dharma Skrevet 11. oktober 2000 Skrevet 11. oktober 2000 Jeg har vært hos biopat dag, fikk beskjed om at jeg hadde sopp i kroppen og bør gå på diett. Mitt spørsmål er da hva er det egentlig og hvilke symptomer gir det? 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 11. oktober 2000 Skrevet 11. oktober 2000 Kjære dharma. Soppinfeksjon kan gi et hvitt belegg på tunga og på huden og slimhinner i underlivet. Ofte kan soppinfeksjonen være ledsaget av kløe og noen ganger sprekker i slimhinnene. Enkelte terapeuter er også svært opptatt av at man kan ha kraftig soppvekst i tykktarmen og samtidig en allergisk reaksjon på soppens nedbrytningsprodukter. Dette kalles gjerne "candida-syndrom" ettersom soppen candida albicans er den vanligste gjærsoppen som fører til infeksjon. Symptomlisten til "candida-syndrom" er lang og inkluderer, allergier, sukkerhunger, oppblåsthet i magen etc. Problemet er at det er vanskelig å stille diagnosen korrekt og noen pasienter går unødig lenge på strenge dietter uten å oppleve bedring. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.