Gå til innhold

Har klimaet noe å si på tempramentet vårt?


Solsikke

Anbefalte innlegg

....er født i de kalde Andes fjellene, og det skal mye til å matche h*ns temprament;-)..........men så er hans fødested ganske nær ekvator.....kanskje det er der grensen for temerament går?;-)

Jeg aner ikke hvor grensene går og jeg tror ikke det finnes noen grenser. Alle er forskjellig helt klart, men enkelte likhetstrekk har vi alle. Nordlenningen er slik og vestlenningen er slik.... sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det finnes prototyper sør. Det finnes generelle trekk i ett hvert land også Norge.

Men vet du hva Sør, i kveld gidder jeg ikke diskutere dette med deg. Du har bestemt deg for at uansett hva jeg sier så er det galt, eller så finner du noe feil i det. I kveld skal du få den ære av å plage noen andre. For jeg gidder ikke diskutere det med deg :o)

Ellers blir dere aldri ferdig! *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers blir dere aldri ferdig! *LOL*

så det har du nok helt rett i. Fortsetter vi å diskutere vil vi aldri bli ferdig, så det gidder jeg ikke. Ikke i kveld i alle fall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spaross!

Kan ikke du, Solsikke,slutte å mare om det temperamentet? Hva er det egentlig? Først er det om nordlendiger er mer hissig enn andre, så er det om mørkhuda mennesker har mer temperament, og nå spør du om klimet har innvirkning?! Hjelp...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes prototyper sør. Det finnes generelle trekk i ett hvert land også Norge.

Men vet du hva Sør, i kveld gidder jeg ikke diskutere dette med deg. Du har bestemt deg for at uansett hva jeg sier så er det galt, eller så finner du noe feil i det. I kveld skal du få den ære av å plage noen andre. For jeg gidder ikke diskutere det med deg :o)

Men Solsikke - du treffer jo aldri disse "prototypene" (som du kaller dem).

Forstår du ikke at det er litt som å si at "gjennomnsittshøyden i Norge er 1,73423 meter". Sikkert sant, men du treffer nesten ingen på 1,73423 meter - alle har forskjellig høyde.

===

Et annet eksempel: gjennomsnittsstørrelsen på sko i Norge er 40 (sier vi). Men hvis du skal kjøpe sko til én bestemt nordmann, så er det lite trolig at han har størrelse 40. Han er et individ, og har sin egen størrelse.

Derfor er det selve spørsmålet ditt det er noe "galt" med - det er som å spørre "hvor langt er et stykke hyssing?" ! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du, Solsikke,slutte å mare om det temperamentet? Hva er det egentlig? Først er det om nordlendiger er mer hissig enn andre, så er det om mørkhuda mennesker har mer temperament, og nå spør du om klimet har innvirkning?! Hjelp...!

Det er klimaet i Nord-Norge som gjør det! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke du, Solsikke,slutte å mare om det temperamentet? Hva er det egentlig? Først er det om nordlendiger er mer hissig enn andre, så er det om mørkhuda mennesker har mer temperament, og nå spør du om klimet har innvirkning?! Hjelp...!

Ja jeg fikk ikke noe svar på spørsmålet ditt. Bare en masse tøv om at jeg var rasistisk o.l Klart jeg spør om igjen når jeg ikke fikk svar. Men denne gangen fikk jeg mange gode svar.

For øvrig har jeg ikke hatt noe innlegg om at nordlenninger var hissig har jeg vel?

Og hva med å bruke nicket ditt? eller er du rett og slett for feig?

Eller kanskje du er en av de som ikke har noe nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Solsikke - du treffer jo aldri disse "prototypene" (som du kaller dem).

Forstår du ikke at det er litt som å si at "gjennomnsittshøyden i Norge er 1,73423 meter". Sikkert sant, men du treffer nesten ingen på 1,73423 meter - alle har forskjellig høyde.

===

Et annet eksempel: gjennomsnittsstørrelsen på sko i Norge er 40 (sier vi). Men hvis du skal kjøpe sko til én bestemt nordmann, så er det lite trolig at han har størrelse 40. Han er et individ, og har sin egen størrelse.

Derfor er det selve spørsmålet ditt det er noe "galt" med - det er som å spørre "hvor langt er et stykke hyssing?" ! :-)

Med vennlig hilsen

Hehe Sør du gir deg vist aldri du. Like sta som meg kanskje? Vel jeg gir meg nå i alle fall. Så blir ikke denne diskusjonen lenger enn den trenger å bli:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du, Solsikke,slutte å mare om det temperamentet? Hva er det egentlig? Først er det om nordlendiger er mer hissig enn andre, så er det om mørkhuda mennesker har mer temperament, og nå spør du om klimet har innvirkning?! Hjelp...!

Skjønner godt at hun prøver å spørre på en annen måte, med andre formuleringer jeg. Det må da vel for søren være lov - å prøve å rette opp i ting som kan misforstås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at hun prøver å spørre på en annen måte, med andre formuleringer jeg. Det må da vel for søren være lov - å prøve å rette opp i ting som kan misforstås?

Er ikke lov til det vet du flisa :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...