Gå til innhold

Hjelp jeg er på jobbjakt igjen:)


Solsikke

Anbefalte innlegg

Hei

Bor du nært Bodø flyplass? Nå er det jo litt turbulens i flybransjen, men samtidig kan det hende noen selskaper leter etter folk til å jobbe der, jeg har ikke sjekket. Jeg fikk full opplæring (m/lønn) da jeg begynte i Braathens, og hadde ikke reiselivsutdannelse, men erfaring fra lignende arbeid. Det skader ikke å sjekke med SAS, Braathens, Widerøe eller nye NAS (Norwegian). Og det følger utrolig mange goder med arbeidet.

Her er Norwegian sin hjemmeside http://www.norwegian.no/frame.asp?page=jobb.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Bor du nært Bodø flyplass? Nå er det jo litt turbulens i flybransjen, men samtidig kan det hende noen selskaper leter etter folk til å jobbe der, jeg har ikke sjekket. Jeg fikk full opplæring (m/lønn) da jeg begynte i Braathens, og hadde ikke reiselivsutdannelse, men erfaring fra lignende arbeid. Det skader ikke å sjekke med SAS, Braathens, Widerøe eller nye NAS (Norwegian). Og det følger utrolig mange goder med arbeidet.

Her er Norwegian sin hjemmeside http://www.norwegian.no/frame.asp?page=jobb.asp

Takk Cmoo, skal sjekke. Men flyvertinne kan jeg aldri bli :( Er for lita, men kanksje noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cmoo, skal sjekke. Men flyvertinne kan jeg aldri bli :( Er for lita, men kanksje noe annet.

Hvor høy må man være for å jobbe som flyvertinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy må man være for å jobbe som flyvertinne?

Tror det var 163, men er ikke sikker. Jeg er bare 157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Cmoo, skal sjekke. Men flyvertinne kan jeg aldri bli :( Er for lita, men kanksje noe annet.

Men det er så mye annet å drive med innen bransjen, booking, billettkontor, trafikk (innsjekk, boarding osv) og mange andre morsomme ting. Du kan jo sjekke iallefall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er myyyyye høyere med platå. Nøyaktig hvor høy trodde du jeg var?

Nei jeg vet ikke, i alle fall over 160. Jeg har også anskaffet meg platåsko. Bare så synd det er så vondt å gå dem inn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke, i alle fall over 160. Jeg har også anskaffet meg platåsko. Bare så synd det er så vondt å gå dem inn :(

Vondt? Det er herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg gjerne gjøre:-))

Skal jeg ellers gi deg noen tips, så kreves det litt mer av deg som sagt og det vil ta litt tid. Men muigheten for at du får jobb kan være større også:-))

Har lest noen av dine tidligere innlegg, og det virker som du har greie på hva du skriver om.

Som Solsikke, er jeg på jobbjakt - og det er ikke lett i disse dager.

Det er nesten ikke noen utlysninger av jobber - og der hvor jeg har sendt inn søknad, får jeg som ofte ikke noe svar.

Noe må jeg imidlertid ha gjort riktig - for på de fleste stedene jeg har søkt, har det vært mellom 60 og 150 søkere. Jeg har vel sendt ut 50 søknader siden januar - og vært på omtrent 25 intervjuer...

Så jeg regner med at det er min sjarm som gjør at jeg blir den evige 2'er.

Har du muligheten til å være en reddende engel for en små desperat Irissa, blir jeg lykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cmoo, skal sjekke. Men flyvertinne kan jeg aldri bli :( Er for lita, men kanksje noe annet.

Luftfartsverket har visst lagt ut en del ledige stillinger.

Vet ikke hvilke, men ta en telefon -kanskje du finner noe som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest noen av dine tidligere innlegg, og det virker som du har greie på hva du skriver om.

Som Solsikke, er jeg på jobbjakt - og det er ikke lett i disse dager.

Det er nesten ikke noen utlysninger av jobber - og der hvor jeg har sendt inn søknad, får jeg som ofte ikke noe svar.

Noe må jeg imidlertid ha gjort riktig - for på de fleste stedene jeg har søkt, har det vært mellom 60 og 150 søkere. Jeg har vel sendt ut 50 søknader siden januar - og vært på omtrent 25 intervjuer...

Så jeg regner med at det er min sjarm som gjør at jeg blir den evige 2'er.

Har du muligheten til å være en reddende engel for en små desperat Irissa, blir jeg lykkelig!

Send meg en mail så skal jeg se hva vi kan klare å få til. Det kan jo være forsøket verdt, selv om det ikke er så lett å få jobb.

Mailadressen er:

[email protected]

(husk den lille streken under etter mrxx)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe hva vil det kreve da? Jeg er ikke av typen som liker å stikke meg fram og er vel svært lite pågående.

Kreve og kreve, noe må du gjøre og endel går på bl.a. å forberede deg.

Tror nok ikke det er verre enn at du vil gjøre det og vil du ikke så spørs det hvor interessert du er i å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreve og kreve, noe må du gjøre og endel går på bl.a. å forberede deg.

Tror nok ikke det er verre enn at du vil gjøre det og vil du ikke så spørs det hvor interessert du er i å få jobb.

hehehe skulle vel helst vært hjemme jeg. Men har ikke råd til det og jeg er ikke akkurat noe husmorsemne. Men siden jeg nå MÅ ut i jobb VIL jeg ha noe jeg trives med og ikke bare en enkel butikkjobb på Rimi!

Så litt er jeg nok villig til å gjøre, men jeg er ikke av den pågående typen og har aldri likt å selge meg selv. Er ikke helt komfertabel med akkurat det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...