Gå til innhold

FU: Hvilken dessert er den aller beste?


flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke noe kremmenneske - tilslørte bondepiker og multekrem blir for kvalmende.. Banandesserter (split, fritert o.l.) er også for mektig.

Mine favoritter er bær eller frukt med vaniljesaus, is eller litt fløte. Enkelte fromasjer går også an, men da skal de helst være litt syrlige.

Tror førstevalget står mellom jordbær og "hageblanding" (rips, blåbær, bringebær) med vaniljesaus, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er god,men kaloririk, så spar den til spesielle anledninger. Jeg tar et dobbelt flak aluminiumsfolie til hver person. På det legger jeg en skrellet banan delt i to på langs. Jeg drysser over sukker og kanel og legger noen klatter smør/margarin på toppen før jeg pakker sammen folien. Dette stekes i ovnen, ca 225 grader i 10-15 minutter avhengig av hvor myke bananer du vil ha. Bananene legges i en skål sammen med "sausen" i bunnen av folien, legg over noen kuler vanilijeis og nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er herved fritatt!

Men har ikke alle en dessert-mage da?? Det har jeg :-)

Og har masse plass til f.eks. yoghurt-mousse!!

Nope, ingen desserter i denne magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør heller hvilke;-) For meg er det karamellpudding, (hjemmelaget sådan), dessuten mokkafromasj og dajm - iskake! Alt selvsagt laget av min mor... Men skal jeg kunne få nyte herlighetene ofte nok, tror jeg jammen jeg må lære meg kunsten selv...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tigertrollet

Nope, ingen desserter i denne magen.

Næææmen -hopp over middagen om du er redd magen skal begynne å trykke på ryggmargen da (sånn at du får ryggsmerter, se et annet innlegg)!!

Eller gjør som i bakvendt land; begynn med desserten, så middag og til slutt forrett -hvis det er plass:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless today

Hæ? Hvorfor havnet forrige innlegg der det gjorde? *klør seg i hodet*

Vaniljeis med nonstop og pianøtter på. Vi kaller den hjelpepleierens trøst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoffdessert er ikke så verst. En pyramide med marengs, krem og is, med sjokoladesaus over.

Eller min hjemmelagde karamellpudding.

Eller alt med sjokolade egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det har SJOKOLADE i seg, er jeg fornøyd!

Sjokoladeis med revet sjokolade og krem...det tror jeg må være favoritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er svak for semulegrynspudding med rød saus.

Der fikk jeg en god idé. Lunken, men med iskald rød saus.

Takk, kjære tonie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljeis med nonstop og pianøtter på. Vi kaller den hjelpepleierens trøst :-)

Snodig... Min tante, som er sykepleier, serverte det en gang - hun sa de brukte å kose seg med det på jobben. (Jeg hadde aldri spist is med peanøtter til før... :) )

Er det noe "alle" hjelpepleiere/sykepleiere spiser eller?! *Ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...