Gå til innhold

FU: Hvilken dessert er den aller beste?


flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

banansplitt , brownies , multekrem med krummiser .... skrev du den beste forresten ? Da tar jeg alle i en dessert :-)

ja, multekrem med krumkaker er en klar favoritt! .-)

Og creme brulee! Det har jeg lagd en gang - lagde mat i 2 døgn da jeg fylte 30 - det er snart 10 år siden, kansje jeg burde kjørt en reprise? Det blir så altfor ofte bare hverdagsmat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, multekrem med krumkaker er en klar favoritt! .-)

Og creme brulee! Det har jeg lagd en gang - lagde mat i 2 døgn da jeg fylte 30 - det er snart 10 år siden, kansje jeg burde kjørt en reprise? Det blir så altfor ofte bare hverdagsmat!!!

Crème brulée, tenker jeg. Eller kanskje sjokolademousse? Eller _alle_ Pascal-kakene? *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crème brulée, tenker jeg. Eller kanskje sjokolademousse? Eller _alle_ Pascal-kakene? *sikle*

Hæ? Hvorfor havnet forrige innlegg der det gjorde? *klør seg i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frukt-"salat";

Jordbær, nektariner, kiwi og det man måtte ønske. F.eks; nøtter, rosiner, etc. Litt sukker må til.

En stor plate Stratos eller annen melkesjokolade finhakkes og serveres som strøssel.

På toppen har vi vaniljesaus (kan blandes m/krem).

Nammmmm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En frukt-"salat";

Jordbær, nektariner, kiwi og det man måtte ønske. F.eks; nøtter, rosiner, etc. Litt sukker må til.

En stor plate Stratos eller annen melkesjokolade finhakkes og serveres som strøssel.

På toppen har vi vaniljesaus (kan blandes m/krem).

Nammmmm!!!

Og det heter Himmelsk lapskaus - visste du det? ;:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

En frukt-"salat";

Jordbær, nektariner, kiwi og det man måtte ønske. F.eks; nøtter, rosiner, etc. Litt sukker må til.

En stor plate Stratos eller annen melkesjokolade finhakkes og serveres som strøssel.

På toppen har vi vaniljesaus (kan blandes m/krem).

Nammmmm!!!

*sikle, sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva det heter .. kapteines drøm ? Nei aner ikke.

Uansett: Ananas med krem, hakkede valnøtter, rosiner og raspet sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Jeg vil helst slippe å spise dessert.

Du er herved fritatt!

Men har ikke alle en dessert-mage da?? Det har jeg :-)

Og har masse plass til f.eks. yoghurt-mousse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mjusikeren

En jeg lager. Bananer stekt i smør og sirrup, med is, sjokosaus og krem. Smøret og sirrupen fra steikepanna heller en bare over. Kremen og sjokosausen burde en selvfølgelig laga sjæl, men det går med butikk-kjøpt ferdiglaga. Og selvføgelig, som med alt som er godt, så er også dette en kaloribombe deluks. For ikke å si alle kaloribombers mor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det heter Himmelsk lapskaus - visste du det? ;:-)

Navnet var nytt for meg; men fiiint - desserten er herved døpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...