Gå til innhold

Kan dere huske.....dere som ble født på 60-tallet - eller før..


flisa

Anbefalte innlegg

Jeg er født på 70-tallet og husker den! Det fantes en med krokansmak også.

Ellers gikk det en del i Drumstick, bruspulver (rød papirpose), svarte smokker og Smørbukk. Og Donald kosta 4,25.

*sukke*

Ja, stemmer det! Krokansmak - den var vanvittig søt!....bruspulver ja, som man stod og gruglet i halsen til det skumma ut av øra omtrent! :-)

Kanskje det er Diplom-is?

Husker dere da også den isen som var i en plast-fotball -oransje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Amiga

    12

  • flisa

    11

  • libra

    8

  • Dorthe

    7

Mest aktive i denne tråden

Sikkert samme pris her i Norge også -men de så jo sånn ut! :-)

Ja, jeg husker at farmoren min bestandig kjøpte krokanisen til oss!

Nå stikker jeg og får unna kolesterolprøven, etterpå skal jeg spise noe som er fett og usunnt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg husker at farmoren min bestandig kjøpte krokanisen til oss!

Nå stikker jeg og får unna kolesterolprøven, etterpå skal jeg spise noe som er fett og usunnt! ;-)

*stikker og henter peanøtter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det! Krokansmak - den var vanvittig søt!....bruspulver ja, som man stod og gruglet i halsen til det skumma ut av øra omtrent! :-)

Kanskje det er Diplom-is?

Husker dere da også den isen som var i en plast-fotball -oransje?

Selvfølgelig husker jeg den isen, men husker du saftisen med to pinner?

Den kjøpte vi alltid på vei fra stranda for panten vi fikk for brusflasker - og delte på veien hjem.

Husker også en godtepose som het søte drømmer, i den var det blant annet en ekkel platetyggegummi som alltid gikk i oppløsning, men resten av innholdet i posen var godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.premier.dk/neobuilder.php?id=200102161610_267_3a8d42dd254fb

(scroll nedover til du ser de gamle plakatene)

Dessuten har jeg skrevet mail til Diplom-om at jeg vil ha slike iser igjen! :-)

Det er rent imponerende å se hva du klarer å finne på nett!

Jeg er litt usikker på om jeg virkelig vil ha den isen igjen, 30 år har kanskje lagt et aldri så lite slør over smaksopplevelsen og smaken min har tross alt blitt en litt annen med årene. Is, brus og pølse er ikke lenger toppen av matlykke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig husker jeg den isen, men husker du saftisen med to pinner?

Den kjøpte vi alltid på vei fra stranda for panten vi fikk for brusflasker - og delte på veien hjem.

Husker også en godtepose som het søte drømmer, i den var det blant annet en ekkel platetyggegummi som alltid gikk i oppløsning, men resten av innholdet i posen var godt :-)

DOBBEL-IS! ;:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rent imponerende å se hva du klarer å finne på nett!

Jeg er litt usikker på om jeg virkelig vil ha den isen igjen, 30 år har kanskje lagt et aldri så lite slør over smaksopplevelsen og smaken min har tross alt blitt en litt annen med årene. Is, brus og pølse er ikke lenger toppen av matlykke :-)

Du sier noe....som å treffe igjen sin store kjærlghet fra ungdomsårene - og le inni seg over denne undersetsige fremtoningen i grilldress, hengebuk og måne,- som kommer drassende med en lik makker......(nå var jeg fæl) hehehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe....som å treffe igjen sin store kjærlghet fra ungdomsårene - og le inni seg over denne undersetsige fremtoningen i grilldress, hengebuk og måne,- som kommer drassende med en lik makker......(nå var jeg fæl) hehehehehehe

Er det ikke merkelig at alle andre har blitt så gamle med åra???

Syns det er snålt å møte igjen han som var en av de kjekke, nå står han der i sliten flanellskjorte som strammer over magen, tynn i håret, bebartet og med rullingsen i baklomma... røyker på sida av munnen mens han kniper igjen et øye... har blitt den gubben!

Men så er det også de kjempesjenerte og litt puslete som virkelig har slått ut i full blomst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOBBEL-IS! ;:)

Det var det ja, hvordan kunne jeg ha glemt det?

Har du vært borti den godteposen jeg nevnte? Husker en annen favoritt også, tror den het banansplitt. Det var ei slags karamellstang med banansmak i midten og vanlig karamell på siden. Kjempeseig og kjempegod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke merkelig at alle andre har blitt så gamle med åra???

