Gå til innhold

Hvordan reagerer du på kritikk?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I mitt liv har jeg tatt mye kritikk, og etterhvert lært å snu det til noe positivt. Men jeg har observert at damer tar kritikkk mye dårligere enn menn, de tror noen ganger at hele verden hater dem bare de får litt korreks. Noen har gått på do for å gråte !

Mitt inntrykk er også at kvinner har vanskeligere for å skille person og sak, til tross for at man helt klart viser at man evaluerer et produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Mitt inntrykk er også at kvinner har vanskeligere for å skille person og sak, til tross for at man helt klart viser at man evaluerer et produkt.

Kvinner jeg kjenner hater å ha kvinnelig sjef, og jeg har ikke fått med meg hva som er så ille med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner jeg kjenner hater å ha kvinnelig sjef, og jeg har ikke fått med meg hva som er så ille med det ?

Lag en ny tråd (med det tema), som ligger å venter på meg når jeg kommer inn igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Tar ikke all kritikk konstruktivt, nei. Kritikk jeg oppfatter som urettferdig - og særlig hvis er retta mot mine..*host*..framifrå egenskaper - fra familie og nære venner, slår jeg ned på. Urettferdig kritikk fra kolleger, bekjente og mer perifere personer, gir jeg blaffen i. Eller ler av. Alt ettersom.

Kritikk som treffer, tar jeg stort sett konstruktivt. Ikke nødvendigvis der og da, - ting må av og til fordøyes - men når jeg har tenkt meg litt om. Ser helt klart nytteverdien av kritikk, og det skal ganske mye til før jeg tar meg nær av den.

Har ikke helt teken på det å gi kritikk, de som ikke kjenner meg godt klager ofte på innpakninga. Dvs mangelen på den. På den annen side; jeg pakker ikke inn ev ros heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt liv har jeg tatt mye kritikk, og etterhvert lært å snu det til noe positivt. Men jeg har observert at damer tar kritikkk mye dårligere enn menn, de tror noen ganger at hele verden hater dem bare de får litt korreks. Noen har gått på do for å gråte !

Ja, det heter: "Ta det som en mann". Ergo - menn bør ikke gråte i tide og utide. Det er forbeholdt det "svake" kjønn :-)

Men nå tar jeg meg en røyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest byhuldra

Hvordan jeg reagerer på kritikk varierer etter hvordan den blir gitt. Og det er mange ulike måter å gi kritikk. Det å få kritikk gir en muligheten for forbedring, men er kritikken gitt på en nedvurderende eller krass måte er den snarere nedbrytene, kanskje også kilde til trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om kritikken er saklig eller ikke, og hva den går på. Konstruktiv kritikk er helt greit, kritikk for tull og vas og ingenting blir jeg forbanna av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på i hvilken sammenheng den gis.

På jobben tar jeg den alltid konstruktivt, og spør gjerne etter mer informasjon slik at jeg kan rette opp feilen eller forbedre meg på det området.

Privat er det vel litt verre, og det er dessuten ikke all kritikk som er like pent formulert (selv om den som kommer med den, liksom prøver å utgi den for å være "konstruktiv"). Det varierer altså privat, hvordan jeg tar den. Det er lett å bli litt muggen da...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...