har jeg litt greie på hva jeg snakker om. Har du?

Det er helt tydelig at du ikke har kunnskap om hunder, og da ville jeg ikke blanda meg inn i en slik diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Solsikke.

Som hundeeier har du selvsagt ansvaret.

Dersom syklisten skulle finne på å saksøke deg, har du mest sannsynlig dekning opptil 3 millioner.

Les dekningsomfang på innboforsikringen din, mest sannsynlig står det "dekker ansvar som privatperson inntil 3 mill."

Det samme kan du finne i reiseforsikringen, "reiseansvar inntil 3 mill." Dersom du har en reiseforsikring som dekker uten overnatting, vil den dekke i dette tilfellet.

Jeg TROR også en kasko på hus har samme dekning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Solsikke.

Som hundeeier har du selvsagt ansvaret.

Dersom syklisten skulle finne på å saksøke deg, har du mest sannsynlig dekning opptil 3 millioner.

Les dekningsomfang på innboforsikringen din, mest sannsynlig står det "dekker ansvar som privatperson inntil 3 mill."

Det samme kan du finne i reiseforsikringen, "reiseansvar inntil 3 mill." Dersom du har en reiseforsikring som dekker uten overnatting, vil den dekke i dette tilfellet.

Jeg TROR også en kasko på hus har samme dekning.

Lykke til!

Ooops, en feil.

Har nettopp sjekket Europeiske reiseforsikring, den dekker ansvar utenfor Norden.

Så da er det innbo som dekker i Norden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...