spaze Skrevet 18. juli 2002 Skrevet 18. juli 2002 Jeg er en gutt på snart 22 år som har hatt panikkangst i 13 år og depresjon i 7. Har vært veldig dårlig de siste fire-fem årene (falt ut av skole, dimmet millitæret, måtte slutte i jobb) men klarer bare ikke å komme meg til legen, og utsetter det gang på gang. De siste ukene har jeg dog vært veldig innstillt på å komme meg igang med medikamentell behandling, men her i dag leste jeg at sukkerpiller gir samme effekt som SSRI, om ikke bedre. Hvis behandling ikke gir noen merkbar bedring vil jeg nok få totalt sammenbrudd, og jeg er veldig nervøs for at min oppmerksomhet rundt placeboeffekten vil gjøre pillene virkningsløse. Har du noen gode råd? 0 Siter
rodell Skrevet 18. juli 2002 Skrevet 18. juli 2002 Sukkerpiller gir IKKE samme effekt som SSRI eller andre egnede medisiner! Kom deg avgårde til legen. Lykke til! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juli 2002 Skrevet 18. juli 2002 Du har sikkert lest site nummer av Norsk Ukeblad. Der sto det en slik artikkel uten referanse til kilde. Jeg vil klage til redaktøren allerede i morgen. NU er sikkert ok til matoppskrifter ol, men som helseopplysning duger det ikke. SSRI er klart bedre enn placebo (etter 2-4 uker). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.