Syns det er snålt å møte igjen han som var en av de kjekke, nå står han der i sliten flanellskjorte som strammer over magen, tynn i håret, bebartet og med rullingsen i baklomma... røyker på sida av munnen mens han kniper igjen et øye... har blitt den gubben!

Men så er det også de kjempesjenerte og litt puslete som virkelig har slått ut i full blomst :-)

ja, det er sant! :-) De som man ikke la merke til en gang! :-)

Husker vi hadde klassefest -10 år etter ungdomsskolen elelr noe,- der satt DEN sprekingen - veldig spesiell i bunadskjorte og med krumpipe og helskjegg.....skikkelig TYPETE og kunstneraktig. Og ingen husket han fra skolen, helt til han kom og presenterte seg og smilte - og DA kjente vi han igjen, han som satt midt i klasserommet og aldri sa så mye, men snill og grei bare....Han hadde opplevd SÅ mye, -levd av å selge malerier i Roma -etc. etc.

Han har fortalt meg senere at de årene på skolen var de verste i hans liv, for ingen snakket med han, han ble aldri mobbet, -man han "syntes" ikke heller.

Fælt å tenke på, for han var sikkert like flott den gangen - INNI SEG :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ja, hvordan kunne jeg ha glemt det?

Har du vært borti den godteposen jeg nevnte? Husker en annen favoritt også, tror den het banansplitt. Det var ei slags karamellstang med banansmak i midten og vanlig karamell på siden. Kjempeseig og kjempegod!

Nam! Den var god! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ja, hvordan kunne jeg ha glemt det?

Har du vært borti den godteposen jeg nevnte? Husker en annen favoritt også, tror den het banansplitt. Det var ei slags karamellstang med banansmak i midten og vanlig karamell på siden. Kjempeseig og kjempegod!

Ja, spiste og gomlet banansplit - man skulle dra den FORT ut i lange tråder, som så stivnet litt, -og man kunne rulle den samme med tunga og ete alt på en gang - mens man klarte 200 med rockeringen......*sukk*

Den godteposen husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er sant! :-) De som man ikke la merke til en gang! :-)

Husker vi hadde klassefest -10 år etter ungdomsskolen elelr noe,- der satt DEN sprekingen - veldig spesiell i bunadskjorte og med krumpipe og helskjegg.....skikkelig TYPETE og kunstneraktig. Og ingen husket han fra skolen, helt til han kom og presenterte seg og smilte - og DA kjente vi han igjen, han som satt midt i klasserommet og aldri sa så mye, men snill og grei bare....Han hadde opplevd SÅ mye, -levd av å selge malerier i Roma -etc. etc.

Han har fortalt meg senere at de årene på skolen var de verste i hans liv, for ingen snakket med han, han ble aldri mobbet, -man han "syntes" ikke heller.

Fælt å tenke på, for han var sikkert like flott den gangen - INNI SEG :-)

Jeg har alltid hatt øye for de spesielle, selv om de var mer eller mindre usynlige den gangen.

Venninnene mine var aldeles oppgitt over meg fordi jeg hadde en så elendig smak når det gjaldt gutter... men se hvem som gikk i dørken da mine favoritter åpenbarte seg som de flotte typene da vi hadde en sammenkomst etter 10 år!

Min smak er bare håpløs når jeg involverer meg i noen... blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt øye for de spesielle, selv om de var mer eller mindre usynlige den gangen.

Venninnene mine var aldeles oppgitt over meg fordi jeg hadde en så elendig smak når det gjaldt gutter... men se hvem som gikk i dørken da mine favoritter åpenbarte seg som de flotte typene da vi hadde en sammenkomst etter 10 år!

Min smak er bare håpløs når jeg involverer meg i noen... blæh!

hehe, har du "idiot-tekke"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spiste og gomlet banansplit - man skulle dra den FORT ut i lange tråder, som så stivnet litt, -og man kunne rulle den samme med tunga og ete alt på en gang - mens man klarte 200 med rockeringen......*sukk*

Den godteposen husker jeg ikke.

Hvorfor har de fjerna alt det virkelig gode fra kioskhyllene?

Det var også noen salmiakkpastiller som var kjempegode, de var i sort- og hvitrutete esker.

Og muselort... nammm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har du "idiot-tekke"?

Idiotmagneten, det er meg det!!!

Har forresten ei venninne som er hakket verre, så jeg har vel ikke nådd bunnen enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...