Gå til innhold

Alvorlige søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei.

Jeg har virkelig alvorlige søvnproblemer. Jeg har vært i full jobb, trent, både i full jobb og når jeg ikke har vært i jobb, Forsøkt masse triks men ingenting hjelper. Jeg blir gående våken, ofte 2 døgn i strekk uten å få sove.

Jeg får sovepiller, som hjelper, ivertfall i en periode. Det er bare at jeg må ha høyere og høyere doser for å få sove, og når jeg tar høye nok doser så jeg får sove, så kan jeg sove 15 timer i strekk og er jeg så trøtt på morgenen igjen at jeg nesten ikke vet hvilken planet jeg er på.

Imovane er den som har fungert best på meg da jeg slipper hangover på morgenen, men den blir jeg tilvendt så jeg må ta høyere og høyere doser. En gang tok jeg 9 imovane etter å ha vært våken i nesten 2 døgn og fikk likevel ikke sove. Flunipan har jeg forsøkt, men blir tilvendt det. Nozinan er det jeg har tatt til vanlig, men det får jeg voldsom hangover av på morgenen. Samme med vallergan og tolvon, og jeg blir også tilvendt disse til en viss grad.

Hva skal jeg gjøre? Det er helt utenkelig for meg å starte i jobb nå, og jeg er på rehabilitering for depresjoner. Depresjonene har sluppet taket noe i det siste etter kombinasjon av lithionit og fontex, men søvnproblemene er der enda, og legen min snakker om at jeg må prøve å jobbe men det går jo ikke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64201-alvorlige-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Du har min fulle sympati! Det er rene torturen ikke å få sove, men så alvorlig problem må man jo "klikke" av. Skjønner at du ikke kan fungere i dagliglivet.

Har desverre ingen råd annet enn kanskje du kan høre med en homeopat om de kan hjelpe deg?

Lykke til -jeg ønsker deg en søvnfull natt:)

Gjest Linna

Grunnen til at det stadig er vanskelig å falle i søvn, kan det være fordi når du først sovner.. så sover du så lenge?? 15 timer er for lenge. Om du klarer å få deg opp etter 6-7-8 timer, burde det være lettere å få sove til kvelden igjen. Det er veldig hardt de første dagene, å klare å stå opp, samt holde seg våken etter bare 6-9 timers søvn..men sørg for å ha noe å gjøre og noen å være sammen med slik at du ikke faller i søvn igjen før kvelden, så vil døgnrytmen etter noen dager gå seg til.

Somadril?

Jeg fikk det for rygg- og nakkeplager en gang, og jeg må si det var litt av en bombe. Sov som en stein. Ble så trøtt at jeg sjangla en time etter at jeg hadde tatt den.

Men dersom du er veldig vant til å ta slikt, er jo kroppen din litt "immun". Kanskje ikke den hjelper heller.

Gjest Sover godt nå

Somadril?

Jeg fikk det for rygg- og nakkeplager en gang, og jeg må si det var litt av en bombe. Sov som en stein. Ble så trøtt at jeg sjangla en time etter at jeg hadde tatt den.

Men dersom du er veldig vant til å ta slikt, er jo kroppen din litt "immun". Kanskje ikke den hjelper heller.

Jeg har sovet på Somadril i flere år nå. Fikk det i utgangspunktet for muskelsmerter, noe jeg fortsatt har, men jeg tar dem først og fremst for å få sove.

Jeg har ikke trengt å øke dosen men jeg tar et opphold på kanskje en uke innimellom hvor jeg tar noe annet slik at jeg sovner. Har hatt store søvnvansker i mange år og i 15 år sov jeg ca 3 timer hver natt. Man blir helt ødelagt av det og jeg tar trygt min Somadril eller to hver kveld.

Gjest kvitsymra

Du har min fulle sympati! Det er rene torturen ikke å få sove, men så alvorlig problem må man jo "klikke" av. Skjønner at du ikke kan fungere i dagliglivet.

Har desverre ingen råd annet enn kanskje du kan høre med en homeopat om de kan hjelpe deg?

Lykke til -jeg ønsker deg en søvnfull natt:)

Her er et råd som kanskje virker:

Kutt ut sovemedisninene og kom på en aktivitet du reglerett HATER å gjøre: bone gulv, vaske vinduer, pusse støv med tannbørste...

Når du ikke får sove, skal du stå opp og fullføre aktiviteten du ikke kan fordra.. Helst bør det ta et par timer på å gjennomføre den..

Jeg vet om ei dame som bonte kjøkkengulvet sitt ei natt.. Neste natt begynte hun atter en gang å stresse med å sovne. Men tanken på å stå opp og bone, medførte at hun trakk dyna tettere og sovnet... Kanskje verdt et forsøk?

mvh

Annonse

tigertrollet

Her er et råd som kanskje virker:

Kutt ut sovemedisninene og kom på en aktivitet du reglerett HATER å gjøre: bone gulv, vaske vinduer, pusse støv med tannbørste...

Når du ikke får sove, skal du stå opp og fullføre aktiviteten du ikke kan fordra.. Helst bør det ta et par timer på å gjennomføre den..

Jeg vet om ei dame som bonte kjøkkengulvet sitt ei natt.. Neste natt begynte hun atter en gang å stresse med å sovne. Men tanken på å stå opp og bone, medførte at hun trakk dyna tettere og sovnet... Kanskje verdt et forsøk?

mvh

*LOL* Verd et forsøk skulle jeg tro:)

tigertrollet

Jeg har sovet på Somadril i flere år nå. Fikk det i utgangspunktet for muskelsmerter, noe jeg fortsatt har, men jeg tar dem først og fremst for å få sove.

Jeg har ikke trengt å øke dosen men jeg tar et opphold på kanskje en uke innimellom hvor jeg tar noe annet slik at jeg sovner. Har hatt store søvnvansker i mange år og i 15 år sov jeg ca 3 timer hver natt. Man blir helt ødelagt av det og jeg tar trygt min Somadril eller to hver kveld.

Har hørt at mange blir døsige av Somadril ja, så det kan jo funke. På meg har den ikke hatt den virkningen. Pass bare på avhengighetsfaren med Somadril:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...