Gå til innhold

Firmagaranti til leilighet, hva skal den inneholde?

Anbefalte innlegg

Gjest vikarierende sjef

Jeg fungerer som sjef i et lite firma nå i tre uker. En av de ansatte skal ha firmagaranti på en leilighet han skal leie. Vi har ingen kopier av tidligere garantier, så jeg er usikker på hva som skal stå. Hvordan skal den formuleres?

Vet at organisasjonsnummer måe være blant annet.

Har noen sett en firmagaranti før og kan hjelpe meg på vei?

mvh

vikarierende sjef

Fortsetter under...

Firmagaranti? Er du sikker på at du er klar over hva det innebærer å gi en slik, da?? Det høres nesten ikke slik ut...

Du er klar over at hvis leietakeren da driter i å betale husleien og andre ting (gjør skadeverk o.l.) så må FIRMAET pumge ut og betale?

Ulv I Faarikaal

Det er ikke noe for lekfolk, vanligvis vil firmaets advokat sette opp en mal for slikt, eller ta hver sak for seg. Garantien kan være at firmaet betaler husleien hvis bebeoeren ikke gjør det og for skader som skjer. Ikke så veldig vanlig mer, og ikke fordel for utleier. Siden sperret konto med depositum vil fungere bedre for utleier, da banken er upartisk.

Garanti er sikkert ment til å komme i stedet for depositum, så beboeren slipper låne eller binde penger. Garantien vil kanskje virke som at utleier vil oppføre seg bedre, men jeg tror ikke det. Folk slutter i et kjør nå om dagen.

Gjest Vikarierende sjef

Firmagaranti? Er du sikker på at du er klar over hva det innebærer å gi en slik, da?? Det høres nesten ikke slik ut...

Du er klar over at hvis leietakeren da driter i å betale husleien og andre ting (gjør skadeverk o.l.) så må FIRMAET pumge ut og betale?

JA! ER fult klar over hva det innebærer.. men det er ikke mitt firma og heller ikke mitt bord! jeg har fått beskjed av sjefen om å gi en til en av de ansatte (som er i famile med sjefen) så da gjør jeg det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...