Gå til innhold

Små ting som har stor betydning i ens liv :o)

Anbefalte innlegg

Det er ikke voldsomt mange ting i min barndom jeg husker med bare glede, men det er en ting som for meg har skapt spesielt gyldne minner: Spelet om Heilag Olav på Stiklestad. (Min fosterfars far var med og startet dette på femtitallet)

Spelet har jeg sett i overkant av 15 ganger - fra da jeg som 5 åring for første gang så det. Det er en fantastisk opplevelse av lyd og teater i friluft. Musikken er utrolig flott og atmosfæren er spesielt god.

For 8 år siden så jeg og mannen min det sist gang, og i år skal vi oppover med stort og smått, og til og med mine herlige svigerforeldre er med denne gangen. :o)

Det føles helt spesielt forventningsfullt i år - de viktigste personene i mitt liv skal dele opplevelsen med meg. Jeg gleder meg noe helt ufattelig!

Så på åpningsforestillingen i morgen, sitter 8 stykker spente på den nyoppussete friluftsscenen på Stiklestad, og skal gjenoppleve det historiske slaget fra 1030.

Jeg er som et barn på julaften i dag, ingen har en gang en anelse om hvilket betydning morgendagen har for meg, det kan ingen ord beskrive faktisk. Av de få gyldne gode øyeblikk jeg hadde som barn, skal min kjære familie få ta del i noe av det som var aller mest gyldent for meg!

Etterpå skal vi til min kjære fostermor og drikke kaffe. På det eneste sted der min barndoms dal var grønn. :o)

Jeg gleder meg!!

Fortsetter under...

Tenk om alle hadde samme evne til opplevelse, nytelse og innlevelse :o) Akkurat det å være midt i stemningen, en del av det som skjer er noe av det fineste jeg vet også. Uteteater er godt å være i og jeg håper alle dine nærmeste også synes det.

Bare et biiiittelite råd (fra en som er litt brent *s*): pass å ta innover deg din egen opplevelse og forsøk å ikke ha for store forhåpninger til hva de andre føler for det. Å håpe at de andre skal oppleve det likt som en selv kan være den beste måten å ødelegge et gyllent minne eller en god stemning på. La dem ha sin opplevelse og ta fryktelig godt vare på din egen.

Kos deg glugg ihjel Poetica!

*klem*

Gjest Så sant

Tenk om alle hadde samme evne til opplevelse, nytelse og innlevelse :o) Akkurat det å være midt i stemningen, en del av det som skjer er noe av det fineste jeg vet også. Uteteater er godt å være i og jeg håper alle dine nærmeste også synes det.

Bare et biiiittelite råd (fra en som er litt brent *s*): pass å ta innover deg din egen opplevelse og forsøk å ikke ha for store forhåpninger til hva de andre føler for det. Å håpe at de andre skal oppleve det likt som en selv kan være den beste måten å ødelegge et gyllent minne eller en god stemning på. La dem ha sin opplevelse og ta fryktelig godt vare på din egen.

*klem*

Meget klokt skrevet Spirea

Annonse

*klem*

Ja, det skal jeg forsøke å ha det i hodet, det var et fornuftig råd som jeg nok ikke har tenkt nok igjennom tidligere. Men så har jeg alltid visst at du er ei klok dame, Spirea. :o)

Heldigvis har både mannen min, og den eldste datteren min vært med før, de er helt hekta på spelet de også, og gleder seg (nesten) like mye som meg! Med litt hell vil de andre også føle det litt likedan. Og om de bare blir berørt bittelitt, så har de en opplevelse å ta med seg hjem, som de ikke ellers ville hatt. ;o)

Og kose meg, det skal jeg!! (Selv om det antagelig kommer til å regne hunder og katter ;o) )

*reklem*

Hehe, da vet jeg hvem du er Poetica:) Og du meg også... Kos deg:)

Om du ønsker å gi deg til kjenne, hadde det vært kjempekoselig! Send meg gjerne en mail: [email protected]

Du trenger ikke avsløre nicket ditt, det er heller ikke det som er spennende for meg, men mer det å kanskje finne små glimt fra barndommens bedre dager. Lekte vi sammen, tro? :o)

Du vet antagelig en hel masse om meg, i hvertfall om du kjenner fosterfamilien min, og da vet du nok sikkert at jeg er både snill og ufarlig også. Det i seg selv er derfor ikke så veldig skummelt, er det vel?

Sender du mailen i dag, så får du svar før vi snur nesa oppover i morgen tidlig. :o)

Det hadde vært utrolig morsomt, så jeg håper du tar sjansen! :o)

Vennlig hilsen Merethe

eller mest kjent her som

Ja, det skal jeg forsøke å ha det i hodet, det var et fornuftig råd som jeg nok ikke har tenkt nok igjennom tidligere. Men så har jeg alltid visst at du er ei klok dame, Spirea. :o)

Heldigvis har både mannen min, og den eldste datteren min vært med før, de er helt hekta på spelet de også, og gleder seg (nesten) like mye som meg! Med litt hell vil de andre også føle det litt likedan. Og om de bare blir berørt bittelitt, så har de en opplevelse å ta med seg hjem, som de ikke ellers ville hatt. ;o)

Og kose meg, det skal jeg!! (Selv om det antagelig kommer til å regne hunder og katter ;o) )

*reklem*

Spirea er klok ja :-)

Var nylig på uteteater selv, på musicalen "Jesus Christ Superstar". Det var bare kjempebra. Er absolutt noe eget med uteteater.

God fornøyelse!

*klem* ;-)

Spirea er klok ja :-)

Var nylig på uteteater selv, på musicalen "Jesus Christ Superstar". Det var bare kjempebra. Er absolutt noe eget med uteteater.

God fornøyelse!

*klem* ;-)

Ja, om oppsetningen er god, så er uteteater uovertruffent! :o)

Friluftsamfiet på Stiklestad tar hele 5000 tilskuere, likevel føler man seg nesten alene og helt inne i stykket. Det er ganske så utrolig! :o)

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...