Gå til innhold

Svart kjole i bryllup?


magnolia

Anbefalte innlegg

Kan man ha svart kjole i et bryllup? Vet at man ikke skal ha hvit kjole, men er det en slik regel for svart kjole også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en slik regel tidligere, vet ikke om det er like "strengt" i dag.

Hvis du er i tvil, spør bruden, hun bestemmer! (men da må du tolke svaret hennes godt, hun svarer nok ikke "nei", men noe litt mer forsiktig..)

Jeg har sett sorte kjoler i bryllup, men da er de pyntet opp med noe fargesterkt og festlig, feks rød hatt, sjal, hansker, veske, sko, smykker, pynteblomster etc, slik at det blir lite begravelsesaktig.

men noen gamle tanter kommenterte det allikevel, og sa det ikke passet seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svart i bryllup, det sømmer seg ikke, og bringer dessuten ulykke. Så....den eneste som kommer i svart i bryllupet er mannens eks-kone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svart i bryllup, det sømmer seg ikke, og bringer dessuten ulykke. Så....den eneste som kommer i svart i bryllupet er mannens eks-kone!

Eller konens eks-mann, som har funnet ut at "slik er jeg egentlig"! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med svart kjole i bryllup flere ganger, og jeg var aldri alene om å gå i svart. Fikk heller aldri noen negative bemerkninger om det. Det går an å gjøre kjolen sommerlig og luftig selvom den er svart, da. Enten med et sjal, eller splitt osv.

Jeg skal ha svart kjolet i bryllupet jeg skal i om et par uker :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svart kjole i et bryllup går fint med mindre du skal i bryllupet til en overhysterisk brud som skal ha kontrollen over alt og alle. Det finnes en del av de dessverre.

jeg syns man skal la gjestene ha på det de føler for. Svart er en veldig vanlig farge på kjoler, og jeg ville syns det var rimelig idiotisk av et brudepar om de skulle kreve av gjestene sine åkjøpe nytt antrekk bare for at svart ikke passer seg.

For sikkerhets skyld kan du kanskje bruke noe med mer farger til..? Sjal f.eks? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kjole i et bryllup går fint med mindre du skal i bryllupet til en overhysterisk brud som skal ha kontrollen over alt og alle. Det finnes en del av de dessverre.

jeg syns man skal la gjestene ha på det de føler for. Svart er en veldig vanlig farge på kjoler, og jeg ville syns det var rimelig idiotisk av et brudepar om de skulle kreve av gjestene sine åkjøpe nytt antrekk bare for at svart ikke passer seg.

For sikkerhets skyld kan du kanskje bruke noe med mer farger til..? Sjal f.eks? Lykke til :)

Ja, folkeskikk er jo en slags husteri, og folk som forventer at gjestene følger alminnelige sosiale normer på store dager som brylluper, er jo bare ute etter å kontrollere alt og alle. Still i trange jeans og hvit bikinitopp, fuck bruden og gjør deg skikkelig sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folkeskikk er jo en slags husteri, og folk som forventer at gjestene følger alminnelige sosiale normer på store dager som brylluper, er jo bare ute etter å kontrollere alt og alle. Still i trange jeans og hvit bikinitopp, fuck bruden og gjør deg skikkelig sexy.

Geeeeez...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folkeskikk er jo en slags husteri, og folk som forventer at gjestene følger alminnelige sosiale normer på store dager som brylluper, er jo bare ute etter å kontrollere alt og alle. Still i trange jeans og hvit bikinitopp, fuck bruden og gjør deg skikkelig sexy.

eh ...folkeskikk å ikke gå i sort kjole? Det ser jeg kun på som hysteri. Å behandle andre dårlig derimot eller å ikke klare å oppføre seg som et normalt høflig menneske går mer på folkeskikk ja. Men hva i all verden er det som er så farlig med å kle seg i sort kjole i et bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du trygt! Svarte antrekk er lekre ,de.( Men jeg synes ikke svart passer til meg selv- i sær ikke om sommeren, når jeg er brun. Blir for mørkt . )

Fiff gjerne opp med noe i en friskere farge til, som noen allerede har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh ...folkeskikk å ikke gå i sort kjole? Det ser jeg kun på som hysteri. Å behandle andre dårlig derimot eller å ikke klare å oppføre seg som et normalt høflig menneske går mer på folkeskikk ja. Men hva i all verden er det som er så farlig med å kle seg i sort kjole i et bryllup?

Nei, det er ikke farlig å ønske noen god fiskelykke eller en flott teateroppsetting heller (overtro) og det er ikke farlig å gå i paljettkjole i begravelse (som regel upassende).

Og kanskje du tilhører en annen kultur i Norge enn meg. Jeg kommer fra den landlige akademiske middelklasse, og vi ser strengt på sånt.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått med svart kjole i bryllup flere ganger, og jeg var aldri alene om å gå i svart. Fikk heller aldri noen negative bemerkninger om det. Det går an å gjøre kjolen sommerlig og luftig selvom den er svart, da. Enten med et sjal, eller splitt osv.

Jeg skal ha svart kjolet i bryllupet jeg skal i om et par uker :o)

Jeg hadde nok ikke kommet med negative bemerkninger om du hadde pillet nese mens du holdt tale heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke kommet med negative bemerkninger om du hadde pillet nese mens du holdt tale heller.

Nei, det er mulig, men du hadde antageligvis ikke kommet bort til meg og sagt at min sorte kjole var fin heller, dersom du hadde noe i mot sorte kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er mulig, men du hadde antageligvis ikke kommet bort til meg og sagt at min sorte kjole var fin heller, dersom du hadde noe i mot sorte kjoler.

Hvis den var fin, så hadde jeg sikkert sagt den var fin. Jeg ville ikke finne på å ødelegge en fest for noen ved å si at de brøt en sær regel. Men jeg ville tillatt meg å advare på forhånd hvis noen spurte om råd. For eksempel på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folkeskikk er jo en slags husteri, og folk som forventer at gjestene følger alminnelige sosiale normer på store dager som brylluper, er jo bare ute etter å kontrollere alt og alle. Still i trange jeans og hvit bikinitopp, fuck bruden og gjør deg skikkelig sexy.

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...