Gå til innhold

Hvordan reagerer du på kritikk?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Tar du en kritikk konstruktivt? Ser du muligheter til å lære noe av kritikk eller tar du deg følelsesmessig nær av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg både gir og får kontruktiv kritikk stort sett hver eneste dag på jobb. Jeg ønsker kritikk, og ser på som en nødvendighet for å fortsette å kunne utvikle meg.

Personlig kritikk kan jeg ta meg nær av, men behøver ikke - det avhenger helt av situasjonen, hvem som fremsetter den og hvordan det blir formidlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest batteri

Jeg både gir og får kontruktiv kritikk stort sett hver eneste dag på jobb. Jeg ønsker kritikk, og ser på som en nødvendighet for å fortsette å kunne utvikle meg.

Personlig kritikk kan jeg ta meg nær av, men behøver ikke - det avhenger helt av situasjonen, hvem som fremsetter den og hvordan det blir formidlet.

takler ikke kritikk spesielt bra, det er vel min dårligste side...men det kommer helt an på hvordan det blir sagt.har fått en del kritikk som ble sagt på en veldig anklagende måte, som bare ble sagt for å få meg fornærmet, og det gjorde jeg også. men det er fra visse personer. andre ganger kan jeg ta det som en mulighet til å forbedre meg. f.eks når det gjelder skole og sånne ting. men når det går på personlighet og utseende ,da takler jeg det dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takler ikke kritikk spesielt bra, det er vel min dårligste side...men det kommer helt an på hvordan det blir sagt.har fått en del kritikk som ble sagt på en veldig anklagende måte, som bare ble sagt for å få meg fornærmet, og det gjorde jeg også. men det er fra visse personer. andre ganger kan jeg ta det som en mulighet til å forbedre meg. f.eks når det gjelder skole og sånne ting. men når det går på personlighet og utseende ,da takler jeg det dårligere.

Det skjønner jeg godt. Hvis du er ung så kan godt mange tilbakemeldinger oppleves som negativ kritikk og føles ekstra vondt - spesielt hvis du får det fra familie og du får det ofte. Jeg vet ikke, men jeg tror det er lettere å gi lite gjennomtenkt negativ kritikk til de man er mest glad i.

Det er mange ting folk ikke har noe med, og som de skal holde nesen sin unna. På den annen side så er det viktig å huske på at hvis jeg mener at du kler deg som en slusk, så_kan_det være noe i det og at du bør revurdere klærne hvis du ønsker å oppnå noe i enkelte situasjoner. Men du skal jo aldri gjøre det for MIN del, skjønner du? Men entydige tilbakemeldinger er verd å tenke over.

Men det betyr jo ikke at man blir mindre såret - det forstår jeg. Jeg vil selvfølgelig også ha blitt lei meg hvis jeg hele tiden skulle få tilbakemeldinger om at jeg ikke dugde, ikke var flink nok eller så ok ut. Hvis det er tilfelle med deg, så får du distansere deg litt fra dem og forsøke å bygge opp selvtilliten ved om omgi deg med personer som har positiv energi og som kan tilføre deg noe gode tanker og gode følelser.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man KAN nok lære mye av kritikk tror jeg ,men jeg er nok typen som tar meg følelsesmessig nær av det i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar kritikk bra dersom den er konstruktiv. Det er viktig at ros er like konstruktivt som ris. Jeg avskyr å få ros uten at det er noe hold i det.

Kritikk uten substans gir jeg faen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kritikk bra dersom den er konstruktiv. Det er viktig at ros er like konstruktivt som ris. Jeg avskyr å få ros uten at det er noe hold i det.

Kritikk uten substans gir jeg faen i.

Du er så skjønn - din hestpeis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kritikk bra dersom den er konstruktiv. Det er viktig at ros er like konstruktivt som ris. Jeg avskyr å få ros uten at det er noe hold i det.

Kritikk uten substans gir jeg faen i.

Du er så flink til å kjøpe siderbokser som er enkle å åpne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å kjøpe siderbokser som er enkle å åpne :)

Veldig spesifikk kritikk det der. Nå var du flink til å rose :) Eller.... var det ris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Det er DET jeg mener meg konstruktiv kritikk :)

Ja men nå har du vært her lenge nok . Kom deg ut på kjøkkenet hvor du hører hjemme !

Der er du så flink atte.

psst. var jeg flink nå Z. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men nå har du vært her lenge nok . Kom deg ut på kjøkkenet hvor du hører hjemme !

Der er du så flink atte.

psst. var jeg flink nå Z. ?

Di hurpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men nå har du vært her lenge nok . Kom deg ut på kjøkkenet hvor du hører hjemme !

Der er du så flink atte.

psst. var jeg flink nå Z. ?

Nei punk, du var ikke flink. Gå tilbake til innlegget mitt og les det en gang til.

Gud ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei punk, du var ikke flink. Gå tilbake til innlegget mitt og les det en gang til.

Gud ass.

uæææhhhhhhh - så hardt du snakker til meg ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

I mitt liv har jeg tatt mye kritikk, og etterhvert lært å snu det til noe positivt. Men jeg har observert at damer tar kritikkk mye dårligere enn menn, de tror noen ganger at hele verden hater dem bare de får litt korreks. Noen har gått på do for å gråte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...